• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) بی نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور خواهد شد

  • کد خبر : 36171
  • 29 خرداد 1402 - 10:41
مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع)  بی نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور خواهد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع)کرمانشاه با ورود دستگاه سیکلوترون به استان و تکمیل حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط پت سی تی به بی نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهد شد. به گزارش میلکان؛ دکترقباد محمدی این دستگاه را […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع)کرمانشاه با ورود دستگاه سیکلوترون به استان و تکمیل حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط پت سی تی به بی نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهد شد.

به گزارش میلکان؛ دکترقباد محمدی این دستگاه را محصول کمپانی زیمنس آلمان و مدل horizon معرفی کرد و افزود:این دستگاه با بهره گیری از قابلیت؛ TOF(time of flight) ، باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

به گفته وی؛ این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ایی و فیزیک پزشکی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دستگاه که در بخش دتکتور مجهز به کریستالهای LSO _ یکی از جدیدترین و پربازده ترین کریستالهای موجود-می باشد،  امکان فعالسازی تکنولوژی TOF(time of flight) بر روی آنها وجود دارد بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی‌های تفکیک رزولوشن مکانی در میان دستگاه‌های موجود می باشد که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومورهای کوچکتر می باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها چند دستگاه معدود از این نوع درکشور وجود دارد خاطرنشان ساخت: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون می باشد که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه نیز بنام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور یعنی؛ همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.