• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
هنرمندان تئاتر کرمانشاه به نشانه اعتراض با نام تهران در جشنواره فجر حضور پیدا کردند

کوچ اعتراضی تئاتر کرمانشاه

  • کد خبر : 22302
  • 19 بهمن 1400 - 15:15
کوچ اعتراضی تئاتر کرمانشاه

عبدالله مرادی – گروه فرهنگ و هنر میلکان هنرمندان تئاتر «یک شهر زیبا» ، « به دنبال خورشید» «از حیاط خانه ما » کوچ کردند. قرار بود « به هیچکس، هیچی نگو»ییم اما دلمان نیامد؛« یک کرومزوم بیشتر» حرف هایشان را برای خدا بگوید و ما ساکت بمانیم. امیدواریم بهاره سعیدی پناه، حسین نادری، وحید […]

عبدالله مرادی – گروه فرهنگ و هنر میلکان

هنرمندان تئاتر «یک شهر زیبا» ، « به دنبال خورشید» «از حیاط خانه ما » کوچ کردند. قرار بود « به هیچکس، هیچی نگو»ییم اما دلمان نیامد؛« یک کرومزوم بیشتر» حرف هایشان را برای خدا بگوید و ما ساکت بمانیم.

امیدواریم بهاره سعیدی پناه، حسین نادری، وحید خسروی، کامران شهلایی جلال حسنوند و  سمیه مهری و دیگر هنرمندان این حوزه « آخرین اولی» باشند که برای نمایش هنرشان مجبور به کوچ از این دیار می شوند.

در جشنواره تئاتر فجر ۱۴۰۰ از شش اثر خلق شده توسط هنرمندان کرمانشاهی تنها یک اثر به نام کرمانشاه شرکت کرده است و باقی هنرمندان اثر نمایشی خود را به نشانه اعتراض به نام تهران شرکت داده اند.

کوچ؛ حرکتی جمعی و گروهی برای یافتن و قرار گرفتن در موقعیتی بهتر است.

هیچ قوم و ایلی از سرخوشی کوچ نکرده‌اند. هر گاه شرایط کار، معاش و زندگی برای عده ای در یک منطقه جغرافیایی سخت می‌شود اقدام به کوچ می کنند.

با تغییر در سبک زندگی مردم دلایل و سبک های کوچ و مهاجرت نیز تغییر کرده است. طی دو دهه اخیر همواره واژه‌ای به نام فرار مغزها را شنیده‌ایم که بیشتر به مهاجرت نخبگان در حوزه‌های علمی به خارج از کشور اطلاق می شود. طی سال‌های اخیر می‌بینیم که به واسطه سخت شدن کارهای فرهنگی و هنری در شهرستانها هنرمندان، ادبا و فرهنگیان به مرکز کشور کوچ  می کنند تا شاید بتوانند در دریای پرجوش و خروش  پایتخت روح  هنری شان را آزاد کنند.

این اتفاق تازه‌ای نیست و طی چند دهه شاهد آن بوده‌ایم، اما حرکت اعتراضی جدیدی که در بین گروه‌های نمایشی کرمانشاه شاهدیم آن است که علیرغم زندگی و کار در کرمانشاه اقدام به حضور در جشنواره‌ها ملی و بین‌المللی به نام دیگر استان‌ها می‌کنند.

در جشنواره تئاتر فجر امسال شاهد حضور شش گروه نمایشی از استان کرمانشاه هستیم  پنج گروه‌ نمایشی که به‌عنوان تهران شرکت کرده اند.

از آنجا که هنرمندان دیگر استان‌ها با وجود اینکه در تهران زندگی و کار می کنند گاهی برای اعتلای نام شهر و استانشان آثار هنری خود را به نام زادگاه‌شان ارائه می‌دهند، گفت و گویی با این هنرمندان تئاتر کرمانشاه داشتیم تا از چرایی این موضوع مطلع شویم.

باعث شدند هیچ اسمی از کرمانشاه در تئاتر کشور نماند

یکی دیگر از کارگردانان کرمانشاهی تئاترایران گفت:افسوس و صد افسوس که کرمانشاه با داشتن یک تئاتر شهر فوق العاده ،متاسفانه در سالهای گذشته از تئاتر خالی شد و در دوسال گذشته به نهایت خلوت خود رسید .

