• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

قله‌های صنعت کرمانشاه؛ برتری‌ها و چالش‌ها

  • کد خبر : 28670
  • 11 مرداد 1401 - 10:57
قله‌های صنعت کرمانشاه؛ برتری‌ها و چالش‌ها

یادداشت: عبدالله مرادی سه صنعتگر کرمانشاهی در صدر صنعتگران کشور قرار گرفتند و در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن به عنوان؛ برترین‌های ایران معرفی شدند این در حالی است که خیلی از استانهای بزرگ صنعتی تنها یک نماینده در بین نمونه های کشوری داشتند. هر چند که صنعت و معدن استان کرمانشاه در […]

یادداشت: عبدالله مرادی

سه صنعتگر کرمانشاهی در صدر صنعتگران کشور قرار گرفتند و در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن به عنوان؛ برترین‌های ایران معرفی شدند این در حالی است که خیلی از استانهای بزرگ صنعتی تنها یک نماینده در بین نمونه های کشوری داشتند.
هر چند که صنعت و معدن استان کرمانشاه در رتبه بندی کشوری جایگاه خوبی ندارد اما در حوزه هایی از صنعت و معدن دارای واحدهای تولیدی است که در کشور و حتی خاورمیانه حرف اول را می زنند.
این واحدهای صنعتی و کارآفرین را اگر به قله‌هایی برای افتخار استان تشبیه کنیم فاصله صنایع بزرگ و موفق در استان نسبت به صنایع متوسط و کوچک زیاد است.
اگر بخواهیم این تعداد محدود صنایع موفق استان را همچون درختان تنومند در زمین‌های دیم استان بدانیم به این نتیجه می‌رسیم که این تنومندی و رسیدن به این جایگاه حاصل تلاش و کوشش خود این کارآفرینان، صنعتگران و معدنکاران است نه محیط و جامعه ای که برای آنها فراهم شده است.
اگر می بینیم استان‌های توسعه یافته در کشور به شکلی متوازن در کنار صنایع بزرگ رشد داشته اند این حاصل فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد است در جنگلی خوش آب و هوا. این قله ها که در صنعت استان قد بر افراشته اند باید جور کم و کاستی های استان را بکشند و به واسطه ایجاد زمینه اشتغال باید گاهی فراتر از ظرفیت مورد نیاز نیروی کار جذب کنند.
در موارد مختلف دست یاری به سوی آنها دراز است و همه چشم به دست آنهایند؛ چه برای پویش های همدلی و چه برای اسپانسری در امور ورزشی، فرهنگی و هنری.
برای توسعه متوازن نیازمند قرار گرفتن دیگر صنایع بزرگ و صنایع متوسط تا کوچک در کنار این قله ها هستیم تا یک استان صنعتی و توسعه یافته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.