• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
نشست شورای اطلاع رسانی استان با اصحاب رسانه برگزار شد؛

اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است

  • کد خبر : 25441
  • 29 اردیبهشت 1401 - 15:29
اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است

به گزارش میلکان، نشست شورای اطلاع رسانی استان با اصحاب رسانه با موضوع «تشریح و تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه و هدفمندسازی یارانه ها» با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران صمت، کار، رفاه و امور اجتماعی، اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید. صفدری، […]

به گزارش میلکان، نشست شورای اطلاع رسانی استان با اصحاب رسانه با موضوع «تشریح و تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه و هدفمندسازی یارانه ها» با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران صمت، کار، رفاه و امور اجتماعی، اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

صفدری، دبیر شورای اطلاع رسانی استان ضمن تشکر از همراهی مردم در اجرای این طرح گفت: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین نقش مهمی در اطلاع رسانی و تبیین این طرح دارند و همراهی مردم استان با موضع گیری درست رسانه ها قابل تقدیر است.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای اطلاع رسانی استان مقرر گردید جهت تنوریر افکار عمومی و تبیین طرح مردمی سازی و عادلانه سازی هدفمندی یارانه ها نشستی با اصحاب رسانه استان برگزار شود و ما بنا داریم بازه زمانی این نشست هارا کوتاه تر و تخصصی تر کنیم تا مدیران استان جهت پاسخگویی به سئوالات رسانه ها همراه شوند.

اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تمام اقشار جامعه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مردمی سازی یارانه‌ها اقدام بزرگی برای اقتصاد کشور است، گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تمام اقشار جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در برهه زمانی کنونی، افزود: هیچ اقتصاددانی چند نرخی بودن کالاها را تأیید نمی‌کند چرا که موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: طی یک برهه زمانی بر اساس دلایل خاص برخی از کالاهای مورد نیاز مردم با نرخ ارز نیمایی تأمین می‌شد که این ۲ نرخی بودن در اقتصاد کشور یک اشتباه است.

باباخانی به اختصاص حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی طی سال گذشته برای چند قلم کالا اشاره کرد و افزود: با وجود اختصاص این ارز عملاً شاهد افزایش به روز قیمت این کالاها برای مصرف کنندگان نهایی بودیم بنابراین ارز ترجیحی تنها به سود دلال و واسطه‌گر بود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک الزام قانونی در بودجه ۱۴۰۱ برای دولت بود، خاطر نشان کرد: دولت با اجرای این طرح و ساماندهی ارز ترجیحی یارانه کالاهای اساسی را مستقیم و بدون واسطه به حساب خانوارها واریز می‌کند.

باباخانی به افزایش قیمت جهانی بسیاری از محصولات کشاورزی در پی جنگ روسیه و اوکراین به عنوان بزرگترین صادرکنندگان گندم اشاره کرد و گفت: این مسئله، قیمت گندم و نهاده‌های کشاورزی را در جهان خصوصاً کشورهای همسایه ایران افزایش داد بنابراین به دلیل اختلاف فاحش قیمت برخی از کالاها از جمله گندم با کشورهای همسایه میزان قاچاق این کالاها به خارج از کشور افزایش چشم‌گیری یافت.

وی تصریح کرد: بنابر دلایل گفته شده انتخاب یک تصمیم جدی در این برهه زمانی ضروری بود و اصلاحات اقتصادی و تک نرخی کردن کالاها طی سال نخست شروع کار دولت سیزدهم یک اقدام شجاعانه و تحسین برانگیز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای این طرح حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از وارد کننده و تولید کننده توسط دولت گرفته می‌شود و این مبلغ در اختیار ۹ دهک درآمدی پایین جامعه قرار می‌گیرد.

به گفته باباخانی، یارانه معیشتی جدید تا ۲ ماه به صورت نقدی به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود و سپس به صورت کالابرگ در اختیار خانوارها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای اجرای این طرح از ماه‌های قبل در استان کرمانشاه، تاکید کرد: علاوه بر ذخیره سازی کالاهای اساسی مردم از ماه‌های پیش بازرسی و نظارت‌های جدی برای جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی نیز صورت گرفته است.

باباخانی به تمهیدات پیش بینی شده در حین اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: تزریق حداکثری اقلام و کالاهای اساسی به بازار مصرف طی این ایام صورت گرفت به صورتی که با افزایش تقاضا برای برخی از اقلام در روزهای ابتدایی اجرای این طرح سریعاً نیاز بازار جواب داده شد و در برخی از مواقع سه برابر نیاز استان کالا به بازار تزریق می‌شد.

وی به تشدید بازرسی‌ها برای نظارت و کنترل بازار و همچنین رفع دغدغه مردم از جهت افزایش قیمت سایر کالاهای غیر مشمول پرداخت و گفت: علاوه بر بازرسین ادارات مرتبط ۷۰۰ بازرس بسیج اصناف کرمانشاه برای کنترل بازار برای کمک به نظارت بر بازار ورود کردند.

باباخانی به تشدید نظارت بر نانوایی‌ها و قصابی‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: دولت بارها اعلام کرده است که قیمت نان افزایش نمی‌یابد اما دشمنان و ضد انقلاب با شایعه پراکنی و اخبار دروغین در تلاش برای متشنج کردن جو کشور هستند.

معاون استاندار کرمانشاه با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در تشریح و تبیین طرح هدفمندی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن برای مردم، خاطر نشان کرد: جامعه رسانه‌ای به دلیل ارتباط با مردم و نفوذ کلام در جامعه در همراه ساختن مردم برای اجرای موفق این طرح اثر گذار است.

طرح مردمی سازی یارانه‌ها اصلاح اقتصادی بزرگی از سوی دولت است
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها اصلاح اقتصادی بزرگی از سوی دولت است. دولت سیزدهم طرح هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی را با جسارت خاصی در آغاز به کار خود اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اقدام اقتصادی بزرگی است، افزود: این طرح ممکن است مشکلات و نواقصی نیز داشته باشد اما با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و آحاد مردم این نواقص رفع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در شرح وظایف هریک از دستگاه‌های مرتبط با طرح مردم سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بحث جمع‌بندی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان اقتصادی و همچنین مردم دیده شده است.

خوش اقبال با تاکید برای اینکه برای هر گونه نظر، نقد و بررسی به این طرح احترام قائل هستیم، گفت: مسئولان ذیربط باید پاسخگوی رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت در برای رفع ابهام و دغدغه مردم باشند.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد تخصصی با خبرنگاران برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات مردم برگزار خواهد شد، خواستار مشارکت فعال رسانه‌های استان کرمانشاه در اجرای موفقیت آمیز طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25441
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 98 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.