کامران شهلایی با بیان اینکه چهارسال پیش در جشنواره استانی کارهای عموم را دیدم افزود:چه کارها و اجراهای خوبی! چه بچه های با استعدادی که تئاتر این شهر داشت  که متاسفانه همه را کوچ دادند یا فراری دادند یا خانه نشین کردند!

این هنرمند کرمانشاهی تمام تقصیر را متوجه بخش دولتی نمی داند و می افزاید:متاسفانه آدم های زیادی به تئاتر کرمانشاه خیانت کردند چه از مسئولین و چه از بچه های خودمان که مسئولیت به عهده داشتند . کسانی بودند که برای اینکه به جشنواره فجر بروند حاضر بودند همه را له کنند و کاررا به  جایی رساندند که دیگر هیچ کس درکرمانشاه وجود ندارد با آنهارقابت کنند که به جشنواره فجر برسند

حاضر شدند هیچ کس نباشد حتی اگر خودشان هم از بین بروند،دیگر  هیچگونه آموزش  و دلسوزی درستی وجود ندارد .

شهلایی با اشاره به اینکه از شش سال پیش هزینه دو اجرا را از ارشاد کرمانشاه طلب دارد گفت: من نتوانستم پول بازیگران را بدهم. واقعا متاسفم برای مدیران کلی که نمی توانند این حداقل را برای مجموعه زیر دستشان بر آورده کنند، متاسفم برای مسئولین تئاتر کرمانشاه که تالار انتظار دستشان بود و معلوم نشد آن پولها کجا رفت و چه شد؟

چند سال پیش کار من به فجر رفت و از تهران برای من پولی فرستادند ، پول را به من ندادند و خرج چیزهای دیگر کردند یکی از آرزوهای من این است که در تئاتر کرمانشاه کار کنم نمی دانید چقدر دوست دارم با بچه هایی که عاشق شان هستم تئاتر کار کنم اما  آنقدر بخل ، آزار و تنگ نظری وجود دارد که همه با استعدادها را فراری دادند.این کارگردان کرمانشاهی با بیان اینکه تهران دریا است و راه یافتن به یک جشنواره به نام تهران خیلی سخت است خاطرنشان ساخت:اما می بینیم که هنرمندان کرمانشاهی آنقدر با استعدادند که خودشان را نشان می دهند و چندین کار به فجر می فرستند. متاسفم برای پیشکسوتانی  که هیچ کمکی برای اعتلای تئاتر این شهر نکردند . مدیرکل و معاونین باعث شدند که تئاتر به چنین روز فلاکت باری برسد که هیچ اسمی از کرمانشاه در تئاتر کشور نباشد

او با اشاره به نام بازیگران،نویسندگان و کارگردانان توانمند کرمانشاهی گفت: این هنرمندان را  آنقدر خسته کردند و آزار دادند که دیگر هیچ کاری انجام نمی دهند. درد دارد و غم انگیز است این همه نخبه کرمانشاهی در کشور داریم که می شود ورک شاپ بگذارند تا گروه های جدید ایجاد شود .

شهلایی تئاتر را یک اتفاق جمعی دانست که نیاز به حمایت دولت، پشتیبانی پیشکسوتان ، تلاش هنرمندان و حضور مردم دارد.

پس از سالها کار  می خواهیم ثمره تلاشمان را ببینیم

وحید خسروی یکی دیگر از هنرمندان کرمانشاهی است که برای ادامه کار حرفه ای و هنری خود چند سالی است از کرمانشاه کوچ کرده است در گفت و گو با میلکان گفت: من چند سال است که سال تهران هستم  و از لحاظ شغلی انتقالی گرفته ام اما هنوز عضوی از  گروه نقال ها به سرپرستی مرتضی اسدی مرام در کرمانشاه هستم.‌ خودم را  مدیون کرمانشاه و تئاتر کرمانشاه و دوستان کرمانشاهی‌ام می دانم.

او با اشاره به اینکه تئاتری های  کرمانشاه  همیشه همراه من بوده اند بیان داشت: من و امثال  اگر امروز چیزی بلدیم  و کاری انجام میدهیم  و در جشنواره معتبری به اسم فجر حضور داریم  صد در صد  به خاطر سال های است که در کرمانشاه کار کرده‌ایم. ما از  اساتید که حضور داشتند ذره ذره یاد گرفتیم  که بالاخره یک روزی ماهم  تولید کننده و سازنده یک اثر باشیم‌ .

