• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
استاندار كرمانشاه:

كرمانشاه بايد محور ورزش غرب كشور باشد/ برای میزبانی مسابقات مختلف ورزشي آمادگی خود را به وزارت ورزش اعلام کرده ایم

  • کد خبر : 26543
  • 26 خرداد 1401 - 12:23
كرمانشاه بايد محور ورزش غرب كشور باشد/ برای میزبانی مسابقات مختلف ورزشي آمادگی خود را به وزارت ورزش اعلام کرده ایم

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه “كرمانشاه سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي” است، گفت: براي توسعه كرمانشاه و جذب سرمايه گذار وظيفه داريم كه كرمانشاه را خوب معرفي كنيم و من از قهرمانان و ورزشكاران عزيز استان که خود ظرفیت و زیبایی استان هستند، مي خواهم اگر […]

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه “كرمانشاه سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي” است، گفت: براي توسعه كرمانشاه و جذب سرمايه گذار وظيفه داريم كه كرمانشاه را خوب معرفي كنيم و من از قهرمانان و ورزشكاران عزيز استان که خود ظرفیت و زیبایی استان هستند، مي خواهم اگر ديدند كه كرمانشاه در جایی بد معرفي مي شود با بيان خوبي ها و ظرفيت هاي منحصر به فرد استان مقابل سیاه نمایی ها بایستند.

به گزارش میلکان؛ “بهمن اميري مقدم” در همايش تجليل از مدال آوران استان كرمانشاه در آوردگاه هاي جهاني، آسيايي، المپيك و ناشنوايان بين المللي كه در سالن قصر هتل پارسيان كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عزت، افتخار و سربلندي ايران اسلامي مرهون كساني است كه از پا افتادند اما نگذاشتند وجبي از خاك كشور به دست دشمن بيفتد و بواسطه همين از خودگذشتگي ها، امروز جوانان و قهرمانان ايران اسلامي مي توانند در قله هاي افتخار در آسيا و جهان بدرخشند.

وي افزود: هميشه و همواره بايد قدردان ايثارگري ها و جانفشانی هاي شهدا و ايثارگران باشيم و تلاش هاي آنان را براي ايستادگي در مقابله با دشمن ارج بنهيم.

استاندار كرمانشاه در ادامه به برگزاري اين همايش اشاره كرد و با بيان اينكه از مديريت ورزش و جوانان استان خواستيم كه براي حمايت از ورزش و رشته هاي مختلف ورزشي نسبت به برگزاري آن اقدام كند، تصريح كرد: برگزاري اين همايش در فاصله چند روز پس از دهه كرامت بهترين فرصت بود كه قهرمانان ارزشمند استان دور هم جمع شوند و ما از تلاش هاي آنان بواسطه افتخار آفريني در عرصه هاي مختلف ورزشي تجليل و تقدير كنيم.

رئيس شوراي اداري استان با اشاره به فرمايشاتي از پيامبر اسلام (ص) در خصوص اهميت دادن به سلامت جسم گفت: رسول خدا (ص) توجه به حق بدن را در كنار حق خدا مي دانند و تاكيدات بسياري در خصوص بدن سالم دارند.

وي همچنين عنوان داشت: مقام معظم رهبري هم فرمودند كه اگر از من پرسيده شود كه از جوانان چه مي خواهيد؟ خواهم گفت كه تحصيل، تهذيب و ورزش. بنابراين بايد توجه داشته باشيم كه ورزش منجر به نشاط و شادابي در جامعه مي شود كه وظيفه دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه بسيار مهم و اثرگذار است.

بهمن اميري مقدم در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در بخش ورزش و توسعه زيرساخت هاي آن اشاره و اين اقدامات و برنامه هاي انجام شده را بسيار خوب عنوان كرد و گفت: همين زيرساخت ها در كنار تلاش و جديت جوانان استان باعث شده كه قهرمانان كرمانشاه در رشته هاي مختلف موفق به كسب مدال هاي ورزشي در كشور، آسيا و جهان شوند و كسب ۶۱ مدال قهرماني در اين زمينه بسيار ارزشمند و قابل تحسين است.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه قهرمانان استان، هم قهرمان ورزشي و هم قهرمان اخلاق هستند خواستار تشكيل يك گروه کاری با حضور قهرمانان ورزشي و مديران ارشد استان به منظور پيگيري مطالبات و خواسته هاي ورزشكاران استان شد.

وي تجليل و تقدير از قهرمانان ورزشي را كاري بسيار مهم و اثرگذار در جامعه عنوان كرد و گفت: چنين حرکتي منجر به تشويق جوانان به ورزش و انتقال رفتارها و حسنه هاي قهرمانان و ورزشكاران به نسل هاي بعدي جامعه مي شود.

