• امروز : چهارشنبه - ۲۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 11 December - 2024
1
نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه

سهم صادرات کالاهای کرمانشاهی به کشور عراق پایین است

  • کد خبر : 43406
  • 07 آبان 1403 - 18:35
سهم صادرات کالاهای کرمانشاهی به کشور عراق پایین است

نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به سهم پایین صادرات کالاهای کرمانشاهی به کشور عراق با وجود داشتن ۵ مرز رسمی گفت: ما ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و بهترین روابط را با این کشور داریم چرا باید از پتانسیل و ظرفیت صادراتی ۵ استان غرب کشور استفاده نکنیم. […]

نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به سهم پایین صادرات کالاهای کرمانشاهی به کشور عراق با وجود داشتن ۵ مرز رسمی گفت: ما ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و بهترین روابط را با این کشور داریم چرا باید از پتانسیل و ظرفیت صادراتی ۵ استان غرب کشور استفاده نکنیم.

به گزارش خبرنگار میلکان، «دکتر خلیل تنها» در این نشست که با حضور هیئت رئیسه خانه های صنعت و معدن و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۵ استان غرب کشور برگزار شد با اشاره به شعار امسال به نام رشد تولید با مشارکت مردم گفت: همانگونه که رهبری فرمودند: اولویت اصلی مملکت اقتصاد و فرهنگ است، ما باید از تولید کنندگان حمایت کرده و مانع را از سر راه آنها برداریم.

تنها، اقتصاد را شامل تولید، توزیع و خدمات دانست و افزود: در کنار تولید باید توزیع مناسب هم صورت گیرد که اگر نباشد تولید نیز منجر به شکست خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین دولت و بخش خصوصی جهت وفاق ملی تصریح کرد: اگر ما دست در دست هم بگذاریم رشد و توسعه اقتصاد کشور محقق خواهد شد جمع شدن ما در اینجا یک آغاز است برای توسعه و پیشرفت دولتی‌ها باید بستر را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و بخش خصوصی نیز باید به نحو احسن از آن استفاده کرده و نیاز کارگران را تامین کند.

رئیس هیئت مدیره «گروه صنعتی بازرگانی تنها» تشکیل یک اتاق فکر و برگزاری نمایشگاه مشترک بین ۵ استان را از جمله راهکارهای شناختن بیشتر کالاهای این استان‌ها عنوان کرد وخاطرنشان ساخت: اگر در یکی از این استان‌ها کالایی تولید نشد اما در استان دیگر کالای تولید شده وجود داشت به خاطر مسافت نزدیک ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی شناخت بازار کشورهای همسایه را نیز یکی از راهکارهای افزایش سهم صادراتی این استان‌ها عنوان کرد و گفت: بازار یابی شامل بازارشناسی،  بازارسازی و بازارداری است ما باید بازار را بشناسیم تا بتوانیم در این راه موفق باشیم.

تنها در پایان اظهار امیدواری کرد که با همفکری و همدلی و تشکیل یک اتاق فکر این نشست هر دو ماه یک بار در یک استان غرب کشور برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=43406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.