این هنرمند کرمانشاهی افزود: اما انتظار داریم که مسئولین استان کرمانشاه بیشتر از تئاتر حمایت کنند. مخصوصا الان در ایام کرونا  و شرایطی که وجود دارد خیلی از کسانی که در کرمانشاه کار می کنند و رزق و روزی شان از راه تئاتر و نمایش است خیلی لطمه دیدند  و قطعا  نیاز است که مورد حمایت قرار بگیرند.

خسروی با تاکید بر اینکه محمد درند و انجمن نمایش  همیشه حامی هنرمندان بوده اند خاطرنشان ساخت: اگر کاری  که از دستاش بر بیاید در مجموع  دریغ نمی کنند ولی واقعیت این است که آنها نیز نیاز به حمایت  و همراهی دارند. در قدم اول همراهی اداره ارشاد استان و در قدم های بعدی دیگر ارگان مرتبط و حتی ارگان های غیر مرتبط  هستند که  میتوانند تاثیرگذار باشند.

بنا برا این  اگر حمایتی وجود نداشته باشد   واقعا دست و بال  هنرمندان بسته است و توان آن ها تضیف می شود و نمی توانند کار کنند.

او گفت: خیلی از هنرمندان با اولین فرصتی که پیش می آید شرایطی که به لحاظ جا به جای  و انتقال  در اختیارشان قرار می گیرد. اقدام به انتقال و جابجایی خودشان به دیگر استانها می کنند. اول به تهران و بعد حالا اگر جای دیگه هم شد می روند.

چون ما سال های جوانی،  سال های شور و حال و پر انرژی زندگی را پای تئاتر و هنر گذاشتیم و میخوایم  بعد این سال ها ثمری دریافت کنیم.

این  سال های طولانی پای تئاتری که پول توش نبوده ماندیم که بالاخره به یه ثمری برسد و حداقل کار های که این سال ها  انجام دادیم  و یاد گرفتیم دیده شود.ولی وقتی حمایتی نیست و دیده نمی‌شود  ناچاره می شویم از جای به جای دیگه هجرت کنیم .

این کارگردان کرمانشاهی از این اتفاق به عنوان یک هجرت نام برد و تصریح کرد: هجرتی از کرمانشاه به تهران برای اینکه  کارشان دیده شود، برای اینکه تلاششان دیده شود. در تهران هم تاج طلایی نمی‌دهد و شرایط  ساده و راحتی  نیست ولی  وقتی ناچارند  باید با تمام سختی ها و مشکلاتش  دست و پنچه نرم کنند تا کارش دیده شود.

نمایش حیاط خانه‌ی ما به نویسندگی و کارگردانی  وحید خسروی و بازیگری امیرحسین انصافی، اهنگسازی امیرحسین انصافی،

طراحی لباس اشوری و  ساخت دکور  و عروسک  زکریا پور  یک نمایش کودک است.

به دلیل اینکه  این نمایش یک نمایش  تکنیک پاپ آپ و پرتابل است و قابلیت اجرا در هر مکان و شرایطی را دارد، هم در سالن  اجرا رفته  و هم در جشنواره های مختلفی در فضای  باز و خیابان و نهایتا به جشنواره فجر دعوت شدیم.

چراغ تئاتر کرمانشاه را خاموش کردند

سمیه مهری از دیگر هنرمندان کرمانشاهی است که با کارگردانی « آخرین اولی» و بازی در نمایش «به هیچ کس هیچی نگو» در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.

این هنرمند کرمانشاهی با بیان اینکه ما ریشه در تئاتر کرمانشاه داریم گفت: از ائواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ کار را آغاز کردیم و بهترین سالهای جوانی و عمرمان را گذاشتیم که کار کنیم و اتفاقات خوبی را برای خودمان رقم بزنیم. با وجود حاشیه ها و افکار و دید های سنتی که بود ولی باز هم همواره در فجر کار داشتیم و گروه های خوبی از کرمانشا در جشنواره حضور داشتند.

او با تاکید بر اینکه هنمرندان در جشنواره های چندین سال پیش همواره به نام کرمانشاه درخشیده اند و جوایز بزرگی را برای کرمانشاه به ارمغان آورده اند یاد آور شد: همیشه نام کرمانشاه به عنوان گروهی دیده می شد که از شهرستان می آید و برای همه دیدن آثارشان ارزشمند بود .

