• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

نجات جان ۸ نفر و بهبود زندگی ۵۲ نفر با اهدای عضو ، نسوج و بافت‌های بدن هر فرد مرگ‌ مغزی

  • کد خبر : 25527
  • 31 اردیبهشت 1401 - 23:06
نجات جان ۸ نفر و بهبود زندگی ۵۲ نفر با اهدای عضو ، نسوج و بافت‌های بدن هر فرد مرگ‌ مغزی

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضای اصلی می‌تواند جان ۸ را نجات دهد و اهدای نسوج و بافتهای بدن میتواند زندگی ۵۲ را بهبود ببخشد. به گزارش خبرنگار میلکان، دکتر بهنام روندی بیان داشت : تمامی بیماران با درجه هوشیاری پایین ابتدا […]

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضای اصلی می‌تواند جان ۸ را نجات دهد و اهدای نسوج و بافتهای بدن میتواند زندگی ۵۲ را بهبود ببخشد.

به گزارش خبرنگار میلکان، دکتر بهنام روندی بیان داشت : تمامی بیماران با درجه هوشیاری پایین ابتدا توسط تیم آموزش دیده ی تشخیص مرگ مغزی ویزیت میشوند و تستهای تشخیصی مربوطه  انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در صورت احتمال مرگ مغزی به تیم ۵ نفره متخصصین تایید کننده مرگ مغزی که شامل متخصص داخلی، بیهوشی ، جراح مغز و اعصاب ، بیهوشی ، مغز و اعصاب و پزشکی قانونی می باشند اطلاع رسانی می‌شود اظهارداشت: در صورت تایید قطعی مرگ مغزی قطعا فرد مرگ مغزی ، دیگر بازگشت به حیات نخواهد داشت و این زمان است که خانواده ها می‌توانند با تصمیم خداپسندانه ی خود و اعلام رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزشان، حیات بخش همنوعان خود باشند.

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه تصریح کرد:فرصت تصمیم گیری خانواده بسیار کوتاه است چرا که به دنبال مرگ مغزی ، سایر اعضای حیاتی بدن نیز به زودی دچار اختلال کارکرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم تفاوت بین بیمار مرگ مغزی و کما را نمی‌دانند تاکید کرد: در واقع از بین رفتن دائمی تمامی عملکردهای همه سلول‌های مغزی را مرگ مغزی می‌گویند و تا کنون هیچ بیمار مرگ مغزی به زندگی باز نگشته است و اما کما اختلال عملکرد برگشت پذیر بخشی از مغز میباشد که احتمال بهبودی دارد.

دکتر روندی گفت: در حال حاضر در کشور  ۲۷ هزار بیمار نیازمند عضو پیوندی داریم که  متاسفانه هر ۲ ساعت یک نفر از آنان را به علت نرسیدن عضو پیوندی از دست می دهیم و این در حالی است که سالانه هزاران بیمار مرگ مغزی را با اعضای بدن سالم که می‌توانند حیات بخش بیماران نیازمند باشند را به خاک می سپاریم.

هم استانیهای عزیز می توانند با مراجعه به سایت www.ehda.ir اقدام به گرفتن کارت اهدای عضو نمایند و به عنوان سفیر اهدای عضو در فرهنگ سازی این امر معنوی در جامعه نقش مهمی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.