• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

پوشش درمانی ۹۶ درصدی بیماران HIV در استان به صورت رایگان

  • کد خبر : 36403
  • 05 تیر 1402 - 10:43
پوشش درمانی ۹۶ درصدی بیماران HIV در استان به صورت رایگان

معاون بهداشتی دانشگاه اعلام کرد: ۹۶ درصد بیماران HIV در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تحت درمان رایگان قرار گرفته اند. به گزارش میلکان؛ دکتر شکیبا بیماری اچ آی وی را یک بیماری عفونی قابل کنترل دانست و گفت: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود و تحت مراقبت و درمان قرار […]

معاون بهداشتی دانشگاه اعلام کرد: ۹۶ درصد بیماران HIV در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تحت درمان رایگان قرار گرفته اند.

به گزارش میلکان؛ دکتر شکیبا بیماری اچ آی وی را یک بیماری عفونی قابل کنترل دانست و گفت: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود و تحت مراقبت و درمان قرار گیرد، نه تنها فرد مبتلا می تواند طول عمر نرمال داشته باشد ،بلکه با درمان مناسب ،قدرت انتقال بیماری به افراد دیگر نیز به حد صفر می رسد.

وی اظهار داشت: متاسفانه درصد بالایی از افراد مبتلا از بیماری خود مطلع نیستند و یکی از مهمترین علت آن ترس ، انگ و تبعیض مرتبط با بیماری است که مانع می شود بیماران برای تشخیص ، مراقبت و درمان اقدام کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه تزریق خون و فرآورده های خونی ، تماس جنسی و از راه مادر آلوده به کودک از جمله راه های انتقال ویروس اچ آی وی می باشد.

البته به گفته او تجزیه و تحلیل داده های آماری نشان می دهد امروزه راه انتقال بیماری از طریق جنسی رو به افزایش است و باید اقدامات و آموزش و اطلاع رسانی بیشتری در خصوص پیشگیری از آن صورت گیرد.

دکتر شکیبا در ادامه تنها راه تشخیص اچ آی وی را آزمایش خون دانست و گفت: این آزمایش در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری، مراکز کاهش آسیب‌ و همچنین تمام مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی توسط مشاورین دوره دیده به صورت کاملآ محرمانه و رایگان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پیشگیری از اچ آی وی متناسب با رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی افراد جامعه است گفت: در نگاه کلی می توان به رعایت نکات پرهیز از استفاده مشترک از وسایل تیز و برنده (مثل سرنگ و سوزن و یا تیغ اصلاح و …) ، پرهیز از رابطه جنسی محافظت نشده ، خودداری از مصرف الکل و مواد مخدر و … اشاره کرد.

به گفته دکتر شکیبا خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری شامل ویزیت پزشک عمومی ،ویزیت پزشک متخصص عفونی ،ویزیت فوق تخصص کودکان ،ویزیت روانپزشک ،مشاوره روانشناسی ،معاینات مامایی و….. انجام آزمایش های pcr، الایزا ،آزمایش کامل روتین برای تمام بیماران اچ آی وی مثبت به صورت کاملآ رایگان انجام می شود.

وی همچنین با بیان اینکه کلیه داروهای بسیار کمیاب اچ آی وی نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده می شود ، آدرس و شماره تماس مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱-کرمانشاه مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره ۱ واقع در میدان دکتر فاطمی ( رفعتیه) ، انتهای خیابان پزشکان
تماس ۳۷۲۴۴۹۳۷ – ۳۷۲۴۴۹۳۸

۲-کرمانشاه مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره ۲ واقع در تعاون جنب مرکز جامع سلامت وحدت
تماس ۳۴۲۹۱۰۳۷

۳- هرسین ،مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری واقع در بیمارستان شهدای هرسین
تماس ۴۵۱۲۵۰۰۳

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.