متاسفانه در سالهای گذشته این اتفاق نی افتاد و خیلی جای تاسف دارد ما هم که در کرمانشاه آنقدر با اتفاقات بد مواجه شدیم که دل و دماغی برای کار برایمان نماند. احساس کردیم که کرمانشاه به سرابی برای آدم هایی تبدیل شده است که می خواهند عرضه اندام کنند قدرت طلب هستند.

مهری با اشاره بهاینکه باید همواره احترام پیشکسوتان را نگه داریم اظهارداشت: اما اینکه بخواهیم پذیرای کارها و استعدادهای جدید و آدم هایی نباشیم که تلاش می کنند دیده شوند؛ یعنی خاموش شدن چراغ تئاتر در یک شهرو این اتفاق متاسفانه در سالهای اخیر در کرمانشاه افتاده است. متاسفانه آنقدر دچار خودخواهی های شده ایم که همه را ترد کرده ایم.

این هنرمند نیز با نام بردن از استعدادهای جوانی که خیلی خوب درخشیدند اما با توجه به برخوردهایی که با آنها شد ناکام ماندند خاطرنشان ساخت: کرمانشاه پتانسیل های بسیار زیادی را داشت که از آن استفاده نکرد. اداره ارشاد کرمانشاه از هنرمندان حمایت نکرد، ازانتخاب درستی از هنرمندانی که استعداد آن شهر بودند و با نداری و بدون دست مزد و فقط برای دل کار می کردند.

انقدر سرخوردگی ایجاد شد که هرکدام از بچه ها شرایط مهاجرت برایشان پیش بیاید به تهران می آیند و در تهران کار می کنند

اگر هم نتوانند کوچ کنند کلا دور تئاتر را خط می کشند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر افزود: به عنوان یک هنرمند و کسی که سال‌ها خاک صحنه آن شهر را خورده‌ام هنوزم افتخار من این است که بگویم من سیمه مهری متولد کرمانشاه هستم.جاهایی که باید پاتوق ما باشد برای گپ و گفت و رفع نقص های آن شهر به محلی برای تخریب و زیرآب زنی تبدیل شده است.

او با یاد آوری اتفاقات تنگ نظرانه ای که اوایل دهه ۹۰برای او اتفاق افتاده بود گفت: اون اتفاق افتاد که من بفهمم  که قرار نیست شما تشویق بشید قرار است فقط شما یک شخص باشید برای عقدگشای های دیگران و این باعث شد  من از کرمانشاه مهاجرت کنم  و در تهران زندگی کنم و خودم روی پای خودم به ایستم . با وجود اینکه خیلی اتفاق های مثبت  برای من افتاد اما من خاطره آن روز ها و آن سال ها را فراموش نمی‌کنم .دوسال بعد انجمن نمایش کرمانشاه جان گرفت از بچه ها حمایت کرد.

اتفاق های خوبی داشت رقم می خورد اما متاسفانه یه سری از مسائل حاشیه ای این موفقیت ها را دوباره از ما دور کرد. سه سال است اصلا هیچ نماینده ای در استان  کرمانشاه نداریم.

مهری بیان داشت: متاسفانه ما یک کارگاه آموزشی، دعوت تئاتر از شهر های دیگر، هیچ ترویج و فرهنگ سازی تئاتر در شهرمان نداریم. اینا درد است و مسئله بزرگی برای تئاتر کشور و استان است  که یک شهر با وجود استعداد ها و پتاسیل هایی که دارد نمیتواند از آن ها استفاده کند .امیدوارم بزودی زود این مسائل حل شود و هنرمندان خوب ما برگردند به عرصه تئاتر کرمانشاه و برای کسب موفقیت های بزرگ انگیزه داشته باشند.

مسئولینی که وجود دارند یک حرکتی برای  بچه های کرمانشاه و آیندگان رقم بخورد و راهی فراهم شود که تن به سختی های مهاجرت  و سختی های دوری از خانواده ندهد و در استان چراغ تئاتر را روشن نگهدارند.

نمایش «آخرین اولی» در بخش خیابانی جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد. در بخش صحنه ای هم با نمایش یه هیچ کس هیچی نگو اثر کامران شهلایی بازی می کنم .

این نمایش ها  تا ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در تئاتر شهر و خانه هنرمندان  و همینطور ۲۴ بهمن در سالن سایه با نمایش «به هیچ کس هیچی نگو»  در خدمت دوستان عزیز و تئاتری خواهم بود.

