• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3

حذف دور برگردان جاده بیستون؛دغدغه جدید صنعتگران

  • کد خبر : 40024
  • 19 تیر 1403 - 12:35
حذف دور برگردان جاده بیستون؛دغدغه جدید صنعتگران

رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت در مراسم تجلیل از صنعتگران گفت:هرسال حداقل سه واحدصنعتی مابه عنوان نمونه کشوری انتخاب می شداماامسال هیچ واحدی به این عنوان دست نیافت. به گزارش خبرنگارمیلکان؛ فرهادمرزی بااظهارگله مندی از وزارت صنعت،معدن وتجارت دلیل این کارراتنها انتخاب این واحدها به عنوان نمونه درسال قبل دانست. به گزارش خبرنگار […]

رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت در مراسم تجلیل از صنعتگران گفت:هرسال حداقل سه واحدصنعتی مابه عنوان نمونه کشوری انتخاب می شداماامسال هیچ واحدی به این عنوان دست نیافت.

به گزارش خبرنگارمیلکان؛ فرهادمرزی بااظهارگله مندی از وزارت صنعت،معدن وتجارت دلیل این کارراتنها انتخاب این واحدها به عنوان نمونه درسال قبل دانست.

به گزارش خبرنگار میلکان؛ وی بسته شدن جاده بیستون توسط پلیس راهور را دغدغه جدید برای تولیدکنندگان شهرک های صنعتی بیستون، فرامان و زاگرس عنوان کرد وافزود: از روز چهارشنبه دور برگردان جاده بیستون توسط پلیس راهور بسته شده است و تولید کنندگان باید ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر مسافت اضافه برای رفت و برگشت راطی کنندکه منجر به ایجاد هزینه‌های مازادی بر تولیدکنندگان شده است . بنابراین اگر قبل از احداث زیرگذر  ۵۰۰ متر بالاتر یا پایین‌تر یک دور برگردان موقت بزنند در فرایند طولانی چهارماهه ی ایجاد این زیرگذر بسیاری ازمشکلات صنعتگران رفع خواهدشد.

مرزی درادامه به بحث رفع تعهد ارزی پرداخت وخاطرنشان کرد: صادر کننده و تولید کننده که کارتش تعلیق شده مجبوراست یک کارت را اجاره کند تا فعالیت‌های بازرگانی اش را انجام دهد که این خارج از شأن تولید کننده و صنعتگر است؛ علاوه بر این تمام تولیدکنندگان برای ثبت سفارش دچار مشکل شده‌اند چون شرایط بخشنامه جدید که در عرض چند ماه گذشته صادرشده قابل اجرا نیست که منجر به عدم ثبت سفارش واحد تولیدی می شود. وی بااشاره به عدم دریافت تسهیلات و تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی افزود:سازمان تامین اجتماعی نیز هیچ توجهی به ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی ندارد و این هم معضلی است که واحدهای تولیدی ما دارند.

وی به مشکلات تولیدکنندگان درحوزه انرژی پرداخت وگفت:به تازگی برای تمام تولید کنندگان قبض‌های جدید برقی می‌آید که بابت یک سال گذشته حق ترانزیت می‌گیرد اما نگرفتند و الان یک قبض ۵۰ میلیونی تبدیل به ۴۵۰ میلیون شده است که این هم یکی دیگر از مشکلات صنعتگران است. اداره برق می‌خواهد از واحدهای تولیدی که بالای یک مگاوات برق مصرف می‌کنند حق ترانزیت بگیرد که این هم مشکلی است .

وی با بیان اینکه وجود مسائل و مشکلاتی درحوزه تعزیرات، برای صاحبان صنایع ایجاددردسر می کند گفت: به علت مشکل سامانه‌های جامع که ایجاد شده است این سامانه در ثبت واحدها دچار مشکل می‌شود از آن طرف هم به دلیل عدم انجام ثبت واحدها در سامانه جامع واحدهای تولیدی را به تعزیرات معرفی می‌کنند.

وی ازسوخت معادن به عنوان دیگر مسئله واحدهای صنعتی نام برد وتصریح کرد:: خیلی از معادن ما ماشین آلاتشان فرسوده است که دو برابر ماشین آلات نو سوخت مصرف می‌کنند ولی سوخت این‌ ماشین آلات را کم می‌کنند.ازطرفی  از وزارت سمت و وزارت دارایی می‌خواهم پیگیری کنند تا تولید کنندگان واحدهای معدنی بتوانند ماشین آلات دست دوم مورد نیاز خود را وارد کنند و مشکلات خود را مرتفع نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=40024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.