• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در یازده ماهه امسال

۶۳۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کردند

  • کد خبر : 37039
  • 08 اسفند 1402 - 13:19
۶۳۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کردند

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۶۳۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته اند. به گزارش میلکان به نقل از ایسنا؛ وحید امیری با اشاره به رشد گردشگری کرمانشاه در سالجاری، اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال […]

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۶۳۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته اند.

به گزارش میلکان به نقل از ایسنا؛ وحید امیری با اشاره به رشد گردشگری کرمانشاه در سالجاری، اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان بهمن ماه جمعا ۶۳۰ هزار و ۴۴۶ نفر از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

وی افزود: در یازده ماهه سال گذشته جمعا ۵۲۱ هزار و ۸۱۸ نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید داشتند که امسال ۱۰۸ هزار و ۶۲۸ نفر افزایش بازدید کننده از این اماکن را داشته ایم.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی پنج اثر و بنای تاریخی دارای ورودی استان هستند که در این مدت بیش از ۶۳۰ هزار نفر از آنها بازدید داشته اند.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان در یازده ماهه امسال مربوط به فروردین ماه با ۱۷۲ هزار و ۳۳۹ مورد بازدید و کمترین آمار هم مربوط به دی ماه با ۱۷ هزار و ۴۷۸ مورد بازدید بوده است.

امیری بالاترین آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان را مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان عنوان کرد و گفت: در یازده ماهه امسال جمعا ۳۸۸ هزار و ۶۳۸ گردشگر از این جاذبه مهم بازدید داشته‌اند که تقریبا نیمی از کل آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان است.

وی با بیان اینکه بیستون دومین مکان تاریخی پربازدید استان طی این مدت بوده، عنوان کرد: در این مدت ۱۸۱ هزار و ۵۸ نفر از محوطه جهانی بیستون بازدید داشته اند.

معاون گردشگری استان یادآور شد: تکیه معاون الملک با ۲۸ هزار و ۷۱۹ نفر، تکیه بیگربیگی با ۱۸ هزار و ۶۵۵ نفر و معبد آناهیتا با ۱۳ هزار و ۳۷۶ نفر در رتبه های بعدی پربازدیدترین اماکن تاریخی استان قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.