سال  گذشته با نمایش «مضحکه در مضحکه» به عنوان بهترین اثر جشنواره فجر جایزه کارگردانی وبرگزیده طرح و ایده  جشنواره فجر شدم و سال ۹۸نیز با نمایش «سیرک » برنده جایزه بزرگ جشنواره فجر و کارگردانی جشنواره  فجر شدم.

نمی خواهیم موفقیت ههایمان به کام مدیران کرمانشاهی باشد

حسین نادری که با تئاتر به دنبال خورشید به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر را یافته است در گفت و گو با خبرنگار میلکان گفت: این نمایش و سه نمایش دیگر از طرف دبیرخانه جشنواره برای اجرا در افتتاحیه به یزد معرفی شد که ۱۴ تا ۱۷ در یزد اجرا داشته باشند و در ادامه جشنواره نیز هر کدام ۲ تا ۳ اجر را در جشنواره فجر داشته باشند.از۴ گروهی که به استان یزد معرفی شده اند سه گروه جلال حسنوند، سمیه مهری و من کرمانشاهی هستیم.

این کارگردان کرمانشاهی خاطر نشان ساخت: وحید خسروی دیگر کارگردان کرمانشاهی است که به نام تهران در جشنواره فجر شرکت کرده است.

نادری با اشاره به اینکه حتی هنرمندانی که در تهران هستند در جشنواره ها به نام استان های خودشان شرکت می کنند بیان داشت: ما تصمیم گرفتیم که به نشانه اعتراض به اتفاقاتی که در یکی دوسال اخیر در کرمانشاه صورت گرفته است دست به این اقدام بزنیم. در اداره ارشاد اتفاقاتی صورت گرفت که خودسرانه و بدون دلیل قانع کننده و قانونی انجمن را از فعالیتهایی که باید انجام می داد محروم کردند و با وعده و عید ها باعث تعطیلی تئاتر کرمانشاه شدند.

این کارگردان تئاتر با تأکید براینکه در دو سال اخیرکارهای کرمانشاه دربخش صحنه ای فجر به نام تهران شرکت داشته اند، دلیل این اقدام را دخالت های اداره ارشاد در وظایف انجمن دانست و تصریح کرد: همه این هنرمندان خارج از حمایت ارشاد فعالیت کردند، به همین دلیل نمی خواهند این موفقیت ها به کام مدیران کرمانشاه باشد.اگر ما به اسم کرمانشاه در این جشنواره شرکت می کردیم حلاوت و شیرینی بیشتری به کام داشت چون کرمانشاهی هستیم و دوست داریم نام کرمانشاه درکشور مطرح شود وهم اینکه گروه های شهرستانی از یکسری مزایا استفاده می کنندو ادارات کمک هزینه می دهند.ما تصمیم گرفتیم این بخش را بی خیال شویم و از این حق گذشتیم تا تلنگری باشد برای  استان.

به خاطر بی مهری ها به نام کرمانشاه کار نفرستادیم

جلال حسنوند نویسنده و کارگردان نمایش «یک کرومزوم بیشتر»نیز درگفتگو با میلکان گفت:هرساله در فجر کار دارم و خوشبختانه کارم دیده می شود و قابل توجه است. سالهای قبل به اسم کرمانشاه کار می دادم اما دریکی دو سال اخیر به اسم شهرهای دیگر کارها را به فجر می فرستم.

او نیز با بیان اینکه خیلی دوست داریم به اسم کرمانشاه کار کنیم افزود:کرمانشاه شهر ما است ، آنجا بزرگ شدیم وتئاتر یاد گرفتیم اما هیچ حمایتی نمی شویم. قبلا انجمن نمایش با مدیریت محمد درند دست و بالش باز بود وبا مسئولیت خودش به گروه ها پول می داد.

این کارگردان کرمانشاهی حمایت مالی و معنوی را جزو وظایف ادارات استان دانست وتصریح کرد: متأسفانه چند سالی است که هیچ حمایتی نمی کنند و انجمن نمایش پولی در حسابش نیست که کمک کنند ،حساب انجمن توسط ارشاد مسدود شد و همه جانبه هرکاری کردند که هنرمندان تحت فشار قرار بگیرند، انگار می خواستند ما رابه جان هم بیندازند. به همین خاطر ترجیح دادیم مستقل کار کنیم.

