• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
شاعر کتاب «من خیالم تخت است» مطرح کرد:

شعر به مثابه هوای تازه برای کودکان است

  • کد خبر : 37617
  • 18 اردیبهشت 1403 - 13:59
شعر به مثابه هوای تازه برای کودکان است

شاعر کتاب «من خیالم تخت است» گفت: کودکان ما از نداشتن تمرکز و توجه رنج می‌برند و در میان انبوهی از بازی‌ها و انیمیشن‌های نامناسب و ترویج‌دهنده خشونت رها شده‌اند. به گزارش میلکان، پیوند فرهادی  مدیر تحریریه مجله کودک و نوجوان ویلکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره سُرایش مجموعه شعر جدید […]

شاعر کتاب «من خیالم تخت است» گفت: کودکان ما از نداشتن تمرکز و توجه رنج می‌برند و در میان انبوهی از بازی‌ها و انیمیشن‌های نامناسب و ترویج‌دهنده خشونت رها شده‌اند.

به گزارش میلکان، پیوند فرهادی  مدیر تحریریه مجله کودک و نوجوان ویلکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره سُرایش مجموعه شعر جدید خود با عنوان «من خیالم تخت است» گفت: شعرهای کتاب «من خیالم تخت است» حاصل اولین تجربه‌های من درخصوص سرودن شعر با زبان معیار و برای بچه‌های بزرگ‌تر از سن خردسال است. پیش از این بیشتر کتاب‌هایم شامل ترانه‌هایی برای خردسالان بود. البته این شعرها را حدود هفت سال پیش سروده‌ام و از آنجا که چاپ کتاب کودک متأسفانه با کندی‌ها و مشکلاتی مواجه است، این کتاب به تازگی چاپ و روانه بازار شده است.

او به ایده اشعار این کتاب اشاره و بیان کرد: ایده شعرها از نیازهای مخاطبان و حال‌وهوای آن‌ها نشأت گرفته و در این کتاب به موضوعاتی چون عشق و ابراز محبت، کار گروهی، نیایش با پروردگار، حفظ محیط زیست، فکر کردن پیش از انجام هر کار، اهمیت کار و تلاش و …‌پرداخته شده است.

این شاعر در پاسخ به این سوال که «شعر موردعلاقه شما از این مجموعه کدام است؟» عنوان کرد: از آن جایی که به عقیده من در تمام سنین می‌توان از عشق برای کودکان سرود، شعر «بی تو من هیچم» را عاشقانه‌ای پاکیزه و کودکانه می‌دانم و از این رو، این شعر برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیان عشق باید در مورد این گروه سنی به صورت نمادین باشد.

فرهادی درباره ارتباط با تصویرگر در روند تولید کتاب گفت: از آن جایی که هنوز نسخه کاغذی کتاب به دستم نرسیده و در جریان انتخاب تصویرها نقشی نداشته‌ام، در مورد این سوال فعلاً چیزی نمی‌توانم بگویم.

شاعر کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» در پاسخ به اینکه «آیا در فضای شعر کودک خلائی را احساس کردید که خواستید با انتشار کتاب‌تان پازل را تکمیل کنید؟» گفت: کودکان ما از نداشتن تمرکز و توجه رنج می‌برند و در میان انبوهی از بازی‌ها و انیمیشن‌های نامناسب و ترویج‌دهنده خشونت رها شده‌اند. شعر به مثابه هوای تازه‌ای برای آن‌هاست و فرصتی را برای تلطیف روح‌شان فراهم می‌کند.

کتاب «من خیالم تخت است» سروده پیوند فرهادی با تصویرگری محمدعلی عدیلی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۳ صفحه مصور رنگی و به بهای ۵۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.