مقام عالي استان با تاكيد بر حمايت و پشتيباني از ورزش پايه يعني “ورزش همگاني” بيان داشت: بايد با تلاش و پيگيري همه دست اندركاران استان به سمتي حركت كنيم كه بيش از پيش شاهد حضور و اقتدار جوانان استان در عرصه ورزش و فتح سكوهاي آسيايي و جهاني باشيم كه يقين دارم اين مهم با اراده و تلاش خوب جوانان كرمانشاهي قابل تحقق است.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه امروز نام كشتي كرمانشاه با نام قهرمانان و افتخارآفرينان “برادران محبي” مي درخشد، ادامه داد: كرمانشاه در ديگر رشته هاي ورزشي هم افراد شاخص و بزرگي دارد و اين ظرفيت و استعداد در استان وجود دارد كه هر روز شاهد افتخارآفريني جوانان آن باشيم كه اين موضوع نيازمند اتخاذ تصميمات راهبردي و همچنين حمايت مديران استان از ورزش است.

نماينده عالي دولت در استان همچنين از آمادگي كامل استان براي برگزاري مسابقات مختلف ورزشي در كرمانشاه خبر داد و گفت: اخيراً در جلسه اي كه با وزير محترم ورزش و جوانان داشتم اين موضوع را عنوان كردم كه استان كرمانشاه آماده برگزاري مسابقات ورزشي در تمامي رشته ها است زيرا اعتقاد دارم كه ورزش در هر كجا گسترش پيدا كند منجر به نشاط و سلامتي خواهد شد.

بهمن اميري مقدم با تاكيد بر اينكه كرمانشاه بايد محور ورزش در غرب كشور باشد، اظهار داشت: در شوراي آموزش و پرورش استان به منظور توسعه ورزش تصويب كرديم كه جوانان استان مي توانند از امكانات ورزشي مدارس استفاده كنند و اين امكانات بايد در اختيار جوانان محلات در امر ورزش قرار بگيرد و هر كجا كه مدرسه هست بايد امكانات آن در اختيار جوانان باشد.

وي همچنين از گفتگوهاي صورت گرفته با بخش خصوصي و سرمايه گذار به منظور توسعه ورزش در استان خبر داد و بيان داشت: بزودي یک ورزشگاه در يكي از شهرستان ها و ۲ ورزشگاه هم در مناطق محروم كرمانشاه توسط بخش خصوصي احداث خواهد شد و اعتقاد داريم كه علاوه بر كمك هاي دولت، بخش خصوصي هم لازم است كه از ورزش استان حمايت كند.

مقام عالي استان در ادامه از برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي حمايت بيشتر از ورزشكاران خبر داد و گفت: در سفر رئيس جمهور محترم به استان تلاش خواهيم كرد كه اقدامات بسيار خوبي براي حمايت از ورزشكاران و قهرمانان استان صورت گيرد و در همين راستا مجموعه اي از درخواست ها را در كرمانشاه آماده كرده ايم كه تقديم رياست محترم جمهوري خواهيم كرد و اعتقاد من این است كه ورزشكار نبايد دغدغه بيمه و همچنين شغل را داشته باشد.

وي همچنين گفت: در سفر دكتر رئيسي به استان تلاش كرده ايم كه اعتبارات بسيار مناسبي براي استان اخذ شود كه مصوبات آن از طريق رياست محترم جمهوري اطلاع رسانی خواهد شد و شايد يكي از پربارترين سفرهای استانی باشد كه براي كرمانشاه رقم خواهد خورد و تلاش داريم كه مشكل بيكاري استان را حل كنيم.

رئيس شوراي اداري استان تصريح كرد: من به عنوان خدمتگزار مردم استان از وجود خودم مايه خواهم گذاشت تا انشاءالله اتفاقات خوبي در بخش هاي مختلفي براي استان رقم بخورد و يكي از موضوعاتي كه مي تواند به رفع مشكلات كرمانشاه كمك كند خوب معرفي كردن استان است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: داشتن اسپانسر براي تيم هاي ورزشي حق ورزشكاران است و ما با تمام جديت تلاش داريم تا اسپانسرهاي مختلفي براي تيم هاي ورزشي كرمانشاه مشخص و معرفي شوند.

بهمن اميري مقدم از اداره ورزش و جوانان استان خواست كه با تلاش ويژه به دنبال تكميل و راه اندازي دهكده المپيك كرمانشاه باشد تا ظرفيت ها و استعداهاي ورزشي استان بيش از پيش شناسايي شود.

وي در پايان سخنان خود گفت: بايد با همكاري و همفكري با يكديگر جايگاه استان كرمانشاه را در بخش ورزش بيش از پيش ارتقاء دهيم و موجبات توسعه و گسترش اين بخش را در كرمانشاه فراهم آوريم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26543
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 225 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.