• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

گردشگری درون استانی در کرمانشاه باید تقویت شود

  • کد خبر : 37538
  • 16 اردیبهشت 1403 - 11:18
گردشگری درون استانی در کرمانشاه باید تقویت شود

یک کارشناس گردشگری معتقد است، برای تبدیل کرمانشاه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران باید در گام اول گردشگری درون استانی در استان تقویت شود تا مردم با جاذبه های مناطق مختلف کرمانشاه آشنا شوند و به تدریج میزبان گردشگران بیشتری از سایر نقاط کشور باشیم. علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو […]

یک کارشناس گردشگری معتقد است، برای تبدیل کرمانشاه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران باید در گام اول گردشگری درون استانی در استان تقویت شود تا مردم با جاذبه های مناطق مختلف کرمانشاه آشنا شوند و به تدریج میزبان گردشگران بیشتری از سایر نقاط کشور باشیم.
علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با میلکان، با اشاره به اهمیت گردشگری در رونق اقتصادی استان، اظهار کرد: برای اینکه گردشگری کرمانشاه رونق بگیرد و به سمت درآمدزایی از آن برویم، باید در گام اول گردشگری درون استانی را تقویت کنیم.
وی افزود: چنانچه بخواهیم گردشگری درون استانی در کرمانشاه تقویت شود، باید جاذبه هایی برای مردم ایجاد شود تا برای سفر به نقاط مختلف استان میل و رغبت پیدا کنند، چرا که با توجه به شرایط اقتصادی اکثر مردم، آنها ترجیح می دهند نزدیک ترین نقطه را برای سفر انتخاب کنند.
این کارشناس گردشگری با تاکید براینکه هر شهرستان کرمانشاه قابلیت برگزاری رویدادهایی برای جذب گردشگران را دارد، عنوان کرد: برای نمونه بازار فروش گیاهان کوهی در روانسر، برداشت لیموشیرین در قصرشیرین، گیلاس در صحنه، انار در پاوه، سنگنوردی در کرمانشاه، پارگلایدر در ویس قرنی، روغن حیوانی دینور و … از جمله ظرفیت های شهرستان های مختلف کرمانشاه هستند که می توان برای هرکدام از آنها یک جشنواره برپا کرد.
وی تصریح کرد: درصورتی که برای هر شهرستان یک تقویم گردشگری با بازه زمانی معین برای هر رویداد تدوین و هرساله هم تکرار شود و مسئولین شهرستانی و جوامع محلی همه پای کار بیایند، به تدریج شاهد رونق گردشگری در آن شهرستان خواهیم بود.
مرادی بیستونی اضافه کرد: زمانی که یک رویداد برگزار می شود، مردم محلی می توانند محصولات تولیدی خود را به صورت مستقیم و یا فرآوری شده در اختیار گردشگران قرار دهند و از طرفی مراکز اقامتی، پذیرایی و سیستم حمل و نقل مقصد در طول برگزاری این رویداد فعال خواهد شد.
وی تاکید کرد: البته پیش از برگزاری هر رویداد باید از طریق فضای مجازی و رسانه های مختلف، به تبلیغ آن و ظرفیت های گردشگری مقصد پرداخت تا گردشگران بیشتری برای رفتن به محل برگزاری رویداد ترغیب شوند.
این کارشناس گردشگری در پایان با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد که هنوز چندان شناخته نشده‌اند، گفت: می توانیم به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شویم، اما تحقق این هدف به یک برنامه ریزی قوی و برگزاری رویدادهای گردشگری منظم در همه شهرستانها نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.