• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه:

دهه فجر۶۶۶ پروژه مخابراتی به بهره‌برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 1040
  • 09 بهمن 1395 - 7:54
دهه فجر۶۶۶ پروژه مخابراتی به بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار میلکان، مسیب قبادیان در نشست خبری که با سانه های استان داشت با اشاره به اینکه از حوزه ارتباطات و ICT به عنوان حوزه های پیشران یاد می شود،اظهارداشت: حوزه ICT سهم زیادی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته دارد که به ارتقاء دیگر شاخص های توسعه آن کشورها کمک خواهد کرد. وی […]

به گزارش خبرنگار میلکان، مسیب قبادیان در نشست خبری که با سانه های استان داشت با اشاره به اینکه از حوزه ارتباطات و ICT به عنوان حوزه های پیشران یاد می شود،اظهارداشت: حوزه ICT سهم زیادی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته دارد که به ارتقاء دیگر شاخص های توسعه آن کشورها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ۱۰ درصد از درآمد ناخالص ملی آن کشورها مربوط به حوزه ICT است اما در کشور ما تنها ۲ درصد از اقتصاد ما مربوط به این حوزه است درحالی که این ظرفیت را دارد که ۳ برابر وضعیت موجود خود به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰ درصد از ارتباطات کشور توسط شرکت مخابرات صورت می گیرد، تصریح داشت: طبق برنامه راهبردی ۵ ساله در افق ۱۴۰۰ شرکت مخابرات ایران باید به شرکت پیشرو در ارائه خدمات جامع دیجیتال تبدیل شود که این امر نیازمند زیرساخت ها است.

وی افزود: در حوزه ICT کسی که بیش از همه سود می برد اپراتورهای مخابرات نیستند بلکه ۷۵ درصد از ثروتی که تولید می شود به سمت تامین کننده خدمات می رود و تنها ۲۵ درصد این ثروت به مخابرات اختصاص می یابد.

قبادیان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۸۴۸ پروژه مخابراتی در حوزه های تلفن همراه، تلفن ثابت و دیتا با اعتباری بالغ بر ۱۸۹ میلیارد تومان ایجاد شده است، اضافه کرد: از این تعداد پروژه، ۲۸۸ پروژه در زمینه تلفن ثابت و دیتا با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان و ۵۶۰ پروژه نیز در حوزه تلفن همراه با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان بوده است.

وی از افتتاح ۶۶۶ پروژه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در ایام دهه فجر خبرداد و یادآورشد: ۶۳۰ پروژه در زمینه تلفن همراه و با اعتبار ۱۲۲ میلیارد تومان و ۳۶ پروژه دیگر در حوزه تلفن ثابت نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان خواهد بود.4(3)

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون یکصد و ۴ هزار پورت ADSAL خانگی در کرمانشاه وجود دارد که ۸۰ هزار آن به مردم
واگذار گردیده و به همین نسبت اجازه نصب ۱۱۶ هزار پورت دیگر صادر شده است.

وی تعداد سایت های ۴G  و ۳G از سال   ۹۲ تا ابتدای سال ۹۵ در کرمانشاه ۱۴۳ هزار سایت ۳G  و ۸ سایت ۴G اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۱ سایت۴G و۱۴۳ سایت ۳G در استان اضافه شده است، تا پایان سال نیز  ۶۱ سایت ۴G و ۳۸ سایت ۳G دیگر به سایت های استان افزوده می گردد.

قبادیان با بیان اینکه توزیع ۷۰ درصد از اینترنت داخل استان به عهده شرکت مخابرات است، خاطرنشان ساخت: ۹۰ درصد از مشکل کندی و قطعی اینترنت مربوط به داخل استان است که آن هم به دلیل بستر و زیرساخت ها است به همین دلیل پهنای باند اینترنت استان را طی یک سال و نیم گذشته دوبرابر کرده ایم.

وی به ارائه آماری از تعداد خطوط تلفن همراه و ثابت در استان پرداخت و گفت: هم اکنون ۵۸۶ هزار خط تلفن ثابت در استان وجود دارد که ۱۴۰ هزار از این خطوط با بدهی جمعا ۱۱ میلیارد تومان مسدود شده اند، در زمینه خطوط تلفن همراه نیز یک میلیون و ۳۸۰ هزار خط همراه در استان فعال است که یک میلیون و ۸۰۰ هزار خط از آن توسط شرکت همراه اول واگذار گردیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه پوشش همراه اول در شهرهای استان را ۱۰۰ درصدی و در جاده ها ۹۲ درصد اعلام کرد و متذکرشد: در کشور ۲۸ هزار سایت همراه اول وجود دارد که این تعداد در استان کرمانشاه ۵۱۲ نقطه سایت است.

وی از نصب تجهیزات طرح “چتر وایفای” در ۲۴ نقطه از شهر کرمانشاه خبرداد و ابراز کرد: شروع این طرح از استان کرمانشاه بوده است و در حال حاضر نیز این طرح در حال تبدیل شدن به پروژه ای ملی است تا جائیکه یک “وایفای” ایران در حال شکل گیری است و ۱۵۰۰ نقطه در ایران بزودی راه اندازی می شوند.

قبادیان در خصوص تعرفه تلفن های ثابت نیز گفت: تعرفه تلفن ثابت از سال ۸۲ تا امسال تغییر نکرده است اما از امسال بابت هزینه اتصال که قبلا ۵۴ هزار تومان گرفته می شد در تعرفه جدید ۲۰۰ هزار تومان گرفته می شود که البته نصب هر خط ثابت در مرکز استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای شرکت مخابرات هزینه در بر دارد، همچنین امسال نرخ مکالمات بر اساس دقیقه اعلام شد، بعد از اجرای هم کد سازی که هر دقیقه تلفن ثابت ۳ تومان در استان و ۳۳ تومان در خارج از استان در نظر گرفته شد که ۱۴ الی ۱۵ درصد درآمد ما به خاطر پروژه هم کد سازی کاهش یافت، از مرداد ماه سالجاری  امسال نرخ مکالمه داخل استان به ۴۵ تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.