• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9
درجلسه خانه صنعت جوانان با فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و بسیج مهندسین مطرح شد

کسانی که چوب لای چرخ تولید بگذارند ضد انقلاب هستند

  • کد خبر : 23488
  • 18 اسفند 1400 - 10:11
کسانی که چوب لای چرخ تولید بگذارند ضد انقلاب هستند

عیدالله مرادی – میلکان جلسه خانه صنعت جوانان با فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و بسیج مهندسین به مناسبت روز پاسدار با حضور رئیس و دبیراجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در سالن جلسات خانه صنعت و معدن برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلکان، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه […]

عیدالله مرادی – میلکان

جلسه خانه صنعت جوانان با فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و بسیج مهندسین به مناسبت روز پاسدار با حضور رئیس و دبیراجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در سالن جلسات خانه صنعت و معدن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار میلکان، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار بیان داشت: خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تمرکز خود را بر روی شناسایی واحدهای تعطیل و رفع مشکلات آنها گذاشته است. با عارضه‌یابی این مشکلات به ضعف مدیریتی، بدهکاری های بانکی و سازمانهای مختلف رسیدیم و در جهت رفع این مشکلات گام برداشتیم.
مهندس جهانبخش شُکری خاطر نشان ساخت: هم ارگانهای دولتی و هم واحدهای صنعتی به این تشکل اعتماد پیدا کرده‌اند و این اتفاق باعث شده است تا واحدهای راکد و نیمه تعطیل زیادی به چرخه تولید برگردند.
وی درخصوص خانه صنعت و معدن جوانان استان کرمانشاه گفت: این جوانان نسل های دوم و سوم خانواده‌های صنعتی کرمانشاه هستند که هر کدام یک واحد تولیدی را مدیریت می‌کنند. با تأسیس این تشکل تلاش کردیم تجربیات پیشکسوتان را به آنها منتقل کنیم و آرام آرام امور را به آنها بسپاریم.
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی بازرگانی شُکری اظهار داشت: چه پست و مقام و چه مال و دارایی هر آنچه در اختیار ما است امانتی بیش نیست.
وی خطاب به نیروهای سپاه و امنیتی استان گفت: ما به حمایت های شما دلگرمیم که همواره پشتیبان ما بودهاید. صنعتگران استان نیز در پویشهای مختلف و کمک های نوع دوستانه ای که سپاه استان کرمانشاه داشته است همراه و همگام شده‌اند.
دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز به تشریح اقدامات خانه صنعت و معدن طی چند سال اخیر پرداخت و گفت: در چند سال اخیر که ریاست خانه صنعت و معدن، مهندس شُکری سپرده شده است شاهد تحولات عظیمی در این تشکل بوده‌ایم.
مهندس فرهاد مرزی با تاکید بر اینکه خانه صنعت و معدن هیچگونه درآمد زایی و اعتبار دولتی ندارد خاطرنشان ساخت: تمام هزینه ها را اعضای هیئت مدیره و برخی واحدهای بزرگ پرداخت می‌کنند.
وی به راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه صنعت، مرکز بهداشت و مجتمع فنی حرفه‌ای خانه صنعت و معدن برای اولین بار در کشور توسط خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: نمایشگاهی از توانمندی های صنعتی استان کرمانشاه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی در ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار راه اندازی شده است و با تهیه زمین در شهرک صنعتی بیستون کلنگ احداث خانه صنعت و معدن نیز زمین زده شده است.
پیروزی جبهه اقتصادی؛ صادرات است
مهندس جهاندار شُکری رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان کرمانشاه نیز گفت: ما صنعتگران به عنوان مجاهد و سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی به خاطر ایران تمام سختی ها را به جان می خریم تا نگذاریم چرخ اقتصاد از حرکت باز ایستد.
وی هدف از تاسیس خانه صنعت جوانان را پرورش و اجرایی کردن ایده های جدید و بهره گیری از تکنولوژی های جدید برشمرد و بیان داشت: در خانه صنعت و معدن جوانان از سرمایه‌گذاران جوان در استان دعوت به عمل آمده و نگذاشتیم این نسل‌های دوم و سوم از استان خارج شوند. از کسانی هم که ایده و تفکر ایجاد واحد صنعتی را داشتند و نیازمند راهنمایی و اعتبار بودند حمایت کرده‌ایم.
رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: این جوانان مانده‌اند که چهره این شهر را زیبا کنند. وقتی روحیه مردم خوب باشد و از بیکاری و اقتصاد ضعیف رنج نبرند چهره شهر زیبا می شود.
