• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
نایب رئیس مجلس در بازدید از صنایع استان کرمانشاه

هیچ بانکی حق تملک یا توقیف واحد تولیدی را ندارد/تولید راه‌گشای بیکاری و وابستگی به خارج است

  • کد خبر : 21860
  • 28 دی 1400 - 13:20
هیچ بانکی حق تملک یا توقیف واحد تولیدی را ندارد/تولید راه‌گشای بیکاری و وابستگی به خارج است

بازدید مسئولین از صنایعی که اختلالی در تولید آنها ایجاد شده و یا به واسطه مشکلی که برای تولیدکنندگان بوجود آمده است به تعطیلی یا نیمه تعطیلی کشانده شده‌اند، می تواند حلالی برای برخی مشکلات پیش روی تولید باشد. به گزارش خبرنگار میلکان، خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در راستای اثر بخشی بیشتر ستاد […]

بازدید مسئولین از صنایعی که اختلالی در تولید آنها ایجاد شده و یا به واسطه مشکلی که برای تولیدکنندگان بوجود آمده است به تعطیلی یا نیمه تعطیلی کشانده شده‌اند، می تواند حلالی برای برخی مشکلات پیش روی تولید باشد.
به گزارش خبرنگار میلکان، خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در راستای اثر بخشی بیشتر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام به بازدید از صنایع مشکل دار با حضور نمایندگان مجلس، مدیران کل ادارات مرتبط و… کرده است.
دکتر عبدالرضا مصری نماینده شهرستان کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، یکی از نمایندگان همراه صنعت و معدن کرمانشاه است که به صورت مستمر هر ماه در ۲ یا ۳ بازدید حضور پیدا می‌‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارمیلکان، تولید را گره گشای بیکاری و وابستگی به خارج دانست و گفت: هیچ بخش دیگری به اندازه تولید نمی تواند به اشتغال جوانان و عدم وابستگی ما به کشورهای خارجی کمک کند.
بازدیدهای مستمر به ما کمک می‌کند تا در تصمیمات کلان و قوانین کلی با اثربخشی بیشتری فعالیت کنیم.
دکتر عبدالرضا مصری بیان داشت: هر زمان کرمانشاه هستم خدمت صنعتگران میرسم تا چاره‌ای برای مشکلاتی که قابل حل است پیدا کنیم. با توجه به حضور مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن، اداره کل کار و رفاه اجتماعی و.. مشکلاتی که در استان قابل حل باشد سریعاً برطرف می شود. در غیر این صورت اگر نیاز به تصمیم گیری در سطح بالاتری از مدیریت داشته باشد با وزرا، معاونین و مدیران کل وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به این که قسمت اعظمی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان کرمانشاه بانکی است خاطر نشان ساخت: به خاطر نوسانات زیادی که بوده تولیدکننده نتوانسته تعهدات خود را انجام بدهد. برخی کارشناسان بانکی نیز که مشکلاتی برای صنعتگران ایجاد کردند را شناسایی کرده‌ایم و در جلسه‌ای که با مدیران عامل بانک های کشور داریم مطرح خواهیم کرد. در هفته گذشته مصوبه‌ای گذراندیم که هیچ بانکی حق ندارد هیچ واحد تولیدی یا ماشین آلات تولیدی آن را مصادره یا توقیف کند.
این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از واحدها در تامین مواد اولیه به ویژه موادی که با ارز دولتی وارد و سهمیه بندی می‌شود مشکل داشتند که با قانون حذف ارز دولتی در این خصوص گشایشهایی ایجاد میشود و این موضوعات حل خواهد شد.
وی با اشاره به طلب تولیدکنندگان کرمانشاهی از شرکتهای بزرگ و وزارتخانه های دولتی بیان داشت: متاسفانه این مطالبات به موقع پرداخت نمی شود تا مواد اولیه چرخه تولید تامین بشود. با تماس‌هایی که با مدیران این شرکت ها و وزرای مربوطه گرفتیم بخشی از این مشکلات مرتفع و در پرداخت مطالبات سرعت حاصل شده است. با همکاری که مسئولین کشوری دارند در هر بازدید مشکل قابل حل چند واحد مرتفع می شود.
دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با میلکان گفت: در این بازدید از ۶ واحد صنعتی واقع در شهر صنعتی کرمانشاه دیدن کرده و از نزدیک با مشکلات این واحد ها آشنا شدیم.
مهندس فرهاد مرزی با اشاره به حضور مستمر و مفید دکتر مصری خاطرنشان ساخت: مشکلاتی که در سطح ملی بود با تماس تلفنی پیگیری کردند و قول مساعد برای پرداخت مطالبات برخی واحدها را اخذ کردند.
وی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان در بحث امور مالیاتی و بانک مرکزی در برگشت ارز و دریافت مابه التفاوت ۹ درصد ارزش افزوده مشکلاتی دارند که قرار شد همه این مشکلات را تجمیع کنیم و در جهت پیگیری در اختیار دکتر مصری قرار دهیم. دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن اظهار داشت: علیرغم اینکه در ستاد تسهیل قرار بود به یک واحد تا پایان سال فرصت داده شود اما مشاهده شده است که بانک اجرائیه صادر و این واحد را به مزایده گذاشته است.
وی یکی دیگر از موضوعاتی که واحدهای تولیدی با آن دست به گریبان هستند را شرایط سخت و زیان آور بیمه‌ای عنوان و تصریح کرد: در این کمیسیون و اجرای قانون از روح قانون که برای رفع موانع تولید و ایجاد ایمنی در کار است دور شده ایم. دستورالعمل سخت و زیان آور در جهت ایجاد محیط سالم برای ادامه کار و سلامت کارگر است که در حال حاضر به عنوان یک ابزار برای دریافت حق بیمه بیشتر و بازنشستگی قبل از موعد از آن استفاده می‌شود.
شرکت های جام پلاست، دانه های غرب ، پمپاژ کرمانشاه، پویا باد نیرو ، گونی بافی سپیدان و تعاونی ۳۵۲ غرب شعله مورد بازدید قرار گرفت.

گزارش تصویری بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامیاز صنایع استان را در لینک زیر ببینید.

بازدید دکتر مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.