به گزارش میلکان، سلمان محمدی در آیین تقدیر از برگزیدگان کشوری هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر با تقدیر از برگزیدگان اظهار داشت: باید تلاش شود از الگوهای تدریس برتر که حاوی تجربه است، استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و پرورش رویکرد تربیتی و مهارت آموزی است، افزود: این رویکرد براساس سند تحول بنیادین انتخاب شد و منظور از رویکرد تربیتی تبدیل استعدادهای بالقوه دانشآموزان به بالفعل است و باید زمینه رشد دانشآموزان در همه ابعاد مختلف را فراهم کرد که این وظیفه خطیر بر عهده معلمان است.
وی تصریح کرد: آموزش در دل تربیت است و باید شرایطی فراهم شود تا آموزش و پرورش که هر دو بالهای پیشرفت هستند را با هم ببینیم و از بخشی نگری بپرهیزیم.
محمدی خاطر نشان کرد: شاید یکی از دلایل مشکل اخیر که در جامعه با آن مواجه بودیم، عدم وجود نگاه تربیتی به مدارس بود که کرونا موجب وقفهای سه ساله در آموزش حضوری شد و ضربه سنگینی به مباحث تربیتی و آموزشی وارد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: متاسفانه در گذشته نیز نگاه ابزاری به معلمان میشد و بهجای توجه به سند تحول بنیادین، بر اجرای سند ۲۰۳۰ پافشاری میشد و نتیجه این دیدگاه غافل شدن از کار تربیتی شد.
این مسئول با تاکید بر لزوم معرفی بهترین روشهای تدریس در مدارس، خاطر نشان کرد: نقش تربیتی معلمان میتواند سرنوشت بسیاری از دانشآموزان را تغییر دهد و نیز هویت بخشی، افزایش تابآوری مقابل مشکلات، مشارکت در کارگروهی را به دنبال خواهد داشت.
محمدی با انتقاد از عدم وجود روحیه مشارکت در کارگروهی بیان داشت: متاسفانه در استان در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم که نمونه آن موفقیتهای ورزشکاران در رشتههای انفرادی و عدم داشتن یک تیم شاخص در رشتههای ورزشی مختلف گروهی است.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز معلمان رقبای زیادی در امر تربیت دارند و در این زمینه نباید از نقش خانوادهها در تربیت دانشآموزان غافل شد، عنوان کرد: گاهی تاثیر یک جمله معلمان بر روی دانشآموزان چندین برابر آموزشها است.