• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

برگزاري جشنواره اولين واژه«آب» در کرمانشاه

  • کد خبر : 552
  • 16 آذر 1395 - 19:25

مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب شهري استان کرمانشاه در حاشيه جشنواره اولين واژه(آب) در يکي از مدارس ابتدايي سطح شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ميلکان گفت: اين جشنواره با هدف فراگيري دانش آموزان مقطع اول ابتدايي با موضوع «آب» شکل گرفته است چراکه دانش آموز پايه اول بعد از فراگيري و نوشتن […]

مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب شهري استان کرمانشاه در حاشيه جشنواره اولين واژه(آب) در يکي از مدارس ابتدايي سطح شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ميلکان گفت: اين جشنواره با هدف فراگيري دانش آموزان مقطع اول ابتدايي با موضوع «آب» شکل گرفته است چراکه دانش آموز پايه اول بعد از فراگيري و نوشتن اولين حرف الفبا يعني«آ» ودومين حرف «ب» آشنا مي شود وکلمه آب را يادمي‌گيرد،‌ اهميت به آب را در همين دو حرف پيدا خواهد‌کرد ودر ذهنشان تداعي مي شود‌.
مرادي افزود: تفاهم نامه‌اي بين شرکت مهندسي آب وفاضلاب کشور و وزارت آموزش وپرورش از چند سال پيش منعقد‌گرديده که مباحث و موضوعات آب و صرفه جويي و بهينه مصرف را در بين دانش آموزان به‌عنوان نسل هاي آينده آموزش داده شود .
وي تصريح کرد: باتوجه به وضعيت کشور ايران از لحاظ آب وهوايي وتغيير اقليم در چندين سال گذشته ،پديده خشکسالي وهمچنين بحران آب پيش آمده که بايستي از ظرفيت وپتانسيل هاي خوبي که براي فرهنگ سازي است استفاده شود .
مدير روابط عمومي آب فاضلاب کرمانشاه گفت: روش هاي فراواني هم در بخش‌هاي کشاورزي،صنعت وشرب‌ براي صرفه جويي توصيه مي شود که يکي از روش هاي سازنده و تاثير گذار قطعا فرهنگ سازي بين اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان است .
وي اظهار داشت : هرساله جشنواره اولين واژه براي کلاس اولي ها وطرح حاميان آب براي تمامي مقاطع ابتدايي انجام مي شود امسال‌ اين طرح بصورت ملي در کشور انجام شده و استان کرمانشاه هم علاوه بر شهر کرمانشاه در روانسر ،گيلانغرب و اسلام آبادغرب اقدام به اجراي اين طرح کرده است .
جشنواره اولين واژه براي بيش از ۲۰۰۰ دانش‌ آموز کلاس اولي در ۲۷ مدرسه و طرح حاميان نيز بصورت مستمر ومداوم تاپايان سال تحصيلي براي بيش از ۸۰۰۰دانش آموز مقطع ابتدايي در ۳۰ مدرسه برگزار مي شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.