• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه:

 کرمانشاه می‌تواند هابIT غرب کشور باشد

  • کد خبر : 37529
  • 16 اردیبهشت 1403 - 10:07
 کرمانشاه می‌تواند هابIT غرب کشور باشد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه گفت: این پتانسیل را داریم که کرمانشاه را به هاب غرب کشور در حوز IT تبدیل کنیم. مصیب محبی در گفت و گو با خبرنگار میلکان با اشاره به ظرفیت خوب کرمانشاه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  افزود: بالغ بر ۴۰۰ شرکت و فرد در  سازمان نظام صنفی […]

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه گفت: این پتانسیل را داریم که کرمانشاه را به هاب غرب کشور در حوز IT تبدیل کنیم.

مصیب محبی در گفت و گو با خبرنگار میلکان با اشاره به ظرفیت خوب کرمانشاه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  افزود: بالغ بر ۴۰۰ شرکت و فرد در  سازمان نظام صنفی رایانه عضویت دارند که  متاسفانه کمتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت فعالین حوزه IT در کرمانشاه استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد:الزام دستگاه ها برای برگزاری مناقصات دربسترسامانه ستاد و عدم محدودیت این سامانه برای شرکت سایراستانهاسبب می شود شرکت هایی با قیمت پایین تر بدون درنظر گرفتن بومی بودن برنده شوند.ضمن اینکه شرکت های تهران که خود تولید کننده و یا واردکننده مستقیم هستند می توانند با قیمت کمتری درمناقصات شرکت کنند.

رییس سازمان نصر کرمانشاه با اشاره به توافق انجام شده با ادارات و اداره کل اقتصاد ودارایی خاطرنشان ساخت:دراین راستا مقرر شد به پشتوانه مصوبه قانونی که داریم هرگونه پرداخت، عقد قرارداد و… برای خدمات حوزه IT صرفا برای افراد و شرکتهایی باشد که مجوز سازمان نصر کرمانشاه را دارند .

محبی با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی درکشور بوده که مصوبه سازمان بازرسی را نیزدراین خصوص اخذ کرده است افزود:اکنون شرکت ها و افرادی داریم که نه تنها درسطح استان خوش درخشیده اند بلکه درسطح ملی نیز درحوزه های مختلف از جمله مخابرات،سخت افزارو…به خوبی کار می کنند.

به گفته محبی ظرفیت صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کرمانشاه بواسطه همجواری با عراق میتواند ارزآوری و ارزش افزوده فراوانی به همراه داشته باشد.

وی درخصوص دیگر چالش های پیش روی افراد و شرکت های فعال درحوزهIT به سهم کم این بخش از پرداخت تسهیلات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه علی رغم اینکه فعالین این بخش برای توسعه کسب و کار نیازمند منابع مالی هستند، اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

رییس سازمان نظام صنفی یارانه کرمانشاه اذعان داشت:امسال ما توانستیم ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای فعالین حوزه IT دریافت کنیم که برای اولین بار انجام شد و قرار است ۳۲۰ میلیارد ریال دیگر به این رقم اضافه شود ضمن اینکه لازم است روند پرداخت تسهیلات به این بخش ادامه یابد، زیرا هم ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه دارد و هم می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری استان کمک کند.

سازمان نظام صنفی رایانه متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، با مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد. که هدف اصلی آن حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار و فعالین حوزه IT و شرکتهای این حوزه است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.