وی به اجرای طرح های حمایتی برای تقویت بنیه مالی و دارایی پرسنل و کارگران کارخانه های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مقدمات احداث سالانه ۵۰۰ واحد مسکونی برای کارگران حوزه صنعت ایجاد شده است تا یکی از دغدغه‌های اصلی پرسنل برطرف شود.
جهاندار شُکری با اشاره به سخنان استاندار کرمانشاه در خصوص امید بخشی و عدم سیاه‌نمایی تصریح کرد: بخش خصوصی همیشه امیدوار بوده است؛ اگر امیدوار نبودیم چند سال قبل باید تمام صنایع به تعطیلی کشیده می‌شد، اما هیچ صنعتگر و تولیدکننده‌ها به تنهایی نمی‌تواند کار کند مگر اینکه سیستم و نظام حاکم بر کشور راه‎ها را برای او هموار و از او حمایت کند.
مدیرعامل ذوب آهن بیستون ادامه داد: تولید کننده از ابتدای سال با توجه به شرایط پیش رو بودجه بندی و برنامه ریزی می کند اما امسال افزایش ۶ برابری تعرفه های برق و گاز و قطع مکرر آنها چالش بزرگی برای صنایع شد. در کنار این افزایش قیمتها دولت قیمت‌گذاری دستوری را در حوزه صنایع فلزی در دستور کار قرار داد که عملا باعث تعطیلی خیلی از واحدهای فولادی کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران هر آنچه دارند به کارخانه و خط تولید تبدیل کرده‌اند و روی زمین گذاشته اند گفت: سرمایه دار به راحتی می‌تواند سرمایه و دارایی خود را جابجا کند ولی ما ریشه در این خاک داریم. سود امروز ما همین حقوق و شادی است که به خانواده کارگران و پرسنلمان داده می‌شود.
جهاندار شُکری پیروزی جبهه اقتصادی را صادرات محصولات تولیدی استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و… دانست و گفت: بخش خصوصی می‌تواند کارهای خود را ادامه بدهد اما برای جهش نیازمند حمایت است.
کسانی که چوب لای چرخ تولید بگذارند ضد انقلاب هستند
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه نیز صنعتگران را مجاهدین جنگ اقتصادی خواند و گفت: اگر امروز جهادی باشد شما جهادگران اقتصادی آن هستید.
سرهنگ ابوذر انوری بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان مومن، انقلابی، عازم و پایه‌کار تاکید دارند، که من امروز در دور این میز و در خانه صنعت و معدن جوانان کرمانشاه تمام این ویژگی‌ها را می بینم.
خیلی جاها جوان های مومن و انقلابی هستند اما پایه‌کار نیستند و تلاش نمی کنند، منتظر نشستن پشت میز هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کرمانشاه از ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت مطالبه‌گری غافل شده ایم تصریح کرد: به عنوان دبیر این ستاد از شما می‌خواهم که چند نفر از نیروهای جوان و با انگیزه خانه صنعت و معدن جوانان استان کرمانشاه را معرفی کنید تا بعد از استعلامات در جهت همکاری با این ستاد بکارگیری شوند.
این فرمانده جوان سپاه کرمانشاه تاکید کرد: ان شاءالله تمهیداتی با هماهنگی سردار فرماندهی محترم سپاه استان اندیشیده می شود که از این به بعد برای حمایت از تولیدات نخبگان جوان استان از این محصولات در سطح سپاه استان و مراکز خدماتی استفاده شود.
وی با اشاره به لزوم بازدید مدیران، ائمه جمعه و مسئولین نهادهای مختلف از صنایع و توانمندیهای استان کرمانشاه گفت: تبیین با حرف نمی شود، باید از نزدیک با توانمندی‌ها مشکلات و موانع تولید آشنا شویم. بزرگترین شعار مقابله با آمریکا خدمت به مردم است.
انوری در ادامه افزود: با توجه به توافقات بعمل آمده با خانه ی صنعت و کانون بسیج مهندسین صنعت سپاه ناحیه کرمانشاه در خانه صنعت اتاقی به کانون بسبج مهندسین صنعت داده شود تا در عارضه یابی ها و پایش کارخانجات تولیدی بالا بردن راندمان تولید و همجنین از نخبگان بسیجی و نیروهای جوان و انقلابی این کانون در امور خانه صنعت همفکری لازم را با یکدیگر داشته باشند و همچنین خانه صنعت و کانون بسیج مهندسین سپاه ناحیه کرمانشاه جهت هم اندیشی و هم افزایی حداقل ماهی یک جلسه بین داشته باشند.
وی با تاکید بر پای کار آمدن تمام مسئولین ادارات برای رفع موانع تولید و کمک به اشتغال پایدار برای قشر جوان اظهار داشت: هدف ما باید حفظ دستاوردها و تسهیلگری باشد نه تصدیگری. هر جا که لازم باشد و احساس کنیم که انقلاب، آرمانها و دستاوردهایش به خطر افتاده است ما وظیفه داریم ورود کنیم. امروز می بینیم که عده‌ای از مدیران هستند که با چوب لای چرخ تولید گذاشتن؛ انقلاب را به خطر انداخته‌اند. شما آدم های انقلابی هستید که سرمایه تان را برای کار و تولید گذاشته‌اید. وی از روسای خانه صنعت و معدن خواست مشکلات را لیست و خاطرنشان ساخت: گاهی امکان دارد مشکل از سوی یک کارشناس باشد و رئیس اداره در جریان نباشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=23488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.