• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0
در بازدید مدیرعامل ایران خودرو از سایت ایران خودرو کرمانشاه مطرح شد

مسیر توسعه خودروسازی کرمانشاه از گسترش قطعه‌سازی می‌گذرد

  • کد خبر : 34776
  • 26 فروردین 1402 - 12:41
مسیر توسعه خودروسازی کرمانشاه  از گسترش قطعه‌سازی می‌گذرد

عبدالله مرادی- میلکان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در اولین روزهای سال جدید ضمن بازدید از سایت ایران خودرو کرمانشاه و افتتاح ساختمان انتظار مشتریان با نام شهید محسن حججی در نشستی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمانشاه و دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت معدن […]

عبدالله مرادی- میلکان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در اولین روزهای سال جدید ضمن بازدید از سایت ایران خودرو کرمانشاه و افتتاح ساختمان انتظار مشتریان با نام شهید محسن حججی در نشستی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمانشاه و دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه برگزار شد حضور یافت.دراین نشست راهکارهای توسعه و اشتغال آفرینی صنعت خودروسازی کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اشتغال و خودروسازی در بخش قطعه سازی است که نمود پیدا می‌کند.
علیمردان عظیمی تصریح کرد: در جهت اشتغال زایی و تولید در استان کرمانشاه با شرکت‌های قطعه ساز که قطعات مورد نیاز ایران خودرو را با کیفیت مد نظر این شرکت تولید کنند قرارداد خرید تضمینی ۵ ساله منعقد خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت: تولید قطعات با کیفیت خودرو علاوه بر بازار مصرف شرکت‌های خودرو ساز، می تواند در بازار قطعات یدکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و بازاری با تقاضای بیشتر را داشته باشد.
وی تصریح کرد: چند قطعه ای که مورد نیاز شرکت است را معرفی خواهیم کرد که با کمک استان کارخانه ها و خطوط تولید این قطعات راه اندازی شود که به طور مستقیم حدود یک هزار شغل ایجاد می‌کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه برای توسعه سایت ایران خودرو کرمانشاه و احداث سالن‌های بدنه و رنگ سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است گفت: این امر نیازمند بررسی کارشناسی بوده و زمان‌بر می‌باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در این جلسه ضمن تاکید بر اختصاص سهمیه افزایش تولید به سایت ایران خودرو کرمانشاه از تخصیص محصول جدید با آینده‌نگری بالا به این شرکت در آینده خبر داد.
عظیمی در بازدید از سایت ایران خودرو کرمانشاه با اشاره به تولید ۵۵۰ هزار خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته بیان داشت: در راستای شعار سال گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور برنامه افزایش تولید ۵۰درصدی تولید را در برنامه دارد.
وی توسعه کیفی در کنار رشد کمی تولید را اولویت ایران خودرو بر شمرد و گفت: باید کیفیت و نظارت بر تولید را از قطعه سازان شروع کنیم چراکه خودرو با کیفیت، بدون کیفیت قطعه امکان پذیر نیست.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه اولویت اول استان ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال پایدار و مولد در استان است،گفت: کرمانشاه در کنار مسائل و مشکلاتی که دارد ظرفیت و فرصت‌های خوبی دارد که باید شناسایی و استفاده شود.
دکتر محمد طیب صحرایی خاطرنشان ساخت: شهرستانها و نقاط مختلف استان دارای فرصت‌های ویژه و نقاط قوت مستقل هستند که هدف‌گذاری مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید بر برنامه‌های استان ضریب جدی و قطعی داده‌است.
وی از توافقات اشتغال آفرین استان با شرکت ایران خودرو خبر داد و تصریح کرد: حوزه صنعت یکی از عرصه‌های بسیار مهم تولید و اشتغال در استان کرمانشاه است. خوشبختانه یک مجموعه تولیدی و پویای خودروسازی توسط ایران خودرو در شهرک صنعتی صحنه ایجاد شده و برای بسیاری از جوانان استان ایجاد اشتغال کرده است.
مقام عالی استان عنوان کرد: امروز در نشست مشترکی که با حضور مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد توافقات بسیار خوبی در راستای اشتغال آفرینی استان صورت گرفت.
