• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

افزایش بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی کرمانشاه، رشدی ۴ برابری داشته است/موقعیتی ویژه برای بیمه کارگران ساختمانی و کشاورزان

  • کد خبر : 33226
  • 13 بهمن 1401 - 2:07
افزایش بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی کرمانشاه، رشدی ۴ برابری داشته است/موقعیتی ویژه برای بیمه کارگران ساختمانی و کشاورزان

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار میلکان گفت: در حالی طی ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری ۲هزارو۳۹۱نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری افزوده شده که در ۹ سال پیش از آن تنها ۶هزارو۶۳ نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده بود. این آمار نشان از رشد ۴ برابری افزایش بیمه شدگان […]

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار میلکان گفت: در حالی طی ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری ۲هزارو۳۹۱نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری افزوده شده که در ۹ سال پیش از آن تنها ۶هزارو۶۳ نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده بود. این آمار نشان از رشد ۴ برابری افزایش بیمه شدگان اجباری را می دهد.

اسکندر کاکایی تعداد بیمه شده‌های اجباری استان کرمانشاه را حدود۱۵۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه شده‌ های اجباری تامین اجتماعی دراسفند ماه سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۴۹ هزار نفر رسید با توجه به اینکه این تعداد در سال۱۳۹۱ حدود۱۴۳هزار نفر بوده، امسال شاهد رشد قابل توجهی در این بخش بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با پوشش ۳۹درصدی بیمه تامین اجتماعی پایین تر از ۵۳درصد میانگین پوشش کشوری است گفت: نظامی بودن منطقه، وجود بیمه های دیگری چون بازنشستگان کشوری، کشاورزی و مسائلی چون بیکاری و فقر می‌تواند در پایین بودن آمار بیمه شدگان موثر باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه که به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: استان کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی و ۷۹ هزار نفر مستمری بگیر دارد که در هر ماه این سازمان حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان هزینه بازنشستگی و درمان پرداخت میکند.

وی با اشاره به پرداخت ۳۸۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا به مستمری بگیران و ۲۱۱ میلیارد تومان در بحث تعهدات کوتاه مدت مانند بیماری، بارداری، سفرهای درمانی و بیکاری از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه افزود: این سازمان در بحث برقراری مستمری که شامل بازنشستگی از کار افتادگی و فوت می باشد حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی را در سراسر کشور تحت پوشش دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر به صورت ماهیانه به ۳هزارو۴۳۳نفر حق بیمه بیکاری پرداخت می شود که میزان پرداختی به افراد متفاوت است.

وی بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی را کاملترین نوع بیمه با پوشش حداکثری دانست و گفت: کشاورزان و کارگران ساختمانی می توانند در سامانه الکترونیک ثبت نام و از مزایای بیمه ها برای تامین امنیت اقتصادی خود و خانواده استفاده کنند. ضمن اینکه کشاورزان و کارگران ساختمانی از پرداخت ۲۰ درصد سهم دولت معاف بوده و تنها با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه می توانند خود و خانواده هایشان را بیمه کنند.

به گفته وی تمام خدمات درمانی اعم از پذیرش و تشکیل پرونده برای بیماران بستری در مراکز درمانی، ویزیت مطب های پزشکی طرف قرارداد و خارج از آن و دریافت دارو به صورت صددرصد الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در کرمانشاه انجام میشود  کاکایی از سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از پاسخگو ترین سازمان ها یاد کرد و گفت: در حال حاضر سامانه ۱۴۲۰ به عنوان سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.