• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در پی احیا و رونق‌بخشی سراب نیلوفر

  • کد خبر : 36618
  • 10 بهمن 1402 - 12:34
شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در پی احیا و رونق‌بخشی سراب نیلوفر

شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه احیا و رونق‌بخشی سراب نیلوفر را بر عهده گرفت. به گزارش میلکان، سراب نیلوفر کرمانشاه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان مجددا برای مدت ۱۰ سال در اختیار شرکت توسعه گردشگری استان قرار گرفته است. این شرکت در راستای اجرای مأموریت خود در توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در گردشگری […]

شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه احیا و رونق‌بخشی سراب نیلوفر را بر عهده گرفت.

به گزارش میلکان، سراب نیلوفر کرمانشاه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان مجددا برای مدت ۱۰ سال در اختیار شرکت توسعه گردشگری استان قرار گرفته است.

این شرکت در راستای اجرای مأموریت خود در توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در گردشگری با تأکید بر توسعه و بهره‌برداری از اماکن و فضاهای گردشگری و تفریحی، استانداردها و فناوری‌های مدرن و با نگاه کیفی و معرفی ظرفیت‌ها، جذب و هدایت سرمایه‌گذاری و توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری استان و به‌منظور احیا و ری‌برندینگ مجموعه سراب نیلوفر اقدام به بازگشت به این مجموعه کرد.

مجموعه گردشگری، تفریحی سراب نیلوفر دریاچه کوچکی است که در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه قرار گرفته است. این دریاچه تا اواسط دهه ۸۰ مملو از گل‌های نیلوفر آبی بود و در فصول گرم سال غنچه‌ها و برگ‌های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می‌پوشاند. سراب نیلوفر سازمان میراث‌فرهنگی از ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است. اطراف این سراب تأسیسات رفاهی گردشگری و پارک احداث شده است. سراب نیلوفر نزدیک به ۲۵ متر عمق دارد و تا دهۀ ۹۰ تحت مدیریت شرکت توسعۀ گردشگری استان کرمانشاه بود، اما در برهه ای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدون رعایت استانداردهای توسعه گردشگری موجب آسیب‌های جدی به هویت این مجموعه و ساختارهای فیزیکی آن گردید.

احیای مجدد سراب نیلوفر و بازتعریف هویت گردشگری آن نیازمند سرمایه‌گذاری هوشمندانه و توسعه و بهره‌برداری مسئولانه از این مجموعه خواهد بود که با مدیریت شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه این مهم به تحقیق نزدیک خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.