• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تخفیف ۵۰٪ برای ثبت نام فرزندان کادر بهداشت و درمان در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان خارجی

  • کد خبر : 10557
  • 01 خرداد 1399 - 5:39
تخفیف ۵۰٪ برای ثبت نام فرزندان کادر بهداشت و درمان در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان خارجی

تخفیف ۵۰٪برای ثبت نام فرزندان کادر بهداشت و درمان استان در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان خارجی و تخفیف ۲۰٪ برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان به تصویب رسید. به گزارش میلکان آنلاین؛ نشست شورای آموزش و پرورش استان  ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات شهدای […]

تخفیف ۵۰٪برای ثبت نام فرزندان کادر بهداشت و درمان استان در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان خارجی و تخفیف ۲۰٪ برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان به تصویب رسید.

به گزارش میلکان آنلاین؛ نشست شورای آموزش و پرورش استان  ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  گفت: معلمین و جامعه فرهنگیان به همراه تیم مدیریتی آموزش و پرورش استان  در ایام مواجهه با کرونا عملکرد رضایت بخشی از خود نشان دادند و در این بحران فراگیر دست از کار نکشیدند و فرآیند مقدس تعلیم و تربیت در استان به همت این عزیزان بدون هیچ وقفه‌ای استمرار پیدا کرد، که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن امتحانات افزود:  مسؤولین امر شرایط را برای برگزاری بدون دغدغه امتحانات فراهم کنند و این فرآیند باید تحت کنترل دقیق و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد و خانواده‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

بازوند در خصوص روند بازگشایی و فعالیت آموزشگاه‌های آزاد، علمی و زبان‌های خارجی، اظهار داشت:   بازگشایی این مجموعه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود و در این صورت بلامانع است.

وی  افزود: همه این آموزشگاه‌ها باید مانند واحدهای تولیدی که به دلیل کرونا ضرر کرده اند در نظر می‌گیریم و برای آموزشگاه‌هایی که مستاجر هستند سعی بر این است که کمک بلاعوض را هم تخصیص دهیم.

در ادامه مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ؛ با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز ۲۷ اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس استان کاملا اختیاری بوده و تنها برای رفع اشکال است.

وی با اشاره به حضور کمتر از ۱۰٪ دانش آموزان استان در روز اول بازگشایی مدارس (۲۷ اردیبهشت)، گفت: این حضور در روزهای بعد کمتر هم شد و هم اکنون به حدود ۵٪ مجموع دانش‌آموزان رسیده که با تداوم این امر احتمالا از هفته آینده مدارس به سمت تعطیلی پایان سال کشیده خواهند شد.
یزدان‌پناه به بیان توضیحاتی در مورد شیوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استان پرداخت و گفت: تا این لحظه قرار است سنجش دانش‌آموزان پایه های اول تا ششم، هفتم و هشتم و دهم و یازدهم بر مبنای تشخیص معلم و فعالیت دانش‌آموز و امتحاناتی که تا قبل از تعطیلات کرونایی داده و همچنین حضور وی در شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) و یا دیگر شیوه های آموزشی مثل حضور در شبکه های اجتماعی یا خودآموزهای بهاری و… باشد، لذا این دانش‌آموزان امتحانات پایان سال نخواهند داشت.

وی درمورد   برگزاری امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی‌ها از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر، توضیح داد گفت: امتحانات نهایی این دانش‌آموزان و نیز امتحانات پایان سال دانش‌آموزان پایه نهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

یزدان پناه با اشاره به ضدعفونی مرتب حوزه‌های امتحانی، از خانواده ها خواست تا دانش‌آموزان خود را اطمینان کامل و با ماسک و دستکش برای حضور در سر جلسه امتحان به مدارس بفرستند چرا که در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

یزدان‌پناه در ادامه به پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای اختصاص امتیازاتی به فرزندان مدافعان سلامت استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تخفیف ۵۰٪ برای ثبت‌نام فرزندان پزشکان، پرستاران و دیگر مدافعان سلامت در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه های زبان و تخفیف ۲۰٪ برای ثبت‌نام این دانش آموزان در مدارس غیردولتی لحاظ خواهد شد.

وی همچنین از اضافه کردن دو کلاس درس پایه اول در مدارس ابتدایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی برای تحصیل آسان فرزندان مدافعان سلامت خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی پیش روی مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان وابسته به آموزش و پرورش داشت و گفت: شیوع ویروس کرونا زیان اقتصادی زیادی را به صاحبان این واحدها که ۶۰ درصد آنها مستاجر هستند، وارد آورده است.
شایان ذکر است: در این نشست اعضای شورا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با موارد مذکور در جلسه پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر، تصمیماتی اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.