• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

صنعت چاپ پل ارتباطی فرهنگ و صنعت است / رشته‌های هنری در دانشگاه‌های کرمانشاه افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 31666
  • 20 آذر 1401 - 10:17
صنعت چاپ پل ارتباطی فرهنگ و صنعت است / رشته‌های هنری در دانشگاه‌های کرمانشاه افزایش می‌یابد

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان کرمانشاه، از صنعت چاپ به عنوان بزرگترین و یکی از اصلی‌ترین صنایع فرهنگی نام برد و اظهار کرد: حوزه چاپ می تواند بین حوزه فرهنگ و صنعت ارتباط ایجاد کند. به گزارش میلکان؛ علی صفدری ادامه […]

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان کرمانشاه، از صنعت چاپ به عنوان بزرگترین و یکی از اصلی‌ترین صنایع فرهنگی نام برد و اظهار کرد: حوزه چاپ می تواند بین حوزه فرهنگ و صنعت ارتباط ایجاد کند.

به گزارش میلکان؛ علی صفدری ادامه داد: افرادی هم که در حوزه صنعت چاپ فعالیت می کنند، افرادی فرهنگی با نگاهی فرهنگی هستند که فعالیت آنها در حوزه فرهنگ اثر گذار است. از طرفی این صنعت دارای یک گردش مالی بالاست و به همین دلیل آن را به عنوان یک صنعت قوی مطرح می کنند، هرچند فعالین این صنعت با ناملایماتی در سالهای گذشته روبرو بوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تلاش برای رفع بخشی از مشکلات فعالین حوزه صنعت چاپ استان خبر داد و اعلام کرد: از پیشنهاد رئیس این اتحادیه در تشکیل کمیته‌ای مشترک متشکل از سه نهاد- اتحادیه چاپخانه داران، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت- استقبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم برای رفع بخشی از مشکلات فعالین این صنعت قدم برداریم.

وی در ادامه در خصوص مشکل عدم تربیت نیروی متخصص صنعت چاپ در استان هم گفت: حذف تعدادی از مراکز علمی کاربردی دولتی در چند سال گذشته باعث شد تا برخی از رشته‌های هنری در استانها بویژه در کرمانشاه نیز تعطیل شوند، دراین راستا اخیرا وزارتخانه پیگیری هایی را داشته و از طرفی هیات دولت هم مصوب کرده تا این دانشگاه‌ها از سال آینده فعالیت خود را آغاز کنند.

صفدری ادامه داد: همچنین اخیرا رایزنی‌هایی را با جهاددانشگاهی استان، دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد داشته ایم تا تعداد رشته های هنری را در این دانشگاه ها افزایش دهیم که یکی از آنها هم می تواند رشته چاپ باشد.

وی در ادامه در خصوص درخواست پرداخت تسهیلات به چاپخانه داران استان هم گفت: امسال برای اولین بار از محل تبصره ۱۶ بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص داده اند تا در قالب تسهیلات پرداخت کنیم که از نظر سود، زمان بازپرداخت و اشتغال شرایط بسیار خوبی دارد، لذا فعالین صنعت چاپ می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین در رابطه با لزوم بازنگری در قوانین و مقررات صدور مجوزها هم اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیگیری این امر در وزارتخانه انجام می گیرد، می توانیم نظرات، انتقادات و پیشنهادات فعالین این عرصه را دریافت و به وزارتخانه انعکاس دهیم تا آنها نیز از طریق نمایندگان کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی پیگیری داشته باشند.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالین صنعت چاپ استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31666
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 76 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.