• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
دادستان کرمانشاه:

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند

  • کد خبر : 36325
  • 03 تیر 1402 - 11:12
مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از مردم خواست با افزایش آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند. به گزارش میلکان، شهرام کرمی روز دوم تیر در جمع نمازجمعه اهل سنت کرمانشاه، بااشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت، اظهار کرد: در این راستا به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم تا به […]

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از مردم خواست با افزایش آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند.

به گزارش میلکان، شهرام کرمی روز دوم تیر در جمع نمازجمعه اهل سنت کرمانشاه، بااشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت، اظهار کرد: در این راستا به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: اگر مردم سطح آگاهی حقوقی خود را بالا ببرند و بدانند که در  معاملات و قراردادها چه حقوق و تکالیفی دارند، از ورود بخشی از پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری می شود.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: کاهش حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی باعث می شود تا بتوانیم به پرونده های مهمه رسیدگی بیشتری داسته باشیم.

وی یکی دیگر از راه های کمک مردم به دستگاه قضایی را توجه به فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بخش مهمی از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی ناشی از اختلافات جزیی و خانوادگی است که می توان با صلح و سازش در بین طرفین مانع از ایجاد چنین پرونده هایی شد.

کرمی اضافه کرد: در اینگونه از پرونده ها، هرچند که در نهایت رای دادگاه صادر شده و یکی از طرفین محکوم می شود، اما ختم این پرونده تنها در دستگاه قضایی است و دشمنی ایجاد شده در قلب طرفین مختومه نمی شود و جایی دوباره سرباز می کند.

وی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت همانند سارقین و زورگیران که با روح و روان مردم بازی می کنند، هیچ مسامحه ای ندارد، گفت: امنیت مردم به راحتی بدست نیامده که عده ای بخواهند آن را به راحتی از بین ببرند.

دادستان کرمانشاه در پایان بااشاره به جایگاه کرمانشاه از نظر وقوع جرایم در کشور، اعلام کرد: کرمانشاه از نظر جمعیت نهمین استان کشور است و از نظر جرائم هم باید در همین جایگاه قرار گیرد، اما در حال حاضر جز در یکی از جرائم در مابقی آنها وضعیت مطلوبی نسبت به آمار جمعیتی خود داریم، با اینحال از آنجایی که مردم احساس امنیت را ندارند، اینگونه القاء می شود که وضعیت وقوع جرائم در استان بالاست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.