حسنوند با تأکید براینکه  هزینه ها را از جیب خودمان پرداخت کردیم تا کارها را به فجر برسانیم اظهار داشت: برای فجر به اسم کرمانشاه کار نفرستادم تا مدیران کرمانشاه بدون حمایت، رزومه و دستاوردهنری برای خودشان ثبت نکنند.

او نیز با غم انگیز خواندن این کارافزود:جای گلایه زیاد است اما  از اداره ارشادی که دیگر اثری از فرهنگ و هنر درآن نیست گلایه ای نمی توانیم داشته باشیم. تا زمانی که شرایط این چنین باشد به اسم کرمانشاه کار نمی فرستیم، هرجا هم برویم می گوییم که به خاطر بی مهری بوده که به اسم کرمانشاه کار نفرستاده ایم.

نمایش یک کروموزوم بیشتر، راجع به فردی است که بخاطرناتوانی جسمی ذهنی ناشی از یک کرومزوم بیشتر به سندروم مبتلا است که  توسط خانواده طرد می شود و در جامعه به خاطر ظلم زیادی که به او شده است دنبال خدا می گردد. می خواهد خدا را پیدا کند و از نامهربانی های آدم ها برایش بگوید.

تئاتر محدود به جشنواره ها نیست

رامین رستمی و مهدی اسدی تبار نیز هنرمندان گرافیک کرمانشاه هستند که در بخش نمایشگاه پوستر تئاتر فجر و طراحی پوستر چندین تئاتر راه یافته به فجر در این جشنواره حضوری فعال دارند.

رامین رستمی طراح گرافیک و برگزیده و مدیر هنری بیش از ده جشنواه ملی نیز در گفت و گو با میلکان خاطر نشان ساخت: من با تمام وجود به شهرم عشق می ورزم و همیشه و همه جا با افتخار به کرمانشاهی بودنم بالیده ام و اگر امکانش بود به هیچ وجه رفتن را انتخاب نمی کردم.

این هنرمند با توجه به تجربه ی شخصی اش در تهران و سایر شهرهایی که تئاتر زنده است تصریح کرد: تئاتر محدود به جشنواره ها نیست و اتفاقات اصلی این ماجرا در طی سال و در سالن های تئاتر می افتد. برگزاری تئاترهایی با حمایت های مالی و معنوی از سوی مسئولین و همچنین بلیط فروشی و گیشه که با فرهنگ سازی و تبلیغات به نتیجه می رسد.اما در کرمانشاه تمام سال تئاتر تعطیل است و اگر باشد می شود یک نمایشنامه خوانی که آن هم اهالی تئاتر بخاطر عشق و بدون چشم داشت مالی این کار را انجام می دهند و نهایت خروجی یک سال تئاتر یک شهر می شود یک جشنواره استانی که آن هم نه خروجی مالی دارد و نه از لحاظ فرهنگ سازی و تبلیغات اتفاق مثبتی را رقم می زند چند گروه تئاتر جمع می شوند و کارهای هم را می بینند.

رستمی با تاکید بر اینکه هیچ ارگانی از بودجه سالیانه اش برای تئاتر کنار نمی گذارد گفت:  شهرداری ، سازمان های فرهنگی و هنری در راستای فرهنگ سازی، تبلیغات و همکاری و بکار گیری هنرمندان چه کمکی به این هنر می کنند.

او افزود: من هنوز هم برای بچه های تئاتری کرمانشاه طراحی پوستر انجام می دهم فقط بخاطر احترام و ارزشی که برای تلاش آن ها قائل هستم، از نظر مالی هیچ گونه حتی صحبتی هم نمی کنم چون می دانم چه شرایطی دارند و این را فقط به خاطر احترام به شهر م انجام می دهم. نمونه اش همین آخرین جشنواره استانی که با این که نبودم اما افتخار داشتم پوستر دو نمایش را طراحی کنم.

نه تنها از نظر مالی که در شرایط این روزهای جامعه بسیار مهم است، حتی در تمام سال های کرمانشاه بودنم یک دلگرمی و حمایتی از سوی یک ارگان یا سازمان ندیده‌ام. ای کاش آدمی می‌شد وطنش را با خود ببرد هر کجا که خواست…

گروه رسانه ای میلکان در پایان این گزارش ضمن درخواست از استاندار کرمانشاه برای دلجویی و پیگری دلایل این اتفاق در حوزه هنر کرمانشاه آمادگی این را دارد تا  فرصت را در اختیار مدیران فرهنگ  ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای پاسخگویی بگذارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=22302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.