• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

هنرمندان با اندیشه خود حال مردم را خوب کنند

  • کد خبر : 31598
  • 16 آذر 1401 - 11:56
هنرمندان با اندیشه خود حال مردم را خوب کنند

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاداستان کرمانشاه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گفت :در تمام کشورهایی که یک قرن اخیر تحولاتی در آنها ایجاد شده همواره فرهنگ سازی از طریق تئاتر اتفاق افتاده است. به گزارش خبرنگارمیلکان؛ علی صفدری بابیان اینکه حرف مردم باید به زبان هنر و اندیشه هایی چون تئاتر که […]

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاداستان کرمانشاه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گفت :در تمام کشورهایی که یک قرن اخیر تحولاتی در آنها ایجاد شده همواره فرهنگ سازی از طریق تئاتر اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرنگارمیلکان؛ علی صفدری بابیان اینکه حرف مردم باید به زبان هنر و اندیشه هایی چون تئاتر که نفوذ دارد منتقل شود افزود: داعیه کسانی که ادعای وطن دوستی و میهن پرستی دارند زمانی درست است که برای مردم کاری کرده و فضای سرد حاکم را به گرمی تبدیل کنند.هنرمند وقتی می تواند دین خود را به مردم و سرزمینش اداکند که از هنر و اندیشه اش برای خوب کردن حال مردم استفاده کنند، این به معنای کتمان سختی های امروز نیست.
وی خاطرنشان ساخت: هیچکس قرار نیست خارج از ما به ما کمک کند جز خود ما. هیچ کشوری به کشور دیگر کمک نمی کند، اگر به آن لطمه نزند! در تمام جنگ های نظامی دنیا هر جا تزلزل بیشتراست متضرراول مردم هستند.
وی با تاکیدبر این که چندین سال است در حق هنرمندان نمایش بی لطفی شده است گفت: هنگام صحبت با هنرمندان و پیشکسوتان ملی تئاتر همواره استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان هایی که تئاترفاخری دارد معرفی می‌شود، کرمانشاه ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی دارد امیدواریم با استفاده از آن ها تئاتر کرمانشاه به جایگاه والای خود برسد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه نیزبا اظهار خرسندی از اینکه بالاخره بعد از سالها مدیر کلی دغدغه مند به کارهای هنری خصوصاً تئاتر روی کار آمد گفت: جهت حمایت بنیاد شهید از جشنواره تئاتر استانی طی مکاتباتی که با این اداره کل انجام دادیم و با همراهی رئیس اداره امور هنری بنیاد شهید که در این مدت کنار ما بودند سه اثر با انتخاب ایشان از نگاه حمایتی جهت اجرای عموم معرفی شد.
محمد درند این سه اثر را شامل:”تکرار” به کارگردانی بیژن مرادی” یک طناب محکم” به کارگردان مریم موسوی و “پاییز هزاروسیصدوجنگ” به کارگردانی سعید نوروزی عنوان کرد .
وی اظهارامیدواری کرد این آثار سریعاً به انجمن برسد که برای تهران ارسال شده و جهت بحث حمایتی به اجرادرآید.
درندافزود: امیدواریم نفراتی که انتخاب می شوند مثل همیشه درخشان ظاهرشوند و کسانی هم که انتخاب نشدند ناامید نشده و تلاش خود را افزون تر کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.