• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

عدم تشخیص دیابت شیرین ، موجب بیماری‌های قلبی عروقی، اعصاب، کلیه و چشم می شود

  • کد خبر : 35732
  • 10 خرداد 1402 - 17:30
عدم تشخیص دیابت شیرین ، موجب بیماری‌های قلبی عروقی، اعصاب، کلیه و چشم می شود

متخصص بیماری های داخلی عنوان کرد: درصورت عدم تشخیص دیابت شیرین ، بیمار در آینده دچار بیماری‌های قلبی عروقی، اعصاب، کلیه و چشم خواهد شد. به گزارش میلکان؛ دکتر فریبا کرمی با بیان اینکه دیابت انواع مختلفی دارد و شامل دیابت نوع یک ،نوع دو و دیابت بارداری است گفت: این بیماری در مجموع یک […]

متخصص بیماری های داخلی عنوان کرد: درصورت عدم تشخیص دیابت شیرین ، بیمار در آینده دچار بیماری‌های قلبی عروقی، اعصاب، کلیه و چشم خواهد شد.

به گزارش میلکان؛ دکتر فریبا کرمی با بیان اینکه دیابت انواع مختلفی دارد و شامل دیابت نوع یک ،نوع دو و دیابت بارداری است گفت: این بیماری در مجموع یک اختلال چند عاملی است که با افزایش قند خون (هیپرگلیسمی) مشخص می‌شود و افزایش مزمن قند خون موجب اختلال عمل و نارسایی ارگانهای مختلف بخصوص کلیه، چشم، قلب و اعصاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علت دیابت نوع یک کمبود انسولین است گفت: در دیابت نوع دو انسولین وجود دارد اما کارایی لازم را ندارد و به اصطلاح مقاومت به انسولین وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد:انسولین هورمونی است که در لوزالمعده (پانکراس) تولید می‌شود و قند را از خون می‌گیرد و وارد سلولها می‌کند تا برای تامین انرژی مصرف یا برای مصارف بعدی ذخیره شود.

به گفته وی پرنوشی و تشنگی بیش از حد، پر ادراری، پرخوری، کاهش وزن، خشکی و خارش پوست، عفونت‌های عود کننده مانند عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت‌های پوستی و برفک و از بین رفتن حس اندام‌های انتهایی یا احساس گزگز و مورمور شدن آنها از جمله علائم تشخیصی دیابت می باشد.

دکتر کرمی اظهار داشت: این بیماری عوارض زیادی به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ناتوانی‌ها و مشکلات کلیوی، بیماری‌های مرتبط با بینایی، مشکلات مرتبط با اعصاب بدن و درنتیجه بی‌حسی اندام‌ها و به دنبال آن زخم‌ های دیابتی و قطع عضو اشاره نمود.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع دو با مصرف داروهای خوراکی و رعایت رژیم غذایی تنظیم‌شده توسط متخصص تغذیه موفق به کنترل وضعیت قند خون و بیماری خود هستند گفت: اما برخی از این بیماران و همه مبتلایان به دیابت نوع یک ملزم به تزریق انسولین در طول روز هستند.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه مهم‌ ترین راهکاری که در پیشگیری و درمان همه بیماری‌های مزمن از جمله دیابت مورد توجه قرار می‌گیرد، اصلاح سبک زندگی و داشتن تغذیه سالم، فعالیت بدنی است گفت: همچنین باید کنترل وزن و پیشگیری از چاقی را نیز در این برنامه موردتوجه قرار دهید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.