• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه:

هیچ مشاور مدرسه‌ای جهش تحصیلی را برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌کند

  • کد خبر : 26836
  • 31 خرداد 1401 - 16:37
هیچ مشاور مدرسه‌ای جهش تحصیلی را برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: هیچ مشاور مدرسه‌ای جهش تحصیلی را برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌کند. به گزارش میلکان، علی محمدبیگی با بیان این‌که از ۲۰ خرداد امکان نوبت‌گیری برای دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از سوی مدیران مدارس در سامانه ثبت‌نام فراهم شده، گفت: از امروز (۳۱ خرداد‌ماه جاری) اقدامات مرتبط برای […]

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: هیچ مشاور مدرسه‌ای جهش تحصیلی را برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌کند.
به گزارش میلکان، علی محمدبیگی با بیان این‌که از ۲۰ خرداد امکان نوبت‌گیری برای دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از سوی مدیران مدارس در سامانه ثبت‌نام فراهم شده، گفت: از امروز (۳۱ خرداد‌ماه جاری) اقدامات مرتبط برای سنجش میزان هوش دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در پایگاه تخصصی سنجش استان آغاز می‌شود.

وی افزود: متقاضیان تا ۲۰ مرداد‌ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت تخصصی اقدامات لازم در راستای جهش تحصیلی فرزندشان را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با بیان این‌که سال گذشته ۳۰۵ دانش‌آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، اظهارداشت: درصد خیلی پایینی از متقاضیان در نهایت واجد شرایط جهش تحصیلی شناخته می‌شوند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تغییرات رخ داده در فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان در سال جاری داشت و بیان کرد: از امسال اولیاء دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی باید در وهله اول درخواست کتبی برای جهش تحصیلی فرزندش را به همراه کارنامه او در تمامی سال‌های تحصیلی قبلی (با شرط کسب رتبه خیلی خوب در تمامی دروس) تحویل مدرسه داده و در صورتی که با نظر معلم، دانش‌آموز واجد شرایط جهش تحصیلی تشخیص داده شود، برای تایید به کمیسیون‌های تخصصی آموزش و پرورش ارجاع خواهد شد تا نهایتا دانش‌آموزانی جهش تحصیلی داشته باشند که شرایط لازم را دارند.

محمدبیگی در ادامه با بیان این‌که هیچ مشاور مدرسه‌ای جهش تحصیلی را برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌کند، یادآور شد: جهش تحصیلی دانش‌آموز را در کنار دانش‌آموزان بزرگتر از خودش قرار داده که این موضوع می‌تواند اثرات منفی زیادی بر روند رشد دانش‌آموز داشته باشد.

وی تاکید‌کرد: دانش‌آموزانی که بخواهند جهش چند‌پایه داشته و یا برای بار دوم جهش تحصیلی کنند، در کمیسیون‌های تخصصی ویژه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محمدبیگی اضافه کرد: در هنگام جهش تحصیلی دانش‌آموز در کنار دانش‌آموزانی قرار خواهد گرفت که سن اجتماعی و جسمی بالاتر داشته و این موضوع دانش‌آموز جهش یافته را در برخورد با گروه همسالان با چالش مواجه خواهد کرد.

محمدبیگی با اشاره به احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان جهش تحصیلی یافته در سنوات بعدی تحصیل، گفت: پیگیری‌هایی که شده حاکی از این است که میزان افت تحصیلی در دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته جهش تحصیلی داشته‌اند، در مقایسه با همسالانشان بیشتر بوده است.

وی اشاره‌ای هم به برچسب زدن‌های برخی خانواده‌ها روی فرزندانشان داشت و گفت: گاهی خانواده‌ها از روی چشم و هم چشمی می‌خواهند فرزندشان را باهوش معرفی کرده و از این رو اصرار به جهشی درس خواندن فرزندشان دارند، در حالیکه زمانی که تست‌های هوشمند و بررسی‌های تخصصی روی دانش‌آموز انجام می‌شود، از نظر کارشناسان آموزشی آن دانش‌آموز واجد شرایط جهش تحصیلی شناخته نمی‌شود که اینجا اصرار خانواده‌ها به جهشی درس خواندن دانش‌آموز ممکن است عواقب بدی مثل افت تحصیلی دانش‌آموز را رقم بزند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26836
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 189 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.