• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

پیش بینی کشت ۱۵۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در مزارع کشاورزی شهرستان کرمانشاه

  • کد خبر : 31421
  • 09 آذر 1401 - 15:10
پیش بینی کشت ۱۵۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در مزارع کشاورزی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته که پیش بینی می شود این سطح به ۱۵۰ هکتار برسد که در دهستان چقانرگس بیشترین سطح کشت انجام شده است. به گزارش میلکان؛ مهندس کریمی گفت: با توجه به تغییر اقلیم و کم آبی‌های […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته که پیش بینی می شود این سطح به ۱۵۰ هکتار برسد که در دهستان چقانرگس بیشترین سطح کشت انجام شده است.

به گزارش میلکان؛ مهندس کریمی گفت: با توجه به تغییر اقلیم و کم آبی‌های موجود، این مدیریت درصدد تغییر الگوی کشت بر آمده تا زراعت هایی کشت شوند که هم مقاوم در برابر کم آبی بوده و هم سودآوری بالایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۷۵ درصد اراضی این شهرستان دیم می باشد افزایش و بهبود تناوب در اراضی دیم، کاهش استفاده از سموم و کود‌ها و کاهش هزینه برای کشاورزان از مزایای کشت دانه روغنی کاملینا بوده و این مدیریت از کشاورزانی که اقدام به کشت این نوع گیاه کنند حمایت لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: روغن کاملینا علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی و آرایشی بهداشتی نیز دارد وکنجاله این گیاه می‌تواند به عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.