• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون استان کرمانشاه:

نقش مربیان کانون در نظام تربیتی، کلیدی است

  • کد خبر : 26007
  • 11 خرداد 1401 - 10:11
نقش مربیان کانون در نظام تربیتی، کلیدی است

اولین جلسه حوزه‌ای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با حضور محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون و مربیان مراکز کانون استان  از طریق وبینار برگزار شد. به گزارش میلکان،سرپرست کانون کرمانشاه ضمن ابرازامیدواری ازاینکه شایسته سالاری محقق شود تا شاهد روزهای پرفروغ کانون باشیم کفت:کانون یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار فرهنگی […]

اولین جلسه حوزه‌ای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با حضور محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون و مربیان مراکز کانون استان  از طریق وبینار برگزار شد.

به گزارش میلکان،سرپرست کانون کرمانشاه ضمن ابرازامیدواری ازاینکه شایسته سالاری محقق شود تا شاهد روزهای پرفروغ کانون باشیم کفت:کانون یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار فرهنگی در جامعه است.

محمدخیاط زنجانی افزود: اگرچه بحث تعلیم را ابزاری مهم برای تربیت‌ می‌دانیم، اما نقش یک مربی در نظام تربیتی بالاتر از معلم است. مربیانی که در کانون فعالیت دارند، نقش خود را کلیدی بدانند. تربیت آنها می‌تواند آینده یک یک بچه‌های امروز را بسازد.

خیاط‌زنجانی همچنین گفت: در مجموعه‌ای هستیم که همکاران از ویژگی فرهیختگی برخوردارند. و ویژگی دیگر آنها این است که؛ نیت خالصانه، شور و شوق خاصی برای انجام کارهای فرهنگی دارند.

سرپرست کانون استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مقوله تربیت بسیار مهم است. از همکاران می‌خواهم نقش خود را به عنوان یک مربی باور کنند و کرمانشاه را همان‌طور که مقام معظم رهبری به عنوان سینه ستبر ایران اسلامی معرفی کردند، برای کودکان و نوجوانان بشناسانند.

او همچنین مربیان کانون استان کرمانشاه را افرادی با ویژگی دارای شور، عشق و اخلاص برشمرد و از همکاران خواست تا این ویژگی را قدر بدانند.

توجه ویژه به ارتقای ایمان، هویت ایرانی‌اسلامی و زبان فارسی

خیاط‌زنجانی، پیشبرد فعالیت‌های کانون استان کرمانشاه را در راستای فرموده‌های مقام معظم رهبری، در موضوع‌هایی چون: ارتقای ایمان اعضا و رشد هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان، امری ضروری دانست.

او همچنین، یکی از نقاط مهم در ساختار سازمانی همکاران کانون را، مسئولیت پذیری آنان دانست و گفت: در ویژگی‌های عملکردی کانون باید به مقوله‌هایی چون: دقت، علمی بودن، سرعت، وسعت و اثرگذاری عمیق فعالیت‌ها نگاهی ویژه داشته باشیم. و حتی، این مسئولیت‌پذیری همکاران باید به عنوان الگو معرفی و تبیین شود.

سرپرست کانون استان، آموزش و مطالعه مستمر بحث روانشناسی رشد، توجه به نقاط محروم، توسعه عدالت تربیتی، پرورش کودک انقلاب‌مدار، غنی‌سازی اوقات فراغت، توجه و افتخار به زبان فارسی، تولید محتوای مناسب، معرفی کانون به مخاطبان بیرونی،… را از وظایف مربیان کانون دانست تا از این طریق فرآیند تربیتی مناسب انجام شود.

مربیان کانون دشمن‌شناسی را بلد باشند

خیاط‌زنجانی، با اشاره به اینکه باید به دنبال این باشیم که دشمن را بشناسیم، افزود: با این جمله مقام معظم رهبری که خطاب به همکاران کانونی فرمودند: “اهمیت کار خود را بدانید، شما در مسیر اصلی جامعه هستید و درست کاری را که باید انجام دهید، انجام می دهید…”حجت بر همه تمام شده است و باید به دنبال ساختن حال خوب باشیم و بتوانیم اتفاق‌های خوبی را هم برای یکدیگر و کودکان و نوجوانان رقم بزنیم. و در همین راستا، به دنبال آن هستیم با دستگاه‌های فرهنگی تفاهم‌نامه منعقد نماییم.

او همچنین، از مربیان خواست تا برگزاری شورای فرهنگی در مراکز را جدی بگیرند و در راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز، برای ارتقای فعالیت‌های کانون تلاش کنند.

تشکیل کمیته رفاهی از دیگر موضوع‌هایی بود که سرپرست کانون استان به آن اشاره کرد تا از طریق آن بتوان تسهیلات مناسبی را برای همکاران فراهم کرد.

تشکیل کمیته های فراغتی با آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت نیروها در سایر دستگاه‌ها، استفاده از نیروهای جهادی و تلاشگر در مناطق محروم، به کارگیری مجموعه‌های مردمی، توجه به مقوله حراست و امنیت در مراکز، افزایش درآمدزایی، سوق‌دهی برنامه‌ها به شهرستان‌ها با هدف پویایی مراکز کانون، رعایت ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تقویت و مشارکت برای اجرای فعالیت‌های کانونی در شبکه شاد، راه‌اندازی فروشگاه‌های کانون در شهرهای مختلف استان، و… از دیگر مسائلی بود که خیاط‌زنجانی به تبیین آنها پرداخت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26007
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کرمانشاه
  • 214 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.