• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مصرف برق خانگی کرمانشاه کاهش یافت

پاداش خوش مصرفی جواب داد

  • کد خبر : 36478
  • 07 تیر 1402 - 11:02
پاداش خوش مصرفی جواب داد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: کاهش برق در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته، موفقیت طرح پاداش به مشترکان خانگی را نشان می‌دهد. به گزارش خبرنگار میلکان؛ محمد مرادی با اشاره به افزایش مصرف برق در ایران نسبت به میانگین جهانی گفت:ارزشمند نبودن انرژی برق در ایران و ساخت نیروگاه‌های جدید […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: کاهش برق در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته، موفقیت طرح پاداش به مشترکان خانگی را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار میلکان؛ محمد مرادی با اشاره به افزایش مصرف برق در ایران نسبت به میانگین جهانی گفت:ارزشمند نبودن انرژی برق در ایران و ساخت نیروگاه‌های جدید در قبال هر افزایش مصرفی دلیل پیشی گرفتن مصرف بر تولید برق است.
وی افزود: اگر بخواهیم به موازات مصرف برق،تولید کنیم علاوه بر افزایش دو برابری تجهیزات که کاری غیر ممکن به نظر می‌رسد افزایش مصرف آب، سوخت و به تبع آن آلودگی هوا و محیط زیست را نیز خواهیم داشت.
به گفته وی، مدیریت مصرف برق تنها راهکار حل بحران افزایش انرژی برق به شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: این شرکت که در انتهای زنجیره شبکه برق قرار دارد از آنجا که با تعداد بیشتری از مشترکین در حوزه‌های خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و دیگر مصارف سر و کار دارد و در ارتباط مستقیم با مردم است وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.
وی تعداد کل مشترکین برق استان را ۸۲۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: ۸۳ درصد کل مشترکین برق استان مربوط به بخش خانگی هستند که حدود ۴۲ درصد مجموع برق استان را مصرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون به ۹۹.۹۷ درصد شهرها و روستاهای استان برق‌رسانی شده، افزود: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۸۳ درصد از روستاهای استان برق دار هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تعداد روستاهای دارای برق استان را ۲۵۵۷ روستا اعلام کرد و افزود: به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برق رسانی شده است.
وی در ادامه پیک بار مصرف برق استان را طی سال گذشته ۸۴۳ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود این میزان طی تابستان امسال به ۹۰۰ مگاوات برسد.
به گفته این مسئول، اوج مصرف برق کشور در ۲۵۰ ساعت از فصل تابستان و بین ساعت ۱۳ ظهر تا ۲۴ شب است.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات هیئت وزیران درراستای مدیریت مصرف برق، طرح پرداخت پاداش به مشترکین خانگی کم مصرف رانیز ازجمله این راهکارها دانست وگفت:طی سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین خوش مصرف استان پرداخت شد که سهم مشترکین خانگی از این رقم ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰درصد در ساعات غیر اداری باید در مصرف صرفه جویی کنند،در این راستا به تعدادی از ادارات پرمصرف اخطار داده و برق تعدادی از آنها را نیز قطع کرده ایم.
وی تصریح کرد:بر اساس مصوبه هیات وزیران و توافق بین وزارت نیرو و صنعت، صنایع باید نصف روز در هفته ازساعت ۱۱تا۲۳ با شرکت توزیع برق همکاری کنند.
وی باتاکید براینکه صنعت به هیچ عنوان محدود نمی‌شود گفت: جابجایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق درصنایع می‌باشد .
وی تصریح کرد:صنایع و ادارات در صورت همکاری ونصب کنتور هوشمند، برق از آنها خریداری می‌شود که این برق اگر گازسوز باشد در اوج بار به ازای هر کیلو وات ۱۰۰۰ تومان و اگر گازوئیل باشد به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان خریداری می شود، ضمن اینکه گازوییل را نیز به قیمت دولتی دریافت خواهندکرد.به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه طبق توافق انجام شده با کشاورزان، آنها ۵ روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۸ با شرکت توزیع برق همکاری می‌کنند و به ازای این همکاری ۱۹ ساعت برق باقیمانده را رایگان دریافت خواهند نمود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.