• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

چه ورزش‌هایی برای “قلب” مفید است؟

  • کد خبر : 28680
  • 11 مرداد 1401 - 11:57
چه ورزش‌هایی برای “قلب” مفید است؟

یک متخصص قلب و عروق با تاکید بر لزوم انجام ورزش برای سلامت قلب، گفت: ورزش هایی مفید است که بتواند ضربان قلب را افزایش داده و به میزان کمی تنگی نفس ایجاد کند. به گزارش میلکان به نقل از ایسنا؛دکتر ناهید صالحی با اشاره به تاثیرات مثبت و ثابت شده ورزش برای سلامت قلب، […]

یک متخصص قلب و عروق با تاکید بر لزوم انجام ورزش برای سلامت قلب، گفت: ورزش هایی مفید است که بتواند ضربان قلب را افزایش داده و به میزان کمی تنگی نفس ایجاد کند.

به گزارش میلکان به نقل از ایسنا؛دکتر ناهید صالحی با اشاره به تاثیرات مثبت و ثابت شده ورزش برای سلامت قلب، گفت: طبق تحقیقات بسیار تاثیرات مفید ورزش بر سلامت قلب ثابت شده و نیاز است افراد حتما برای داشتن قلبی سالم، مدت کوتاهی را در روز به انجام ورزش اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه هر نوع ورزشی برای قلب مفید نیست، گفت: در این زمینه ورزش هایی مدنظر است که بتواند ضربان قلب را افزایش داده و به میزان کمی تنگی نفس ایجاد کند که عمده این ورزش ها هوازی هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از جمله ورزش های مفید برای قلب می توان به دو، شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی تند اشاره کرد.

دکتر صالحی افزود: همچنین انجام حرکات کششی هم برای سلامت قلب مفید است.

این متخصص قلب و عروق در خصوص مدت زمان انجام ورزش هم گفت: انجام ورزش به هر میزان که باشد مفید است، اما زمانی این ورزش بر روی سلامت قلب اثرگذار است که بصورت منظم و مستمر انجام شود.

دکتر صالحی گفت: برخی منابع انجام ورزش را بصورت یک روز در میان مفید می دانند، اما توصیه می شود برای سلامت قلب هر روز زمان کوتاهی به انجام ورزش اختصاص یابد.

وی افزود: انجام روزانه نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه ورزش نه تنها موجب سلامت قلب شده، بلکه در سلامت اندام های دیگر هم موثر است.

دکتر صالحی در خصوص شروع ورزش هم گفت: افرادی که تاکنون ورزش نکرده اند باید به تدریج این کار را شروع کنند و بهتر است از چند دقیقه در روز کار خود را شروع کرده و به تدریج در هفته ها و ماه های آتی آن را افزایش دهند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: بیماران قلبی که تاکنون ورزش نکرده اند نباید خودسرانه به انجام این کار اقدام کنند و باید پیش از انجام هرگونه ورزش با مراجعه به پزشک، تست ورزش داده تا توانایی قلب آنها برای انجام ورزش مشخص شود.

دکتر صالحی در پایان با تاکید بر تفاوت ورزش و تحرک، گفت: افراد نباید این دو را یکسان در نظر بگیرند و هیچ یک نمی تواند جای دیگری را بگیرد و نیاز است افراد برای سلامت جسم و قلب خود حتما هم در طول روز تحرک بسیار داشته و هم ورزش کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.