• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
استاندار کرمانشاه:

مرز تاریخی خسروی کاملا آماده میزبانی از زوار اربعین است / وجه مشترک اقوام و مذاهب در کرمانشاه، عشق به امام حسین است

  • کد خبر : 29382
  • 05 شهریور 1401 - 10:30
مرز تاریخی خسروی کاملا آماده میزبانی از زوار اربعین است / وجه مشترک اقوام و مذاهب در کرمانشاه، عشق به امام حسین است

استاندار کرمانشاه گفت: حضور پیرغلامان، خادمان و ذاکران حسینی از سراسر جهان، آسمان و هوای کرمانشاه را کاملا عاشورایی و حسینی کرده است. به گزارش میلکان؛ “بهمن امیری مقدم”  در آیین اختتامیه نوزدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که با حضور دکتر جبلی رئیس صداوسیما، حضرت آیت‌اله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، […]

استاندار کرمانشاه گفت: حضور پیرغلامان، خادمان و ذاکران حسینی از سراسر جهان، آسمان و هوای کرمانشاه را کاملا عاشورایی و حسینی کرده است.

به گزارش میلکان؛ “بهمن امیری مقدم”  در آیین اختتامیه نوزدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که با حضور دکتر جبلی رئیس صداوسیما، حضرت آیت‌اله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و پیرغلامان، خادمان و عاشقان حسینی از سراسر دنيا در مسجد عماد الدوله شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با خیر مقدم به عاشقان حسینی گفت: خوشحالیم که این روزها کرمانشاه میزبان بلبلان خوش نوای آستان مقدس سرور و سالار شهیدان، پیرغلامان، مداحان، خادمان و دلدادگان دستگاه امام حسین‌ علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه این روزها و هفته ها خیمه سیدالشهداء بر سر مردم استان کرمانشاه سایه انداخته است عنوان کرد: اینجا کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا، قدمگاه زائران حسینی، دروازه کربلا، مسیر ولایت، مسیر شاه خراسان،  مسیر ابریشم و گهواره تمدن ایران اسلامي، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامي، سرزمین وحدت، سرزمین پهلوانان و جوانمردان، نماد مقاومت و ایستادگی، جایی که کتاب جنگ تحمیلی در اینجا باز سپس بسته شد، سرزمین دلاوران مرصاد و میزبان آزادگان سرافراز ایران اسلامي است.

امیری مقدم با تسلیت درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی گفت: هیچگاه صدای ماندگار این هنرمند بی بدیل و بی همتای عرصه دوبله کشور و هنرمند ارزشمند کرمانشاهی را در نقش حمزه عموی پیامبر در فیلم محمد رسول‌الله و نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) فراموش نمی کنیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در تاریخ از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرده اند زیرا قرن ها تنها مسیر تشرف عالمان، عارفان و بزرگان دین به عتبات عالیات مرز خسروی کرمانشاه بوده است و باید اين مرز همیشه به روز زوار باز باشد و امروز این اتفاق مبارک پس از ۶ ماه تلاش و پیگیری افتاده است.

مدیر ارشد استان همچنین کرمانشاه را استان وحدت توصیف کرد و گفت: تنوع قومی و مذهبی کرمانشاه در ایران بی مانند است اما مردمانش بدون هیچ مشکلی و در کمال آرامش در کنار هم زندگی می کنند و مهم ترین ویژگی مشنرک همه آن ها،  ارادت و محبت به حضرت سید شهدا است.

وی یادآور شد: نوحه ماندگار شیرین شمامه نوبرم که امروز در آیین اختتامیه اجرا شد، با صدای ماندگار استاد حشمت الله لرنژاد از هنرمندان به نام‌ اهل سنت کرمانشاه است که بیش از ۴ دهه پیش ضبط شده و بر روح و جان ما نشسته است.

امیری مقدم ادامه داد: همچنین امام زاده عبیدالله در کوسه هجیج پاوه مورد احترام فراوان شیعه و سنی است.

وی همچنین از کرمانشاه به عنوان‌ استان وقف و انفاق یاد کرد و گفت: از گذشته معروف بوده که ۴ دانگ از ۶ دانگ این استان وقف امام حسین علیه السلام و امور خیر است و نیت واقفان هم خدمت به زوار حسینی بوده است.

امیری مقدم همچنین عنوان کرد: کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامي است زیرا اینجا اولین نقطه ای بود که در برابر گلوله های دشمن سینه سپر کرد و مانند کوه ایستاد. نه تنها رزمندگان بلکه مردمان کرمانشاه هم پشت جبهه ها را خالی نکردند و گواه این مقاومت، تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن در استان کرمانشاه است که در این زمینه استان اول کشور است.

وی تاکید کرد: مسیر خسروی نزدیک‌ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای کربلاست و کرمانشاه کاملا آماده میزبانی از زائران اربعین است.

امیری مقدم همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: به فضل الهی سفر رئیس جمهور مردمی به کرمانشاه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان آورده برای استان داشت و در هفته دولت هم با بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۶۵۰۰ شغل در استان ایجاد می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29382
  • نویسنده : بهزادخالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 69 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.