• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار کرمانشاه

سال آینده توجه به گردشگری کرمانشاه در اولویت قرار دارد

  • کد خبر : 37148
  • 19 اسفند 1402 - 23:16
سال آینده توجه به گردشگری کرمانشاه در اولویت قرار دارد

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه گردشگری مزیت ویژه کرمانشاه است گفت: سال آینده روی این حوزه تمرکز و اهتمام بیشتری خواهیم داشت و گردشگری اولویت کرمانشاه است. به‌گزارش میلکان؛ محمدطیب صحرایی در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف در بحث توسعه، اظهار کرد: در […]

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه گردشگری مزیت ویژه کرمانشاه است گفت: سال آینده روی این حوزه تمرکز و اهتمام بیشتری خواهیم داشت و گردشگری اولویت کرمانشاه است.

به‌گزارش میلکان؛ محمدطیب صحرایی در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف در بحث توسعه، اظهار کرد: در کنار ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های کشاورزی و صنعت داریم، در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم کرمانشاه قابلیت‌های ویژه‌ای وجود دارد که سال آینده تمرکز و اهتمام بیشتری روی آن خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه، افزود: بنا داریم سال آینده شرایط بهتری را در حوزه های گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشیم، باید در پایان تعطیلات نوروز که اوج فعالیت‌های گردشگری محسوب می‌شود، یک جمع‌بندی روشن از اقدامات انجام شده انجام شود تا برای آینده برنامه‌ریزی بهتری بتوان انجام داد، به همین دلیل پایان تعطیلات نوروز به معنای پایان فعالیت‌های گردشگری نیست، بلکه مقدمه‌ای برای فعالیت‌های این حوزه در سال آینده است.

او با اشاره به مصوب شدن روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شده و ابراز امیدواری برای ثبت آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این روز زمینه مناسبی برای فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

صحرایی گفت: امسال بهار قرآن و بهار طبیعت با هم مقارن شده و این دو هیچ منافاتی باهم ندارند و باید قدر هر دو را بدانیم.

او تاکید کرد: این ایام فرصت مناسبی است تا پیام‌های قرآنی را که متناسب با نیاز جامعه کنونی است در اماکن مختلف گردشگری، تاریخی، موزه‌ها، فضاهای شهری، راه آهن، فرودگاه، پایانه‌های مسافری و… نصب کنیم تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: باید حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان در این ایام حفظ شود و هیچگونه بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های فرهنگی و معنوی جامعه قابل قبول نیست.

او در ادامه به نصب المان‌های ورودی شهرها به زبان انگلیسی انتقاد کرد و گفت: ما در یک تمدن فرهنگی بزرگ زندگی می‌کنیم که هزاران سال قدمت دارد، بنابراین دلیلی ندارد که برای معرفی استان خود از زبان کشورهایی استفاده کنیم که قدمت چندانی ندارند.

استاندار کرمانشاه در پایان توصیه‌های دیگری هم به مدیران عضو ستاد خدمات سفر استان برای ایام پیش رو داشت و بر لزوم برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی آسفالت معابر، کاهش تصادفات، جمع آوری سگ های ولگرد، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در ورودی و خروجی شهرها، کمک به فعالین صنایع‌دستی برای درآمدزایی بیشتر در این ایام با برپایی نمایشگاه ها، نظارت شدید بر بازار و قیمت ها، باز بودن مساجد بین راهی، فعالیت ۲۴ ساعته بقاع متبرکه در مسیر، برخورد با مراکز اقامتی غیرمجاز، حل مشکل عدم آنتن دهی در برخی جاده‌ها، ارسال پیامک معرفی کرمانشاه گشت به مسافران نوروزی و … تاکید کرد.

کرمانشاه آماده استقبال از مسافران نوروز است

همچنین داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در کرمانشاه انجام شده است و با برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلفی که با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده، یک هم افزایی و همکاری مناسب برای میزبانی شایسته‌ای از مسافران و میهمانان نوروزی وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر استان در ایام نوروز، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را در بیلبوردهای تبلیغاتی مبادی اصلی ورودی استان خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در ایام نوروز سامانه «کرمانشاه گشت» برای معرفی جاذبه های گردشگری استان فعال است، افزود: جاذبه‌های استان و هر شهرستان را از طریق چاپ بروشور، نقشه و کتابچه به گردشگران معرفی کنیم.

فرمانی در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: به این منظور ویژه برنامه‌های شاد و مذهبی را در محوطه‌های تاریخی مهم استان همچون تاق‌بستان برگزار خواهیم کرد که یکی از آنها برگزاری جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی(ع) در هفتم فروردین است.

او افزود: برنامه افطاری ساده با برپایی سیاه چادرهایی در هنگام افطار، برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی در تاق بستان و برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی از این شاهکار عصر ساسانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز امسال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را در نقاط مختلف استان از جمله ورودی شهرها و مراکز مهم گردشگر پذیر از جمله محوطه‌های تاق‌بستان و بیستون برپا می‌شود.

فرمانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این ایام هم اندیشیده شده، گفت: در سطح استان ۲۹۲ مورد تاسیسات گردشگری داریم که ۱۷۱ مورد آنها مراکز اقامتی هستند که برای ایام نوروز ظرفیت پذیرش حدود ۵ هزار مسافر را خواهند داشت که در صورت نیاز از ظرفیت مدارس، کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در پایان به سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: تمام سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین‌راهی، مساجد، امامزاده ها و… که در مسیر اصلی تردد گردشگران قرار دارند، باید در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند و به همین منظور تیم‌های نظارتی ما در این ایام این مسئله را رصد می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.