• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
یک متخصص علوم تغذیه:

آلاینده های همراه غذا عامل اصلی کبد چرب است/ ورزش و مصرف زیاد آب به پاکسازی کبد و کلیه کمک می‌کند

  • کد خبر : 38633
  • 13 خرداد 1403 - 11:43
آلاینده های همراه غذا عامل اصلی کبد چرب است/ ورزش و مصرف زیاد آب به پاکسازی کبد و کلیه کمک می‌کند

یک متخصص علوم تغذیه آلاینده‌هایی که به همراه مواد غذایی وارد بدن می‌شود را یکی از عوامل زمیه ساز کبد چرب عنوان کرد. به گزارش میلکان، دکتر یحیی پاسدار علل متعددی را زمینه ساز کبد چرب دانست و خاطرنشان ساخت: کبد چرب در کرمانشاه نیز همچون کشور ما و جهان شیوع بالایی دارد و رو […]

یک متخصص علوم تغذیه آلاینده‌هایی که به همراه مواد غذایی وارد بدن می‌شود را یکی از عوامل زمیه ساز کبد چرب عنوان کرد.

به گزارش میلکان، دکتر یحیی پاسدار علل متعددی را زمینه ساز کبد چرب دانست و خاطرنشان ساخت: کبد چرب در کرمانشاه نیز همچون کشور ما و جهان شیوع بالایی دارد و رو به افزایش است. یکی از علتها میزان تغذیه ومواد غذایی است که وارد بدن می‌شود.

وی بیان داشت: چون اولین جایی که مواد غذایی بعد از ورود به دستگاه گوارش جذب می‌شود و در آن مواد غذایی فیلتر می‌شود کبد است. مواد مغذی آن به وسیله گردش خون در قسمت‌های مختلف بدن توزیع می‌‌شود  آلاینده‌ها در کبد باقی می ماند.

این متخصص علوم تغذیه افزود: انتخاب غذای سالم به عدم آسیب رسانی به کبد خیلی کمک می‌کند.

وی غذاهای: چرب، حاوی مواد نگهدارنده زیاد، با باقیمانده سموم بالا، میوه‌ و سبزیجاتی که در محیط غیر سالم کشت شده‌اند را غذاهای ناسالمی برشمرد که برای کبد مضر هستند و اظهارداشت: مصرف اضافه بعضی از مواد نگهدارنده‌ای که به خاطرمانا بودن به آن غذا اضافه شود تا دیرتر خراب شود می‌تواند به کبد صدمه بزند.

دکتر پاسدار فعالیتهای ورزشی و مصرف زیاد معایعات به ویژه آب را کمک رسان به  سلامت کبد دانست و گفت: فعالیت ورزشی باعث می‌شود این مواد مضرر سریع از بدن دفع شوند. همچنین مصرف روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب نیزمی‌تواند به کبد و کلیه‌ها کمک کنند تا راحت تر این سموم رقیق، تصفیه و دفع شوند. استفاده کم از آب سبب می‌شود که غلظت این مواد در کلیه و کبد افزایش پیدا کند و به سلولهای کبد و کلیه آسیب برساند.

وی در پایان گفت: توصیه من این است که مردم وزنشان را در حد متعادل نگه دارند چون افزایش وزن فشار فوق‌العاده زیادی به کبد وارد می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=38633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.