• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نباید معلمان دغدغه معیشت داشته باشند

  • کد خبر : 27893
  • 18 تیر 1401 - 15:08
نباید معلمان دغدغه معیشت داشته باشند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید معلمان دغدغه معیشت داشته باشند. به گزارش میلکان، محمد رشیدی نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در نخستین روز نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و رؤسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق، گفت: اگر معلم‌ها دغدغه معیشت داشته باشند، نمی‌توانند به […]

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید معلمان دغدغه معیشت داشته باشند.
به گزارش میلکان، محمد رشیدی نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در نخستین روز نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و رؤسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق، گفت: اگر معلم‌ها دغدغه معیشت داشته باشند، نمی‌توانند به رسالت معلمی خود عمل کنند و این موضوع حتما محتوای آموزش و پرورش را تهی خواهد کرد.

وی از معلمی به عنوان شغل انبیاء یاد کرد و افزود: معلمی باید در ذات افراد بوده و معلم‌ها باید علاقمند به کار خود باشند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را بر دانش‌آموزان داشته باشند.

رشیدی با تاکید بر این‌که کار معلمی نباید تبدیل به عادت شود، اظهارکرد: هرچند در ادارات دچار روزمرگی شده‌ایم، اما این موضوع به هیچ عنوان در آموزش و پرورش قابل پذیرش نیست، چون آموزش و پرورش جایگاه تحول انسانی و محل انسان‌سازی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید در گزینش معلم‌ها دقت زیادی بشود تا فقط افرادی که شایستگی معلم شدن دارند در این کسوت قرار بگیرند، عنوان کرد: این معلم‌ها هستند که مهمترین نقش را در انسان سازی دارند، وگرنه در و دیوار مدرسه که انسان‌ساز نیست.

رشیدی اضافه کرد: چهره‌های مطرح و تاثیرگذاری همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید چمران، شهید همت و حاج قاسم پرورش یافتگان مکتب معلم‌های توانمند هستند.

وی اشاره‌ای هم به بی‌مهارتی افراد بعد از پایان دوران تحصیل در مدارس داشت و افزود: حقیقت این است که دانش‌آموزان هنگام فارغ‌التحصیل شدن از مدارس هیچ مهارتی ندارند و این یعنی باید روی محتوای آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر کار بشود.

عضو هیات رییسه مجلس در ادامه با بیان این‌که نباید بگذاریم معلم‌ها دغدغه معیشت داشته باشند، یادآورشد: اگر معلم‌ها دغدغه معیشت داشته باشند نمی‌توانند به رسالت معلمی خود عمل کنند و این موضوع حتما محتوای آموزش و پرورش را تهی خواهد کرد.

وی سپس با بیان این‌که دولت باید به دنبال کاهش تصدی‌گری باشد، گفت: این‌که روز به روز آمار کارمندان دولت را بالا ببریم، دولت را سنگین کرده و از چابکی آن می‌کاهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد در کشور پرداخت شد که معادل نصف کل بودجه کشور بود و این حجم از حقوق و دستمزد کمر دولت را خرد می‌کند.

محمد رشیدی در ادامه با اشاره به این‌که مدیریت ارشد استان تاکنون هیچ نشستی با مجمع نمایندگان استان برگزار نکرده، گفت: مطمئنا برگزاری چنین نشستی با توجه به این‌که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هستیم می‌تواند باعث همبستگی بیشتر مدیریت اجرایی با نمایندگان مجلس شده و زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر استان شود.

وی با حمایت از دولت آقای رئیسی، گفت: انتظار می‌رود تلاش‌های ایشان در کسوت ریاست جمهوری موجبات رضایتمندی بیشتر مردم و تحقق شعار انتخاباتی ایشان مبنی بر ایران قوی را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=27893
  • نویسنده : مهدی خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 123 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.