• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
ذوب آهن بیستون به عنوان واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه معرفی شد

واحدآهن اسفنجی و نیروگاه ذوب آهن بیستون بهار ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 21716
  • 18 دی 1400 - 13:36
واحدآهن اسفنجی و نیروگاه ذوب آهن بیستون  بهار ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه که با حضور نایب رئیس مجلس ، معاون استاندار و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی برگزار شد از ذوب آهن بیستون به عنوان واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه تجلیل شد. مهندس جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون برای دریافت لوح و تندیس […]

در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه که با حضور نایب رئیس مجلس ، معاون استاندار و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی برگزار شد از ذوب آهن بیستون به عنوان واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه تجلیل شد.
مهندس جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون برای دریافت لوح و تندیس این موفقیت، مدیر پروژه تولید آهن اسفنجی این مجتمع را برای دریافت تندیس و لوح تقدیر بالای سن آورد.
مهندس خداداد مطهری‌فر مدیر پروژه تولید آهن اسفنجی ذوب آهن بیستون در حاشیه این مراسم در گفت و گوبا خبرنگار میلکان گفت: تولید آهن اسفنجی به روش SL/RN که مستقیماً دانه های سنگ آهن را به روش احیا مستقیم با استفاده از زغال سنگ به آهن اسفنجی تبدیل می کند یکی دیگر از زنجیره های تولید فولاد مجتمع شکری است.
وی در تشریح فرآیند این پروژه تصریح کرد: فرایند شیمیایی احیا سنگ آهن در کوره دوار به قطر ۴.۸متر و طول ۸۰ متر طی مدت ۱۲ ساعت انجام می گیرد.
مدیر پروژه تولید آهن اسفنجی ذوب آهن بیستون ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کارخانه DRI مجتمع ذوب آهن بیستون را ۵۰۰ تن آهن اسفنجی در روز برشمرد و خاطر نشان ساخت:در این روش فرآیند تولید آهن اسفنجی قادر خواهد بود سنگ آهن با عیار پایین را به وسیله زغال سنگ با درصد کربن پایین که اصطلاحاً زغال سنگ «کک نشو» گفته می شود به آهن اسفنجی تبدیل نمایدکه این بزرگترین مزیت این کارخانه می باشد.
وی تاکید کرد: در این پروژه توجه ویژه ای به مسئله محیط زیست شده است که با استفاده از ۱۵ دستگاه فیلتر کیسه‌ای و یک دستگاه فیلتر الکتریکی عمل فیلتراسیون و پاکسازی محیط انجام می شود. غبار خروجی از دودکش اصلی بسیار کمتر از میزان مجاز و تعریف شده در استاندارد محیط زیست می باشد.
مطهری‌فر تاکید کرد: راه اندازی کارخانه آهن سنجی باعث خواهد شد که حلقه زنجیره تولید محصولات فولادی در مجموعه صنعتی شکری کامل گردد.
وی یکی دیگر از مزیت های بزرگ این پروژه را استفاده از گاز خروجی کوره به میزان ۳۸۵ هزار مترمکعب در ساعت با دمای ۹۰۰درجه جهت راه اندازی نیروگاه برق دانست و گفت: نیروگاهی که برای همین منظور طراحی شده قادر است ۱۲ مگاوات برق را تولید و وارد شبکه نمایند.
مدیر پروژه تولید آهن اسفنجی ذوب آهن بیستون میزان ماشین آلات نصب شده در پروژه را بیش از ۳هزارو۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۳ هزار تن سازه های فولادی و بیش از ۴۰ هزار تن سازه های بتنی در این پروژه استفاده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: پروژه تولید آهن اسفنجی ذوب آهن بیستون با ایجاد اشتغال برای۳۵۰ نفردر بهار ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
فاز اول مجتمع ذوب آهن بیستون با حضور رییس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت وقت در بهار ۱۳۹۸ افتتاح شد. فاز اول این مجتمع انواع شمش فولادی زمینه اشتغال ۴۰۰نفر را فراهم کرد.
گروه صنعتی- بازرگانی شکری در دهه ۳۰ شمسی در استان کرمانشاه تاسیس گردید. این گروه متشکل از کارخانجات نورد تیرآهن و مقاطع فولادی، نورد میلگرد ساده و آجدار و کارخانه ساخت قطعات صنعتی می‌باشد.
با عنایت به لزوم تکمیل زنجیره تولید در راستای اهداف بلندمدت شرکت، گروه صنعتی شکری جهت تکمیل فرآیند تولیدات خود از سنگ آهن تا محصولات نهایی فولادی و همچنین تهیه مواد اولیه کارخانجات نورد خود نسبت به تاسیس شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون در سه فاز تولید فولاد، آهن اسفنجی و برق اقدام نمود.
شرکت ذوب آهن بیستون یکی از شرکتهای زیرمجموعه گروه صنعتی شکری می‌باشد، که جهت تامین مواد اولیه کارخانجات (شمش فولادی) کارخانجات نورد این گروه در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده است و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۵ آغاز گردید.
با اجرای این پروژه زنجیره تولید در گروه صنعتی شکری از سنگ آهن تا محصولات نهایی فولادی تکمیل می‌گردد.
این شرکت بعد از تأسیس نسبت به تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی پروژه خود با هدف تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی از سنگ آهن و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی از آهن اسفنجی و قراضه در فاز اول اقدام نمود، که مورد تصویب کمیته طرح آمایش، وزارت صنعت و معدن و بانک صنعت و معدن قرار گرفت. در طرح توسعه (فاز دوم) ظرفیت سالیانه تولید آهن اسفنجی به ۳۰۰ هزارتن، و تولید شمش فولادی به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
کارخانه فولادسازی با دو دستگاه کوره القایی دوبوته‌ای ۳۰ تنی با توان ترانس برق ۱۲ مگاوات، یک دستگاه کوره پاتیلی ۳۰ تنی با توان ترانس برق ۷ مگاوات، یک دستگاه ماشین ریخته‌گری مداوم دوخطه قابل افزایش به چهار خط (در طرح توسعه) با قابلیت تولید ۲۰۰ هزارتن شمش فولادی در سال با مقاطع ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمترمربع و تا ۱۲ متر طول افتتاح شد.
نیروگاه برق این مجتمع نیز شامل یک مدول نیروگاه برق بخاری با توان ۱۲ مگاوات، که جهت تولید بخار در بویلر آن از گاز خروجی کوره احیاء مستقیم (با دمای تقریبی ۹۰۰ درجه سانتیگراد) استفاده می‌شود.
شرکت مجتمع ذوب‌آهن بیستون در نظر دارد با تاکید بر تعالی عملیاتی و تولیدی جهت حرکت به سوی خود اتکایی کشور نسبت به توسعه بازار داخلی و خارجی اقدام نماید و با تولید محصولات فولادی با کیفیت برتر منطقه به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور کمک کند.
اهداف این مجتمع عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، فروش محصولات متناسب با نياز بازار، ارتقاي بهره‌وري عوامل توليد ، توسعه و ارتقاي نظامهاي بهبود و مشاركتي ، توسعه و گسترش بازارهاي هدف صادراتي ، افزايش ظرفيت توليد محصولات با ارزش افزوده بالاتر، توسعه و بهبود نظام جامع مديريت و كنترل پروژه و بهبود شاخص‌هاي ايمني می باشد.
اشتغالزایی طرح پس از اتمام کلیه طرحها به صورت مستقیم ۱۱۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم ۳۵۶۰ نفر می‌باشد، که در حال حاضر در فاز اول این مجتمع حدود ۶۲۰ نفر نیرومشغول به کار می باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.