• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2
در قالب کشت قراردادی

کشاورزان گندمکار آبی یارانه کشت دریافت می کنند

  • کد خبر : 31699
  • 22 آذر 1401 - 9:41
کشاورزان گندمکار آبی یارانه کشت دریافت می کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال دولت تصمیم گرفته کشت مزارع گندم آبی در قالب کشت قراردادی با شرکت های خصوصی و شرکت خدمات بازرگانی دولتی نظیر اداره غله انجام بگیرد گفت: کشاورزان گندمکار آبی، در قالب کشت قراردادی یارانه کشت دریافت خواهند کرد. به گزارش میلکان، دکتر […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال دولت تصمیم گرفته کشت مزارع گندم آبی در قالب کشت قراردادی با شرکت های خصوصی و شرکت خدمات بازرگانی دولتی نظیر اداره غله انجام بگیرد گفت: کشاورزان گندمکار آبی، در قالب کشت قراردادی یارانه کشت دریافت خواهند کرد.
به گزارش میلکان، دکتر فرهاد شریفی با اعلام این خبر افزود: کشاورزان گندمکار آبی در قالب کشت قراردادی به ازای تحویل هرکیلوگرم گندم ۱۵۰۰تومان یارانه کشت دریافت خواهند کرد.

فرهاد شریفی سپس به سایر مزایای کشت قراردادی گندم آبی پرداخت و خاطرنشان کرد: کشاورزان در قالب این قرارداد همچنین به ازای تحویل هرکیلوگرم گندم ۱۰۰تومان هزینه حمل دریافت می کنند.

خرید تضمینی کشت، حذف واسطه ها و کاهش ریسک تولید با بیمه مزارع از دیگر مزایای کشت قراردادی گندم آبی است که فرهاد شریفی به آنها اشاره داشت.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های اعمال شده در کشت قراردادی گفت: دولت در قالب کشت قراردادی مزارع گندم آبی را بیمه می کند و در ابتدا کشاورزان پولی پرداخت نمی کنند و پول آن را در زمان تحویل محصول از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.

دکتر شریفی با بیان اینکه در قالب کشت قراردادی گندم آبی کودهای فسفره و پتاسه بصورت نیم بها به کشاورزان ارائه می شود افزود: پول کود دریافتی مذکور نیز در زمان تحویل محصول پرداخت می گردد.

دکتر فرهاد شریفی سپس با بیان اینکه در استان کرمانشاه در سطح ۹۸هزار گندم آبی برنامه ریزی شده تا در قالب کشت قراردادی انجام بگیرد گفت: کشاورزان عزیز گندمکار آبی لازم است در سامانه Gtc.irشرکت خدمات بازرگانی دولتی، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی اندرویدی با‌ شماره همراهی که به اسم خود اوست نصب نماید و در سامانه با رویت مشخصات در پیش نویس قرارداد سطح زیر کشت مزرعه خود را ثبت نماید.

دکتر شریفی در ادامه افزود: هر نوع مزایای دیگر دولت جهت خرید گندم یا حمایت از کشاورزان گندمکار آبی فقط به کسانی تعلق می گیرد که کشت خود را تحت پوشش کشت قراردا

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.