• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

ویروسی که این روزها مردم را کلافه می کند

  • کد خبر : 36901
  • 28 بهمن 1402 - 11:26
ویروسی که این روزها مردم را کلافه می کند

👤دکتر روزبه بیاتی، متخصص بیماری‌های عفونی: یک متخصص بیماری های عفونی گفت: ویروس شایع جدید که در ایران بسیاری را مبتلا کرده بشدت طولانی و کلافه‌کننده است و طبق آزمایش‌های پی‌سی‌آر بیشتر هم آنفلوانزاست اما آنفلوانزایی که مقداری تغییر شکل پیدا کرده است. به گزارش میلکان؛ دکترروزبه بیاتی با بیان اینکه این آنفلوانزا علائم طولانی […]

👤دکتر روزبه بیاتی، متخصص بیماری‌های عفونی:

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: ویروس شایع جدید که در ایران بسیاری را مبتلا کرده بشدت طولانی و کلافه‌کننده است و طبق آزمایش‌های پی‌سی‌آر بیشتر هم آنفلوانزاست اما آنفلوانزایی که مقداری تغییر شکل پیدا کرده است.

به گزارش میلکان؛ دکترروزبه بیاتی با بیان اینکه این آنفلوانزا علائم طولانی و کلافه‌کننده‌ای برای بیمار دارد افزود: این بیماری با سرفه و عطسه زیاد و ترشحات همراه است بعد هم تبدیل به سینوزیت می‌شود که در این مرحله حاد، نیاز به آنتی‌بیوتیک دارد.

وی تصریح کرد:اینکه در این بیماری مدام بیمار حالش بد و خوب می‌شود و احساس می‌کند ویروس جدیدی گرفته این‌طور نیست و همان بیماری است که در دوره‌ای بهتر و بدتر می‌شود.

بیاتی خاطرنشان ساخت: در دوره حاد، تب و بدن‌درد وجود دارد و فروکش بیماری با کاهش این علائم همراه است و شخص رو به بهترشدن می‌رود اما باز فاز بعدی می‌آید و ویروس فعال می‌شود اما از ابتدا همان ویروس است.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی فاصله بین فاز اولیه وحاد، علائم بیمار را آزار می‌دهد معمولاً این ویروس سینوس‌ها، گوش و پرده گوش و ریه را درگیر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.