• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
امیری مقدم، قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان:

نباید اجازه داد فرهنگ اصیل کرمانشاه به فراموشی سپرده شود

  • کد خبر : 26302
  • 22 خرداد 1401 - 18:19
نباید اجازه داد فرهنگ اصیل کرمانشاه به فراموشی سپرده شود

    به گزارش میلکان، استاندارکرمانشاه مقدم ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه کرمانشاه، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار کرد: مدتی بود که جای تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان […]

    به گزارش میلکان، استاندارکرمانشاه مقدم ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه کرمانشاه، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار کرد: مدتی بود که جای تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با حضور تمامی اعضا خالی بود و با تغییر و تحولات صورت گرفته امیدواریم که تصمیمات لازم اخذ شود.

بهمن امیری مقدم افزود: باید جلسات به صورتی برگزار شود که دارای خروجی و اثر بخشی در جامعه باشد و یکی از مباحثی که باید در اولویت قرار دهیم دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ است.

وی تصریح کرد: فرهنگ غنی استان کرمانشاه طی سال‌های گذشته متأسفانه دچار تغییراتی شده که سبب صدمه به جامعه شده زیرا استان کرمانشاه از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده و مردم مؤمن استان میزبان زائران کربلا بوده است و همچنین آئین عزاداری سنتی در کرمانشاه نباید دست خوش تغییرات و فراموشی شود زیرا همین مراسم‌ها برای مردم دارای جذابیت است.

امیری مقدم با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، بیان کرد: ۲۶ دستگاه مسئول حوزه عفاف و حجاب هستند و وضعیت کنونی حجاب در کرمانشاه زیبنده این استان نیست و یکی از مشکلات این حوزه عدم دسترسی افراد به کالاهای فرهنگی مناسب اعم از لباس و… است در صورتی که کالاهای برگرفته از فرهنگ غربی به سهولت در دسترس است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع برای به سرانجام رسیدن جلسات با توجه به تنوع موضوعات فرهنگی باید هدف گذاری و برنامه ریزی کرد و هر دستگاهی وظیفه دارد متناسب با وظایف خود درون دستگاه کارگروهی تشکیل دهد و در ایام دهه کرامت مطرح شد که در راستای عمل به فرهنگ دینی بلوار خروجی شهر کرمانشاه به سمت مشهد مقدس به نام امام رضا (ع) نام گذاری شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند تقویت است و حجاب هم برای مردان و هم برای زنان مطرح است و حتی نحوه لباس در مدارس و دانشگاه در کشورهای اروپایی دارای قوانین خاص است اما برای کشور ایران این موارد را وارونه مطرح می‌کنند.

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امروز همایش مبارزه با اعتیاد با حضور تمام سنین در کرمانشاه برگزار شد و کودکان و نوجوانان و جوانان با آسیب‌های اعتیاد آشنا شدند زیرا شبکه‌های اجتماعی نیز برای جامعه معضلاتی را پدید آوردند و باید استفاده درست از آن آموزش داده شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26302
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 211 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.