• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
4

سونامی فلاکت در کرمانشاه

  • کد خبر : 19520
  • 20 اردیبهشت 1400 - 5:26

استان کرمانشاه در پایان سال۱۳۹۹ از لحاظ شاخص فلاکت صدرنشین شد. جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری این استان کرمانشاه به  بالای ۵۸درصد رسیده است. به گزارش میلکان آنلاین ؛ کرمانشاه با نرخ تورم ۴۰٫۱درصد و نرخ بیکاری ۱۸درصد و کردستان با نرخ تورم ۳۹٫۲درصد و نرخ بیکاری ۱۸٫۸درصد در وضعیت قرمز و هشدار از […]

استان کرمانشاه در پایان سال۱۳۹۹ از لحاظ شاخص فلاکت صدرنشین شد. جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری این استان کرمانشاه به  بالای ۵۸درصد رسیده است.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ کرمانشاه با نرخ تورم ۴۰٫۱درصد و نرخ بیکاری ۱۸درصد و کردستان با نرخ تورم ۳۹٫۲درصد و نرخ بیکاری ۱۸٫۸درصد در وضعیت قرمز و هشدار از حیث شاخص فلاکت در پایان سال۱۳۹۹ قرار گرفته و پس از آن استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان قرار دارند که نرخ تورم و بیکاری آنها نگران‌کننده است و در رتبه فلاکت بالای ۵۰درصد جا گرفته‌اند.

شاخص فلاکت کشور که نشان‌دهنده حاصل جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری است، در پایان سال گذشته ۴۶٫۱درصد برآورد شده و راز افزایش رتبه فلاکت‌زدگی برخی استان‌ها ناشی از قیام نرخ تورم و در برخی استان‌ها خیزش نرخ بیکاری بوده است. این بالاترین نرخ فلاکت در ایران طی دهه ۹۰خورشیدی است.

تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در سال گذشته و روند کاهشی آن طی ۴سال گذشته هم بیش از آنکه ناشی از افزایش خالص اشتغال در کشور باشد، منعکس‌کننده کاهش میزان جمعیت فعال اقتصادی و دلسردشدن آنها از یافتن شغل بوده که این مسئله به‌ویژه از زمان شیوع کرونا تشدید شده است.

نرخ تورم در ایران روندی نگران‌کننده را دنبال می‌کند و براساس برآورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاخص سالانه قیمت‌ مصرف‌کننده در پایان مرداد امسال به ۵۰درصد هم خواهد رسید. در این صورت انتظار می‌رود دست‌کم نیمی از استان‌های کشور در وضعیت قرمز و هشدار از حیث فلاکت‌زدگی قرار گیرند. در چنین وضعیتی ضرورت دارد که سیاستگذاران اقتصادی توجه کنند که این تورم بالاست که مردم را در تله فلاکت می‌اندازد و به همین دلیل اولویت نخست اقتصاد در سال۱۴۰۰ باید مهار تورم باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.