وی افزود: خوشبختانه موضوع افزایش ظرفیت تولید کارخانه ایران خودرو کرمانشاه مورد توافق قرار گرفت.
دکتر صحرایی ادامه داد: همچنین در کنار مجموعه ایران خودرو، استان کرمانشاه از واحدهای قطعه ساز بسیار توانمندی هم برخوردار است که خوشبختانه در مورد استفاده ایران خودرو از تولیدات آن‌ها، توافقاتی به عمل آمد.
وی تاکید کرد: ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه قطعه سازی می تواند یک ظرفیت مناسب برای اشتغال پایدار در استان فراهم کند.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه به ارائه گزارش عملکرد ۵ ساله شرکت ایران خودرو کرمانشاه پرداخت و گفت: این پروژه از مصوبات پر خیر و برکت سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است که در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.
مهندس محمد ملکی با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود این پروژه با مشارکت تامین اجتماعی اجرا شود تصریح کرد: با توجه به عدم مشارکت سازمان تامین اجتماعی، شرکت ایران خودرو به منظور تحقق مصوبه سفر رهبر انقلاب نسبت به احداث کارخانه خودرو سازی با مالکیت صد درصدی خود اقدام نمود.
وی تصریح کرد: عملکرد این شرکت در حوزه های مختلف تولید و کیفیت موجب شد تا گواهینامه های مختلف ملی و بین المللی کیفیت و سیستم های مدیریت را کسب کنیم و علاوه بر این که تقدیر نامه و جایزه ملی مدیریت را دریافت کردیم در طول ۵ سال فعالیت به عنوان واحد برتر تولیدی و واحد نمونه استان انتخاب شدیم.
مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه افزود: در بین سایت‌های ایران خودرو شرکت ایران خودرو کرمانشاه در زمینه سیستم تولید توانست بهترین عملکرد را کسب کند.
وی خاطر نشان ساخت: از سال ۹۶ که تولید را آغاز کردیم روند تولید و اشتغال زایی در این شرکت مثبت بود و هیچ سالی با تعدیل نیرو مواجه نبودیم. همواره با یک شیب منطقی تولید ۸هزارو۷۰۰ دستگاه خودرو در سال ۹۶ را به ۴۲ هزار و۳۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۲ رساندیم و در جذب نیرو نیز به همین نسبت رشد داشته‌ایم.
ملکی گفت: در حال حاضر ۶.۵درصد از قطعاتی که در سایت ایران خودرو کرمانشاه مصرف می شود از استان تامین میشود.
وی تحویل حضوری خودرو در محل کارخانه را یکی دیگر از خدمات این شرکت در سال های اخیر برشمرد و گفت: در سال ۹۸ تنها ۱۸ دستگاه خودرو به صورت حضوری تحویل شد اما در سال گذشته حدود ۶هزارو۵۰۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان از اقصا نقاط کشور شد. در همین راستا در جهت تکریم مشتریان که از سراسر کشور برای تحویل خودرو تشریف می‌آورند یک ساختمان با سالن انتظار به نام شهید حججی راه‌اندازی کردیم تا به بهترین نحو ممکن از مشتریان پذیرایی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات ستاد تسهیل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مقرر شد پیچ خطرناک جاده‌ای که در مسیر جاده اصلی تا کارخانه های شهرک صنعتی وجود دارد اصلاح و بهسازی شود. همچنین مصوب گردید که بودجه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آب باریک به صورت مشترک توسط استانداری و وزارت صمت تامین و نسبت به احداث آن اقدام گردد. در یکی از جلسات ستاد تسهیل نیز مقرر شد ۱۱ میلیارد کمک فنی اعتباری در اختیار شرکت ایران خودرو قرار بگیرد که امیدواریم در سال جاری این مصوبات اجرایی شود.
در حاشیه این بازدید رئیس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه و چند نفر از قطعه سازان کرمانشاه در حضور مدیرعامل ایران خودرو به معرفی توانمندی‌های مجموعه تولیدی خود پرداختند که با استقبال دکتر عظیمی و قول مساعد وی در زمینه عقد قرارداد خرید قطعات تولیدی این مجموعه روبرو شد.

 

گزارش تصویری

افتتاح ساختمان تحویل ایران خودرو کرمانشاه و برگزاری جلسه توسعه خودرو سازی کرمانشاه با حضور مدیرعامل ایران خودور را در لینک زیر ببینید

افتتاح ساختمان تحویل ایران خودرو کرمانشاه و برگزاری جلسه توسعه خودرو سازی کرمانشاه با حضور مدیرعامل ایران خودور

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.