• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
به بهانه روز جهانی اهداء شیر

مادرانی که فرزند زیر یکسال دارند می توانند شیر اضافه خود را اهداء کنند

  • کد خبر : 25689
  • 02 خرداد 1401 - 12:35
مادرانی که فرزند زیر یکسال دارند می توانند شیر اضافه خود را اهداء کنند

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادر خود محروم هستند شیردایه و یا شیر مادران دیگر را که آماده و پاستوریزه شده باشد توصیه می کنند، به دلیل اهمیت موضوع ، “۱۹ ماه می “روز جهانی اهدای شیر نامگذاری شده است. آرزو زنگنه مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی […]

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادر خود محروم هستند شیردایه و یا شیر مادران دیگر را که آماده و پاستوریزه شده باشد توصیه می کنند، به دلیل اهمیت موضوع ، “۱۹ ماه می “روز جهانی اهدای شیر نامگذاری شده است.

آرزو زنگنه مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا ( ع) اظهار کرد:بانک شیر مادر محلی است که شیرهای اهدایی مادران را به روش صحیح جمع آوری و آماده سازی می نماید تا شیر این مادران جهت ارائه به شیر خوارانی که نارس یا بیمارند و از شیر مادر خودشان محروم هستند، آماده گردد.

آرزوزنگنه با بیان اینکه بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا( ع) به عنوان اولین بانک شیر استان و پنجمین بانک شیر کشور در شهریور ماه ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد افزود:به طور میانگین روزانه حتی روزهای تعطیل،برای ۳ تا هفت نوزاد در داخل بیمارستان امام رضا( ع) شیر ارسال می کنیم .

وی تصریح کرد:به غیراز این موارد، درخواستهایی از مراجعین سرپایی داریم که به دلایلی نوزاد نمی تواند از شیر مادر استفاده کند و همچنین درخواستهایی از بیمارستانهای دیگر مخصوصا بیمارستان محمد کرمانشاهی به بانک شیر بیمارستان امام رضا (‌ ع) ارجاع داده می شود .

به گقته وی در مجموع روزانه به میزان نیم تا یک لیتر شیر از بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) به نوزادان داخل بیمارستان وهمچنین خارج بیمارستان اهداء می شود .

زنگنه خاطرنشان ساخت:از ابتدای تاسیس بانک شیر در مجتمع بیمارستانی امام رضا( ع) تا کنون، بیش از ۱۵۰۰ نوزاد از بانک شیر  این مرکز شیر دریافت کرده و حدود ۱۰۰ مادر اهداء کننده ثابت شیر داریم .

خوشبختانه  هیچ کمبودی نداشته و همیشه شیر ذخیره داشته ایم و بیمارستان های دیگر استان ونوزادان سر پایی هم پوشش داده شده است .

مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا۰ع) نوزادان نارس با وزن پایین بستری دربخش را دریافت کننده اصلی این شیرها عنوان کرد و گفت:خوشبختانه طی این مدت حتی یک مورد هم بیماری NEC که در اثر مصرف شیر خشک ایجاد میشود مشاهده نشده است.بیماری NECبیماری است که در آن نوزادان نارس به علت عدم تحمل شیر خشک دچار پارگی روده میشوند.

وی از مادران گرامی که فرزند زیر یکسال دارند خواست در کار خداپسندانه اهدای شیر شرکت کنند و برای این امر به بانک شیر بیمارستان امام رضا ( ع) واقع در طبقه دوم این بیمارستان مراجعه کنند زیرا اهدای شیر اهدای زندگی است .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.