• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
استاندار کرمانشاه:

ظرفیت‌های راکد شهرک‌های صنعتی باید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

  • کد خبر : 25113
  • 24 اردیبهشت 1401 - 10:43
ظرفیت‌های راکد شهرک‌های صنعتی باید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

استاندار کرمانشاه گفت: زمین‌های راکد و طرح‌های نیمه کاره و رها شده زیادی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و این ظرفیت های آزاد شده در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان واقعی قرار گیرد. به گزارش میلکان، «بهمن امیری مقدم» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با […]

استاندار کرمانشاه گفت: زمین‌های راکد و طرح‌های نیمه کاره و رها شده زیادی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و این ظرفیت های آزاد شده در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان واقعی قرار گیرد.

به گزارش میلکان، «بهمن امیری مقدم» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاونین استاندار، مدیران دستگاه‌های مختلف و فعالان بخش خصوصی برگزار شد؛ عنوان کرد: متاسفانه بخشی از زمین‌های شهرک‌های در اختیار کسانی قرار گرفته که تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای طرح‌های خود نکرده‌اند و باید سریعا این زمین‌ها پس گرفته شده و در اختیار کارآفرینان واقعی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین تعدادی از واحدهای واقع در این شهرک های صنعتی همچنان راکد باقی مانده‌ اند که باید این واحدها هم هرچه سریعتر بر اساس یک برنامه ریزی مدون و زمان‌یندی شده صاحبان آن‌ها شناسایی و تعیین تکلیف نهایی شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان از زیرساخت شهرک های مناسب برخوردار نیستند و شرکت شهرک‌های صنعتی باید با همکاری دستگاه های خدمات رسان این کمبودها را برطرف کند‌.

امیری مقدم همچنین تاکید کرد: سازمان صمت برای واحدهایی که بر طبق برنامه تعیین شده به بهره‌برداری می رسند، مشوق‌های مناسبی در مظر بگیرد و در کنار آن واحدهایی که روند اجرایی آن ها طولانی شده نیز جریمه و یا لغو قرارداد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اقدام‌ شجاعانه دولت در مورد عادلانه کردن پرداخت یارانه ها تجلیل کرد و گفت: از مدت‌ها قبل نیاز به یک جراحی بزرگ در حوزه یارانه‌ها احساس می‌شد ولی دکتر رئیسی از آبروی خود مایه گذاشت و این برنامه را اجرایی کرد.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه این اجرای این برنامه به سود نظام اسلامی، دولت و مردم است، افزود: توزیع یارانه‌ها عادلانه نیست و این یارانه ها اغلب به جیب کسانی می رود که نیازی هم‌ به دریافت آن ندارند و امروز برنامه توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط دولت کلید خورده است‌.

وی افزود: انتظار می رود بخش خصوصی با همراهی سازنده و فعال و اقناع سازی، پرچمدار این  تحول بزرگ و توسعه آفرین در کشور باشد و دولت و مردم را در این مسیر کمک کند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کالاهایی مانند گندم در دنیا شده است و در برخی کشورهای اروپایی جیره بندی شده است.

وی در دنباله سخنانش با تاکید بر ضرورت مستقل شدن مرزهای شیخ صله و سومار به لحاظ  مبادلاتی تاکید کرد: باید بستر استفاده از ظرفیت مرزهای مبادلاتی در راستای توسعه همزمان واردات و صادرات را در استان فراهم کنیم.

امیری مقدم افزود: متاسفانه به دلیل مانع تراشی‌هایی که می شود، مغازه داران بازارچه جوانرود کالاهای خود را از بندر گناوه تامین می کنند درحالیکه باید امکان واردات همان کالا در مرزهای استان را فراهم کنیم و یک تیم ویژه مامور این کار شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.