• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

نشست راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق

  • کد خبر : 34182
  • 18 اسفند 1401 - 22:13
نشست راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق

  نشست راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه، باهدف جلوگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات برق و اعمال خاموشی ها، صیانت از حقوق شهروندی و اموال عمومی در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد. به گزارش میلکان، در این جلسه که باحضور لرستانی معاون ریاست دادگاه های حوزه […]

 

نشست راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه، باهدف جلوگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات برق و اعمال خاموشی ها، صیانت از حقوق شهروندی و اموال عمومی در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش میلکان، در این جلسه که باحضور لرستانی معاون ریاست دادگاه های حوزه قضایی کرمانشاه، رحیمی معاون دادستان کرمانشاه، موسوی رئیس پلیس آگاهی و سنجابی بازپرس ویژه سرقت کرمانشاه برگزارشد، مهندس محمد مرادی مدیرعامل این شرکت، گفت: سرقت شبکه برق به وسیله افراد سودجو باعث خسارت های زیادی به شبکه برق و همچنین تاثیر منفی در میزان رضایتمندی شهروندان و مشترکین از عملکرد شرکت برق می شود که با ایجاد تمهیدات مستمر ازجمله نوسازی شبکه برق، خرید لوازم پیشگیرانه و پایش مستمر باید در برابر افراد سودجویی که موجب آسیب جدی به اموال عمومی می شوند، مقابله کرد.
مهندس مرادی ضمن ارائه گزارشی در خصوص نحوه خدمات رسانی در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، اظهار کرد: سارقین شبکه و تجهیزات برق علاوه براینکه مانع خدمات رسانی امن به مردم می شوند، باعث خسارت های فراوانی به شرکت و مردم نیز شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای همکاری های بسیار خوب در برخورد و دستگیری سارقین شبکه برق در استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به اینکه سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق در برخی مناطق بیشتر است، باید در آن مناطق، موضوع را بررسی و با عوامل بازدارنده ای همچون نصب تجهیزات، بررسی دوربین های سطح شهر، تقویت نیروی انسانی و نظارت بیشتر بر مالخرها و ضایعات فروشی های سطح شهر و هم افزایی بیشتر شرکت برق، دستگاه قضا و نیروی انتظامی این مشکل را به طور کامل کنترل نمائیم .
وی تاکیدکرد: شهروندان با دیدن افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می کنند یا درحال سرقت از تاسیسات و لوازمات شبکه برق هستند می توانند با شماره ۱۲۱ (حوادث و اتفاقات برق) یا شماره ۱۱۰ پلیس تماس برقرار کنند.
در ادامه، لرستانی معاون ریاست دادگاه های حوزه قضایی کرمانشاه سرقت انرژی و سرقت تجهیزات برق را دو نوع سرقت عمده در حوزه برق عنوان کرد و گفت: سارقین باتوجه به اینکه سیم و تجهیزات برقی در دسترس عموم هستند، خلوت ترین و راحت ترین مکان ها را شناسایی و اقدام به سرقت می کنند.
وی با تاکید بر همکاری دستگاه قضا با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، تصریح کرد: دفتر حقوقی و کارشناسان حقوقی این شرکت می توانند با سرعت عمل و دقت بیشتر، پرونده های قضایی را به نتیجه برسانند.
همچنین دکتر رحیمی معاون دادستان کرمانشاه سرقت از شبکه و تاسیسات برقی را یک سرقت تخصصی برشمرد و گفت: سارقینی که دست به چنین عملی می زنند قطعا آموزش دیده هستند و با ایجاد سوابق حقوقی و قضائی می توان در شناسایی این افراد اقدام کرد.
وی در پایان ضمن ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملی در زمینه پیشگیری از سرقت انرژی برق، گفت: برای جلوگیری از تضییع بیت المال و حقوق مردم، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه باید نهایت تلاش خود را بکنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34182
  • نویسنده : عبدالله مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه
  • 95 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.