• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
معاون اقتصادي استاندار تأكيد كرد:

لزوم آمادگی کامل دستگاه‌ها برای تهیه اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان/ اجرای فرآیند هوشمندسازي شبكه هاي توزيع و نظارت با بهره مندي از توان شركت هاي دانش بنيان

  • کد خبر : 23901
  • 08 فروردین 1401 - 3:36
لزوم آمادگی کامل دستگاه‌ها برای تهیه اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان/ اجرای فرآیند هوشمندسازي شبكه هاي توزيع و نظارت با بهره مندي از توان شركت هاي دانش بنيان

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه با تأكيد بر تقويت زيرساخت هاي نظام توزيع براي حركت به سمت هوشمندسازی شبکه نظارت بر زنجيره تأمين تا مصرف، از تداوم روند نظارت و بازرسي دقيق و مستمر بر وضعيت بازار و كنترل قيمت اقلام اساسي در ايام باقيمانده نوروز و در آستانه ماه مبارك رمضان خبر داد. […]

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه با تأكيد بر تقويت زيرساخت هاي نظام توزيع براي حركت به سمت هوشمندسازی شبکه نظارت بر زنجيره تأمين تا مصرف، از تداوم روند نظارت و بازرسي دقيق و مستمر بر وضعيت بازار و كنترل قيمت اقلام اساسي در ايام باقيمانده نوروز و در آستانه ماه مبارك رمضان خبر داد.
به گزارش میلکان؛ «بهزاد باباخاني» در جلسه اقدام مشترك تنظيم بازار استان که امروز دوشنبه ٨ فروردين ماه برگزار شد؛ با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” از سوي مقام معظم رهبري، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي با درايت و هوشمندي چندين سال است كه به بحث اقتصاد و توليد توجه ويژه دارند كه ناشی از اهمیت این مقوله در رشد و تعالی ایران اسلامی و در زندگی مردم دارد.
وی روند بهبود سازوكارهاي كنترل قيمت ها و هوشمند سازي نظارت ها براساس ابزارها و سياست هاي تنظيم بازار از توليد تا توزيع را راهبردي موثر براي تحقق اهداف برشمرد و گفت: در ايام پيش رو و در آستانه ماه مبارك رمضان دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد بايد با انسجام و يكپارچگي درعرصه مديريت بازار فعاليت و نقش آفريني فعالانه داشته باشند به گونه اي كه آرامش در بازار حاكم باشد.
وي افزود: روند كنوني نظارت بر بازار به صورت دقيق و مستمر با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت تا قیمت کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش نداشته باشد.
معاون اقتصادي استاندار با اشاره به اهمیت تولید در تنظیم بازار گفت: تعادل عرضه و تقاضا منجر به تنظیم بازار می شود و تقویت بخش تولید با پوشش خلاهای بخش عرضه به تنظیم بازار و در نهایت کنترل تورم کمک می کند.
وي افزود: توجه ويژه به اقتصاد دانش بنيان در تنظیم بازار بسيار مهم است و با ابزار دانش می توان با هوشمندسازی توزیع و نظارت اقلام و کالاها با دقت بیشتری بر بازار کنترل داشت.
دكتر باباخاني در اين نشست كه آخرین وضعيت تغییرات قیمتها در بازار بر اساس گزارش دستگاه هاي اجرايي بررسي شد؛ تصريح كرد: با وجود پیک مصرف و افزایش تقاضا در ايام پايان سال در مجموع وضعيت بازار با آرامش نسبي همراه بوده و البته نظارت ها در مقطع فعلي نيز به صورت ميداني افزايش خواهد يافت.
معاون اقتصادي استاندار ضمن تشريح راهکارهای استمرار نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: نظارت بر زنجيره تأمين راهبردي اساسي براي تنظيم بازار است و نبايد بازرسي به انتهای زنجیره تولید و توزیع یعنی خُرده فروش‌ها محدود شود، و بايد این نظارت‌ها از مرحله تولید شروع و عرضه و توزيع را نيز شامل شود.
وي حمايت از طرح ها و پروژه هاي توسعه اي دانش بنيان و كسب و كارهاي نوپا و دانش محور را در اولويت برنامه هاي اقتصادي استان در سال جاري اعلام كرد و گفت: نهادينه سازي اقتصاد دانش بنيان راهكار اصلي توسعه پايدار و ايجاد اشتغالزايي با رويكرد كاهش هزينه ها، افزايش بهره وري و بهره مندي از دانش فني در توليد كالا و خدمات است و بر اين تجاري سازي ايده هاي خلاقانه را تسهيل خواهيم كرد و با حمايت از پارك علم و فناوري مي توانيم در معرفي محصولات به بازارها كسب و كارهاي دانش محور را حمايت كنيم.
دکتر باباخاني در ادامه ظرفيت هاي بي بديل و بي نظير استان را در عرصه هاي كشاورزي و صنعت را تشريح كرد و گفت: بايد در تمامي بخش ها به دنبال رفع خلاء هاي توليد در استان باشيم و با آينده نگري و برنامه ريزي دقيق بر شيوه توليد برخي كالاها و اقلام نظارت هوشمند و مستمر داشته باشيم تا ضمن مديريت تقاضا امكان توليد محصول در فصل مناسب براي تنظيم بازار فراهم شود.
وي همچنين يادآور شد: دستگاه هاي ذيربط وظيفه دارند در راستاي هوشمندسازي شبكه هاي توزيع و نظارت بر كالاها با استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان استفاده و اقدامات و برنامه هاي خود را دنبال كنند.
باباخاني همچنين توجه به برنامه ريزي آينده نگرانه براي تامين به موقع كالاهاي اساسي و همچنين توجه به قيمت گذاري كالاها و نظارت دقيق بر كشتارگاه ها را نيز مورد تاكيد قرار داد.
وي بيان داشت: براي تامين كالاهاي اساسي در چند روز باقيمانده ايام نوروز و همچنين در ماه مبارك رمضان نبايد مشكلي وجود داشته باشد و با توجه به تلاش ها و اقداماتي كه در اين زمينه در حال انجام است مشكلي براي توزيع اين كالاها در استان وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=23901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.