• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
استاندار کرمانشاه:

یادمان شهدای مرصاد باید به مجموعه‌ای در تراز ملی و بین المللی تبدیل شود

  • کد خبر : 35502
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:03
یادمان شهدای مرصاد باید به مجموعه‌ای در تراز ملی و بین المللی تبدیل شود

  استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یادمان شهدای مرصاد باید در قالب یک برنامه توسعه به مجموعه‌ای در تراز ملی و بین المللی و در شان شهدای قهرمان این رویداد سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شود. به گزارش میلکان؛ دکتر محمدطیب صحرایی در نشست شورای هماهنگی حفط آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس […]

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یادمان شهدای مرصاد باید در قالب یک برنامه توسعه به مجموعه‌ای در تراز ملی و بین المللی و در شان شهدای قهرمان این رویداد سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شود.

به گزارش میلکان؛ دکتر محمدطیب صحرایی در نشست شورای هماهنگی حفط آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس که در یادمان مرصاد و با حضور رئیس بنیاد حفظ ِآثار و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: برگزاری نشست های اداری در بناها و یادمان‌هایی که با دوران دفاع مقدس و شهدای گرانقدر ما مرتبط هستند به تقویت روحی، فکری و معنوی انسان‌ها کمک می‌کند و تکرار این نشست‌ها برای همه ما یک نیاز ضروری است.

وی بر نیاز درونی استان به جلوه‌های معنوی دوران دفاع مقدس و فرهنگ شهادت و ایثار اشاره کرد و گفت: ترویج این فرهنگ به رهایی هر چه بیشتر جامعه ما از شر بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی و دستیابی به یک تراز اخلاقی والاتر کمک می‌کند.

دکتر صحرایی بر ضرورت شناخت بیشتر جامعه کرمانشاهی نسبت به مفاخر این دیار و مفتخر بودن به آن ها گفت: تاریخ هر جامعه، شناسنامه اوست و اگر این شناسنامه را از ما بگیرند، در واقع بی هویت شده ایم.

وی بر تقویت شناسنامه های مبنایی جامعه با اتکا به تجربه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت تاکید کرد و گفت: صدها جوان رعنا برای حفظ سرزمین، جان، مال و ناموس هموطنان خود، در گردنه مرصاد قهرمانانه در برابر یک مشت مزدور پلید جنگیدند و شهید شدند.

مقام عالی استان یادآور شد: این قهرمانان ملی، ریشه کسانی را کندند که می خواستند ایران اسلامی را ریشه کن کنند.

وی شهدا را شناسنامه های هویتی ایرانیان خواند و گفت: این ریشه های هویتی را باید خوب بشناسیم و به ویژه به نسل جدید بشناسانیم.

دکتر صحرایی یادمان سازی برای انسان های ایثارگر، جوانمرد، خداترس، شجاع و تاریخ ساز را یک سنت الهی دانست و گفت: یادمان مرصاد باید در تراز جایگاه این قهرمانان گلگون کفن ایران اسلامی باشد و مجموعه فعلی به یک یادمان هویتی روشن و الهام بخش برای نسل جدید ارتقاء یابد.

وی افزود: این یادمان باید به محلی برای برگزاری همایش ها و برنامه های ملی و بین‌المللی با تقویم مشخص و دائمی تبدیل شود و سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی را به نمایش بگذارد.

استاندار کرمانشاه افزود: یادمان فعلی مرصاد برای ایفای این نقش های ملی و بین المللی باید طبق یک برنامه مدون یک توسعه حداقل پنج برابری پیدا کند.

وی تاکید کرد: طرح توسعه این مجموعه با محوریت گردشگری دفاع مقدس و گردشگری مذهبی و اربعین حسینی تهیه و تدوین شود.

دکتر صحرایی پارک شیرین را یکی دیگر از ظرفیت‌های بسیار بزرگ حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: بمباران پناهگاه پارک شیرین و تراژدی کشته شدن مردم بی دفاع و بی پناه، یک جنایت در ابعاد بین المللی است و باید در این پارک هم بنای یادبودی با این تراز ساخته شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35502
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 109 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.