• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

سد جامیشان ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 433
  • 13 آذر 1395 - 8:44

سد جامیشان در مرحله آبگیری است و ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. به گزارش خبرنگار میلکان ، نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از سد جامیشان  بازدید کردند . مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه در این بازدید با توجه به میانگین پیشرفت ۸۵ درصدی در […]

سد جامیشان در مرحله آبگیری است و ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار میلکان ، نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از سد جامیشان  بازدید کردند .

مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه در این بازدید با توجه به میانگین پیشرفت ۸۵ درصدی در بخش های مختلف سد جامیشان آبگیری سد بزرودی آغاز و در صورت مساعد بودن بارشها ابتدای سال آینده  این سد به بهره‌برداری برسد.

این سد با شرایط ویژه ای که دارد تنها با ۱ میلیون متر مکعب خاکریزی امکان ذخیره ۵۲ میلیون مترمکعب آب را فراهم آمورده است .

سد جامیشان با هدف تامین آب کشاورزی دشت میانراهان و بخشی از آب صنعت زمینه جذب سرمایه گذاران در این بخش را فرهم خواهد آورد .

کیاست امیریان در گفتگو با نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شده است برای حوزه صنعت ۶ میلیون مترمکعب آب در سال تخصیص پیدا کند که با توجه به کمبود آب برای ایجاد صنایع در دیگر مناطق کشور این فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار و رفع بخشی از مشکل بیکاری این منطقه است .

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه  پرورش ماهی در سد جامیشان را یکی دیگر از مزیتهای این سد عنوان کرد و اظهارداشت: ۴۵۰ هکتار سطح دریاچه سد است که از آخرین نقطه شبکه سلیمانشاه آغاز می شود و پس از خروج از سد نیز به صورت طبیعی در مسیر قرار می گیرد این طرح علاوه بر مشروب نمودن درحدود ۲ هزار و۸۰۰ هکتار از مزارع دشت میانراهان ، بخشی از کمبود آب اراضی دشت چمچمال(در حدود ۹ میلیون متر مکعب) را جبران میکند.

وی همچنین از تملک ۴۳۰ هکتار از روستاهای اطراف سد و کاسه سد خبر داد و گفت: که در حدود ۶۲درصد از اراضی مذکور تملک گردیده است ودر صورت توافق وتعیین قیمت کارشناسی مابقی اراضی نیز تملک خواهد گردید.

امیریان گفت: با توجه به اینکه این سد مشکل تامین اعتبار نداشته است شاهدیم که مطابق با برنامه پیش رفته است و برای سال ۹۶ آب مطمئن در اختیار کشاورزان و صنعتگران متقاضی قرار خواهد گرفت.

عملیات اجرایی سد جامیشان از آبان ماه ۱۳۸۸ آغاز شده است و مراحل پایانی خاکریزی  بتن ریزی و تزریق آن در حال اجراست .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.