• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
در آییـن روز ملـی صنعـت و معـدن

مهندس جهاندار شُکری به عنوان برترین کارآفرین جوان ملی انتخاب شد

  • کد خبر : 28762
  • 12 مرداد 1401 - 20:29
مهندس جهاندار شُکری به عنوان  برترین کارآفرین جوان ملی انتخاب شد

در آییـن روز ملـی صنعـت کـه بـا حضوررئیس جمهـور برگـزار شـد، جهاندار شـکری به عنـوان «برترین کارآفریـن جـوان ملی» انتخاب شـد. جهاندار شـکری متولد سـال ۱۳۶۳ در کرمانشـاه، مدیریـت پـروژه و سـرمایه گذاری در صنعت فـولاد از آهـن اسـفنجی تا نـورد و محصـول نهایـی را برعهده داشـته و نقـش عمـده و قابـل توجهـی در تشـکل‌های […]

در آییـن روز ملـی صنعـت کـه بـا حضوررئیس جمهـور برگـزار شـد، جهاندار شـکری به عنـوان «برترین کارآفریـن جـوان ملی» انتخاب شـد.
جهاندار شـکری متولد سـال ۱۳۶۳ در کرمانشـاه، مدیریـت پـروژه و سـرمایه گذاری در صنعت فـولاد از آهـن اسـفنجی تا نـورد و محصـول نهایـی را برعهده داشـته و نقـش عمـده و قابـل توجهـی در تشـکل‌های مرتبط ایفا می‌کند.
جهانـدار شـکری در گفت وگـو بـا رسـانه ها دلیل ایـن انتخاب را حرکـت رو به جلو و توسـعه مسـتمر واحدهای تحـت مدیریتش و از طرفی اشـتغالزایی کلان در اسـتان کرمانشـاه عنوان کرد ولـوح و تندیـس دریافتـی را متعلـق به مردم کرمانشـاه دانسـت.
وی بـا اشـاره به سـخنرانی رئیـس جمهور در این مراسـم گفت: ایشـان هم مانند همـه تولیدکننـدگان معتقدنـد بخشنامه های یکشـبه و خلق‌السـاعه آفـت تولیـد اسـت و باعـث می‌شـود صنعتگـر نتوانـد بـا فکـر آسـوده بـرای مسـیر حرکـت خـود برنامه‌ریـزی کنـد.
بـه گفته جهاندار شـکری حضور و درخشـش سـه نماینـده از اسـتان کرمانشـاه در جمـع تولیدکننـدگان و کارآفرینـان برتـر کشـور نشـان می‌دهـد ایـن اسـتان بـا وجـود مشکلات و کمبودهـای متعـدد، ظرفیت‌هـای پرشـماری در حـوزه صنعت و معـدن دارد.
وی معتقد اسـت اسـتان کرمانشـاه بـا تکیه بر موقعیـت ممتاز، جغرافیـای خـاص، معـادن سرشـار و سـرمایه‌گذاران دلسـوز، فرصت‌هـای کم‌نظیـری در راسـتای توسـعه صنایـع مـادر به ویـژه فـولاد دارد و اتفـاق امـروز نشـان داد صنعتگران اسـتان اگـر مـورد حمایـت واقعـی قرارگیرنـد می‌تواننـد فرصت‌هـای بزرگتـری ایجـاد کنند و قـدم جدی در مسـیر اشتغالزایی پایدار و جلوگیـری از خام فروشـی بردارنـد.
خانـواده شـکری بـا بیـش از ۸۰ سـال سـابقه فعالیـت درعرصـه صنعـت اسـتان کرمانشـاه هم اکنـون بـا تأسـیس گروه کارخانجات شـکری حدود ۲۰۰۰ شـغل مسـتقیم و هزاران شـغل غیرمسـتقیم در منطقـه ایجـاد کرده انـد.
ایـن گـروه شـامل: مجتمـع جهان فـولاد (تولیدکننـده انـواع تیرآهـن و نبشـی)، سـیمافولادجهـان (تولیدکننـده انـواع میلگـرد)، ذوبآهـن بیسـتون (تولیدکننـده شـمش فـولادی، آهـن اسـفنجی و نیـروگاه بـرق ۱۲ مگاواتـی) و جهـان صنعت )واحـد دانش‌بنیـان فعـال در حـوزه طراحـی سـاخت و نصـب ماشـین آلات) اسـت.
جهانـدار شـکری اردیبهشـت امسـال هـم در انتخابـات انجمن فـولاد ایـران بـه عنوان یکـی از هفت عضـو هیئت مدیـره این انجمـن مهـم انتخاب شـده بود.

دو عنوان برتری برای ذوب آهن بیستون

در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمانشاه شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان طرح نمونه و مهندس جهاندار شکری نیز به عنوان کارآفرین جوان نمونه روزملی صنعت ومعدن سال ۱۴۰۱ استان کرمانشاه انتخاب شدند.
مهندس جهاندار شکری به عنوان یکی از سخنرانان این آیین بیان داشت: در شرایط سخت اقتصادی که امروز برای تمام دنیا به ویژه ایران به وجود آمده است می بینیم که صنعتگران استان همچنان اشتغالزایی خود را حفظ کرده‌اند و کم و بیش مشغول کار هستند.
رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان کرمانشاه با اشاره به شرایط اقتصادی که به کشور تحمیل شده است به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که خیلی صنعتگران و کارآفرینان را درگیر کرده است تصمیمات یک شبه است. کارآفرینان و تولید کنندگان با یک برنامه ریزی مشخص کارهایشان را پیش می‌برند اما این تصمیم ها اجازه برنامه ریزی و آینده نگری را به کارآفرینان نمی دهد.کارها با استرس انجام میشود و این کار به تولیدکنندگان در رسیدن به اهداف لطمه می‌زند.
کارآفرین برتر کشور افزود: مصوبات و قوانین اگر برای پیشبرد اهداف کلی وکلان دولت نیاز است ایرادی ندارد اما ضمن اعلام آن از چندماه قبل اجرا، مدت زمان اجرای آن را نیز بگویند.
موضوع دیگری که شکری به آن پرداخت، موضوع نوسانات بازار ارز، حذف ارز ترجیحی و تعهد ارزی بود و گفت: حذف نرخ دولتی ارز برای تولیدکنندگان واقعی خوشایند است. به شرطی که چند نرخی بودن ارز حذف شود و تولید کنندگانی که با نرخ واقعی مواد اولیه می‌خرند با همان نرخ نیز کالاهایشان را بفروشند، نه اینکه با نرخ واقعی مواد اولیه و هزینه های تولید را بپردازند و صادرات انجام بدهند اما مجبور باشند ارز را با نرخ پایین به دولت بدهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از راههای مناسب جذب سرمایه با توجه به مشکلاتی که سر راه دریافت تسهیلات وجود دارد را تبدیل کردن سهام شرکت ها به سهامی عام دانست و گفت: تا زمانی که این اتفاق نیفتد سرمایه گذاران و کارآفرینان با توسعه معنادار فاصله دارند و چالش بیکاری و مشکلاتی که وجود دارد از سر راه برداشته نخواهد شد.
عضو هیئت رئیسه انجمن فولاد ایران تصریح کرد: بهتر است نمایندگان بخش خصوصی درتصمیماتی که برای این حوزه گرفته می شود حضور داشته باشند نه اینکه بعد از اخذ تصمیم اشتباه و ایجاد چالش برای بخش خصوصی و اعتراض بخش خصوصی از آنها نظر خواهی کنند که قابل جبران نیز نباشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.