• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

عفونت ادراری ، یکی از بیماری‌های شایع در کودکان

  • کد خبر : 34716
  • 20 فروردین 1402 - 12:39
عفونت ادراری ، یکی از بیماری‌های شایع در کودکان

دکتر نرجس ثریا فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار اطفال وعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عفونت ادراری یکی از بیماری های شایع سیستم ادراری در کودکان می باشد،که بسته به سن و ناحیه درگیری تظاهرات متفاوتی دارد. به گزارش میلکان؛ دکتر ثریا گفت: عفونت ادراری مکرر خصوصا در سنین پایین می تواند […]

دکتر نرجس ثریا فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار اطفال وعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عفونت ادراری یکی از بیماری های شایع سیستم ادراری در کودکان می باشد،که بسته به سن و ناحیه درگیری تظاهرات متفاوتی دارد.

به گزارش میلکان؛ دکتر ثریا گفت: عفونت ادراری مکرر خصوصا در سنین پایین می تواند در زمینه اختلال آناتومیک مثل برگشت ادرار به مثانه،تنگی محل اتصال حالب به لگنچه،تنگی محل اتصال حالب به مثانه،دریچه پیشابراه خلفی،مثانه نوروژنیک و …باشد و لزوم بررسی و درمان از نظر اختلالات آناتومیک را مطرح می سازد .

عضو هیئت علمی دانشگاه برطرف کردن عیوب آناتومیک ،رفع یبوست ، عدم تاخیر در تخلیه ادرار،رعایت بهداشت فردی و مصرف کافی مایعات را در پیشگیری از عفونت ادراری بسیار کمک کننده دانست.

به گفته وی تشخیص این بیماری براساس آزمایش و کشت ادرار و درمان با استفاده از آنتی بیوتیک های موثر بر عفونت های مجاری ادراری و رفع علل زمینه ای است و علائم بسته به سن متفاوت است.

وی اظهار داشت :زردی طول کشیده،خوب شیر نخوردن ،خوب وزن نگرفتن در سنین نوزادی و تب بدون کانون در سنین شیرخوارگی می تواند نشانه عفونت ادراری باشد و در سنین بالاتر سوزش ادرار ،تکرر ادرار،تغییررنگ ادرار، درد شکم و پهلوها از علائم بیماری است .

این پزشک متخصص تاکید کرد: والدین باید در صورت مشاهده علائم فوق در کودکان خود به پزشک مراجعه نموده و طبق نظر متخصص بررسی های تشخیصی و درمانی لازم صورت پذیرد و از مصرف دارو بدون دستور پزشک جدا خود داری کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.