• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

نشست بین‌المللی “محور مقاومت علیه تروریسم” به میزبانی دانشگاه رازی آغاز شد

  • کد خبر : 28486
  • 04 مرداد 1401 - 12:23
نشست بین‌المللی “محور مقاومت علیه تروریسم” به میزبانی دانشگاه رازی آغاز شد

نشست بین‌المللی مقاومت علیه تروریسم با حضور شخصیت‌های برجسته بین‌المللی به میزبانی دانشگاه رازی در حال برگزاری است. به گزارش میلکان، نشست بین‌المللی «محور مقاومت علیه تروریسم»، صبح امروز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور چهره‌های شاخص جبهه مقاومت به میزبانی دانشگاه رازی آغاز به کار کرد. این همایش به مناسبت گرامیداشت سی و چهارمین […]

نشست بین‌المللی مقاومت علیه تروریسم با حضور شخصیت‌های برجسته بین‌المللی به میزبانی دانشگاه رازی در حال برگزاری است.

به گزارش میلکان، نشست بین‌المللی «محور مقاومت علیه تروریسم»، صبح امروز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور چهره‌های شاخص جبهه مقاومت به میزبانی دانشگاه رازی آغاز به کار کرد.

این همایش به مناسبت گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی عملیات غرورآفرین مرصاد، نشست بین المللی «محور مقاومت علیه تروریسم» با همکاری دانشگاه رازی، استانداری کرمانشاه و جامعه اسلامی دانشجویان در حال برگزاری است.

با تشکیل محور مقاومت دشمنان دچار انقباض استراتژیک و سردرگمی شده‌اند

در ابتدای این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و قدردانی از حضور شخصیت‌های برجسته کشور‌های محور مقاومت در این همایش بین‌المللی، در سخنانی اظهار داشت: مستکبر کسی است که شأنی فراتر از شأن واقعی برای خود قائل است و خود را برتر دانسته و حقی اضافی برای خود در نظر می‌گیرد.

وی اولین مستکبر عالم را “شیطان” دانست و افزود: کسی هم که از آن سوی دنیا در منطقه ما حاضر می‌شود و قصد دارد برای همه کشور‌ها تصمیم گیری کند مستکبر است و لذا باید برای مقابله با مستکبرین محور مقاومت را تشکیل دهیم.

دکتر احمدی بیان کرد: ما به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که حزب‌الله لبنان خلع سلاح شود و افتخار می‌کنیم که با تشکیل محور مقاومت، دشمنان دچار انقباض استراتژیک و سردرگمی شده‌اند چرا که نتوانستند با هزینه‌های فراوانی که در کشور‌های منطقه انجام دادند به اهداف پلید خود برسند.

سرپرست دانشگاه رازی بیان کرد: تشکیل محور مقاومت هزینه‌هایی مانند تحریم و مشکلات اقتصادی هم دارد، اما همه کشور‌های محور مقاومت باید با کار جهادی در برابر این مشکلات بایستند و مشکلات را رفع کنند و باید قدر این عزت و اقتدار در کشور‌های محور مقاومت را بدانیم.

شایان ذکر است؛ در این همایش بین‌المللی ۲۲ شخصیت داخلی و خارجی از کشور‌های عربستان، پاکستان، بحرین، یمن و افغانستان در محور‌های مربوط به جبهه مقاومت به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عبدالمحسن البقشی رئیس جامعه آل بیت علیهم السلام از عربستان، زاهد مهدی رئیس سازمان امامیه پاکستان، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، دکتر حسن بحرینی فعال بین المللی از بحرین، عثمان الحکیمی فعال بین المللی از یمن، دکتر سید راشد عباس نقوی کارشناس و فعال سیاسی پاکستانی، دکتر خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران، حجت الاسلام سید ثارالله ظهوری روحانی و فعال سیاسی افغانستان، دکتر ضیا یلماز کارشناس مسائل خاورمیانه از ترکیه و سید حسن رضا نقوی نویسنده کتاب «سرباز مکتب» از پاکستان از جمله سخنرانان خارجی این همایش هستند.

سخنرانان داخلی این همایش نیز آیت الله محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه دکتر حمیدرضا غلامزاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، دکتر مهدی خانعلی زاده کارشناس مسائل بین الملل، دکتر ابراهیم متقی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و محمدحسین کاظمی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستند.

همچنین دکتر سهراب صلاحی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل، دکتر شعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل، دکتر مهدی صیاد شیرازی هیئت علمی و استاد دانشگاه فرزند شهید سرافراز سپهبد صیاد شیرازی و سید محمد جواد هاشمی نژاد فرزند شهید هاشمی نژاد از دیگر سخنرانان داخلی این همایش هستند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28486
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : دانشگاه رازی کرمانشاه
  • 262 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.