• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

کلینیک حقوقی زنان و خانواده در کرمانشاه راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 29346
  • 03 شهریور 1401 - 12:12
کلینیک حقوقی زنان و خانواده در کرمانشاه راه‌اندازی شد

کلینیک حقوقی زنان و خانواده استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات حقوقی رایگان به افراد بی‌بضاعت و کارهای پژوهشی و آموزشی در کرمانشاه راه‌اندازی شد. به گزارش میلکان، به مناسبت راه‌اندازی کلینیک حقوقی زنان و خانواده (یونسکو) در استان کرمانشاه امروز نشستی در شهرداری کرمانشاه با حضور رئیس کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه […]

کلینیک حقوقی زنان و خانواده استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات حقوقی رایگان به افراد بی‌بضاعت و کارهای پژوهشی و آموزشی در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

به گزارش میلکان، به مناسبت راه‌اندازی کلینیک حقوقی زنان و خانواده (یونسکو) در استان کرمانشاه امروز نشستی در شهرداری کرمانشاه با حضور رئیس کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه این کلینیک سه هدف مهم را دنبال می‌کند اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به زنان و کودکان آسیب‌پذیر، اقدامات پژوهشی و تربیت مشاور از اهداف این کلینیک است.

وی عنوان کرد: برای دستیابی به اهداف پژوهشی مشکلات مراجعان ثبت و ضبط می‌شود و اعضای کلینیک دلیل بروز مشکلات آن‌ها را بررسی و ریشه‌یابی می‌کنند تا راهکار مناسبی برای آن تعیین شود.

نوروزی گفت: در زمینه تربیت مشاور در این کلینیک، افراد می‌توانند شیوع مشاوره و برقراری ارتباط با مراجعان را بیاموزند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تاکید این کلینیک روی هدف پژوهش و آموزش است افزود: در این زمینه دانشگاه‌ها و کانون وکلا می‌توانند بیشترین بهره را ببرند.

میرمحمد صادقی رئیس کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این نشست با اشاره به تعدد وبینارهای برگزار شده توسط این کرسی حتی در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: شهردار کرمانشاه معتقد است که کلینیک حقوقی این شهر می‌تواند مرکزیت غرب کشور را داشته باشد و یا موفقیت‌ها در این زمینه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده اقدامات و فعالیت‌های اینچنینی در استان‌ها بیشتر از تهران مورد استقبال قرار می‌گیرد عنوان کرد: در دنیای امروز کلینیک‌ها روند رو به رشدی دارند.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه این کلینیک‌ها وظایفی دوگانه دارند گفت: یکی از وظایف این مراکز ارائه خدمات مشاوره‌ای و دیگری ایفای نقش به عنوان یک آزمایشگاه برای آموزش عملی دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری گروه فقه و حقوق دانشگاه رازی با این کلینیک افزود: هر کدام از ما وظایفی به عهده داریم که باید به آن عمل کنیم در غیر این صورت تنها یک عنوان را یدک کشیده‌ایم.

خدیجه عزیزی مدیر کلینیک حقوقی زنان و خانواده استان کرمانشاه(یونسکو) نیز در این نشست اظهار داشت: این کلینیک از امروز کار خود را به صورت رسمی شروع می‌کند و خدمات آن عام‌المنفعه و رایگان است.

وی عنوان کرد: این کلینیک در بلوار زن شهر کرمانشاه قرار دارد و پذیرای بانوان و کودکان نیازمند خدمات حقوقی است.

عزیزی گفت: تاکنون سه وکیل و سه کارشناس حقوقی با این کلینیک همکاری می‌کنند که کارشناسان حقوقی در خصوص پرونده‌ها کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29346
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه
  • 165 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.